FELHŐATLASZ – CLOUD ATLAS
Az életed egy csepp a végtelen óceánban... De mi más az óceán, mint ezen cseppek sokasága, amit valami távoli egység mégis összefog.....
Ez a felemelő film kitolja a történetmesélés eddig ismert határait, összekapcsolva 6 fantasztikus történetet, átölelve több mint 500 évet. Ha hiszel benne, hogy egy pillangó szárnyait meglibbentve hurrikánt indíthat el, akkor ez a film óriási élményt nyújt majd, ahogy a különböző karakterek összekapcsolódnak a valóság bonyolult rétegeiben.
A múlt, a jelen és a jövő egyforma fontossággal bír a Felhőatlaszban - ahogy a mi életünkben is. A Wachowski tesvérek újabb mesterművet alkottak.
Mindaz, amit az Awakening folyamatban tanultam és a Tudatosság fejlődésében tetten érhető - ebben a filmben libabőrös borzongásként, szó szerint ébredésként, hullámokban futott végig rajtam......Csodálatos!
A film tökéletes igazi "lélek-keresőknek" és "ébredőknek" egyaránt, de személyes véleményem az, hogy ebben is elsődlegesen a tudatosság útján járóknak fog meghatározó élményt adni.
David Mitchell azonos című műve adja a film alapját – amit sajnos nem olvastam, de sürgősen pótolni fogom.
Hat, korban és helyszínekben egymáshoz nem, vagy csak éppen kapcsolódó történet keveredik a szemünk előtt, megismerkedhetünk a Völgyben élő Zacharyval, aki egy poszt-apokaliptikus világban él, törzsi körülmények között, Adam Ewing-gal, aki a rabszolgák felszabadításáért dolgozik, a két világháború között élő Robert Frobisher – rel, aki roppant tehetséges, de csapongó élete miatt el nem ismert zeneszerző, Luisa Ray-t, a 70-es évek közepén élő oknyomozó riporternőt, aki egy igencsak kényes ügy közepébe tenyerel bele, Timothy Cavendish-t, a napjainkban élő könyvkiadót, aki egyszer csak egy öregek otthonában találja magát, és végül Sonmi 451-et, a klónt, akit arra terveztek, hogy kiszolgálja a Fogyasztókat egy nem is annyira távoli jövőben. Az Ő sorsukat követjük végig, egymáshoz kapcsolódó töredékeket kapunk, amiből, ahogy a film narrációját adó Zachary az elején elmondja – a nézőnek kell összerakni a teljes képet. Már ha képes rá.
Igen, azt kell gondoljam, hogy nem mindenki lesz képes erre. Mert bár a mozi roppant látványos, a maszkmesterek zseniálisak, és a szereplő gárda is fergeteges (a főbb szerepekben, több karakter bőrébe belebújva láthatjuk Tom Hanks – et, Halle Berry – t, Hugo Weaving – ot, Jim Broadbent – et, Jim Sturgess– t, Doona Bae -t, vagy akár Hugh Grant – et és Susan Sarandon – t), itt most a mondanivaló a lényeg, és azt nem könnyű megmagyarázni, és talán még nehezebb befogadni.
Hat, korban és helyszínekben egymáshoz nem, vagy csak éppen kapcsolódó történet keveredik a szemünk előtt, megismerkedhetünk a Völgyben élő Zacharyval, aki egy poszt-apokaliptikus világban él, törzsi körülmények között, Adam Ewing-gal, aki a rabszolgák felszabadításáért dolgozik, a két világháború között élő Robert Frobisher – rel, aki roppant tehetséges, de csapongó élete miatt el nem ismert zeneszerző, Luisa Ray-t, a 70-es évek közepén élő oknyomozó riporternőt, aki egy igencsak kényes ügy közepébe tenyerel bele, Timothy Cavendish-t, a napjainkban élő könyvkiadót, aki egyszer csak egy öregek otthonában találja magát, és végül Sonmi 451-et, a klónt, akit arra terveztek, hogy kiszolgálja a Fogyasztókat egy nem is annyira távoli jövőben. Az Ő sorsukat követjük végig, egymáshoz kapcsolódó töredékeket kapunk, amiből, ahogy a film narrációját adó Zachary az elején elmondja – a nézőnek kell összerakni a teljes képet. Már ha képes rá.
Egyrészt a közel 3 órás alkotás már a hosszával is elriaszthatja az embereket, másrészt nem nagyon engedi a lazítást, igaz, engem magával ragadott annyira, hogy szinte észre sem vettem az idő múlását. Régen volt ilyen jellegű élményem filmvászon előtt ülve. Olyan témákat feszeget, mint a lélekvándorlás, sorsszerűség, de megjelenik a rasszizmus, egy csipetnyi zsidókérdés, nem is beszélve a szappanlét ivó klónok igazságáról – és persze a filmen végigvonuló fő csapásvonal, miszerint születésünktől fogva kapcsolódunk másokhoz, és vagyunk azokra hatással, valamint az egyik legnagyobb kérdés- miért is lép az ember többször is ugyanabba a csapdába.
Azt mondták sokan, ez a könyv megfilmesíthetetlen. A feladatot a Mátrix trilógiát készítő Wachowski-testvérek vállalták be, felkérve Tom Tykwer – t, aki a Lé meg a Lolát is rendezte. Kapunk fantasyt, sci-fit, angol vígjátékokra hajazó fanyar humort, igazi 70-es évekbeli nyomozós, bőrkabátos, pajeszos klasszikust úgy, hogy a folyamatos ugrálás közöttük egyáltalán nem követhetetlen, sőt, teljesen logikus. Persze meglátszik az elköltött 100 millió dollár, a Wachowski brothers (már ha lehet róluk mostanában ilyet írni) belecsempészett egy kicsit a Mátrix hangulatából is, de aki csak ezért nézné meg a filmet, inkább ne tegye, nem mérvadó. Kihasználnak minden, technika és dramaturgia adta lehetőséget, igyekeznek nem szájba rágni a mondanivalót – ezek a legnagyobb erényei lehetnek egy filmnek. Telecsordítja az embert érzelmekkel és olyan finoman és olyan mesterien, hogy észre sem veszed, mégis belül érzed, ahogy váltakoznak. Mondom: mesterműről beszélünk és mérföldkőről a filmek sokaságában.....
Bár tényleg nagyon komoly a színészi játék és a szereplőgárda, én mégsem emelnék ki senkit, talán pont azért, mert nem is lehet. Egyszerűen itt a történet és annak elmesélési módja annyira elvonja az ember figyelmét, hogy nincs ideje azon rágódni, egyes színészek mennyire jók, vagy kevésbé azok. Talán van ebben rendezői konszenzus is, mintha nem engedték volna csillogni vagy kiemelkedni egyik sztárt sem – ha ez ténylegesen így van, akkor óriási gratuláció mindháromnak. Az a felállás pedig, hogy azon szereplők, akik több karakter bőrében, szinte minden történetben megjelennek, más-más jellemet kaptak, egyszerűen zseniálisan lett megvalósítva - Elkerülhetetlen Oscar-díjakat fog hozni.
Ami számomra érdekes ebben a filmben, hogy a jövő nem idealizált semmiféle módon. A történet fonala 2144-be nyúlik legtávolabbra Neo Szöul-ba, egy szárnyas fejvadász filmbéli ultramodern, poszt-apokaliptikus vízzel elöntött városba, ahol a kapitalizmus egy baljós változatát láthatjuk egy olyan társadalomban, ahol klón munkások elsődleges célja a fogyasztók kiszolgálása.
Somni 451 alakját én nagyon fontosnak tarom, mert 2 generációval arrébb az ő tevékenységének köszönhetően a jövőlátók hajóikkal jutnak el az új-törzsi körülmények között élőkhöz, akik Somni-t bálványként szoborként istenítik.
(Ez kicsit krisztusi motívum is sokak szerint. Bár érdekes, hogy mikor először hallottam a szoborról - tudtam, hogy annak egyik keze az égbe, a másik lefelé fog mutatni - akárcsak Baphomet-nek és lőn így is van a filmben. Biztos véletlen, de én már eléggé ki vagyok hegyezve ezekre a szimbólumokra....)
Szándékosan nem szeretnék spoiler-ezni, hogy mindenki teljesen nyitottan és előítéletektől mentesen nézhesse meg és fogadhassa be ezt a filmet. (Ez kicsit krisztusi motívum is sokak szerint. Bár érdekes, hogy mikor először hallottam a szoborról - tudtam, hogy annak egyik keze az égbe, a másik lefelé fog mutatni - akárcsak Baphomet-nek és lőn így is van a filmben. Biztos véletlen, de én már eléggé ki vagyok hegyezve ezekre a szimbólumokra....)
Ezért végül kizárólag a személyes véleményemet írom le, amit másoknak mondtam, amikor megkérdezték, hogy
"-Na milyen volt a Felhőatlasz ?"
A válaszom:
Pont úgy van jól minden, ahogy van.
A TUDATOSSÁG folyamata, ami az egész AWAKENING is jelent, ez már benne van ebben a filmben! Csak még kevesen értik meg.
Ez a film olyan, mint egy szűrő: vagy átjön teljesen vagy egyáltalán nem. Ha viszont igen, akkor ott olyan mintha a DNS-struktúrádat rakná át a megfelelő helyre.
Egy ilyen példa jutott még eszembe, hogy ha lenne egy 20-as tudatossági skála, akkor ez a film olyan 18-as körül van az üzeneteivel. Viszont az emberek nagy átlaga 8-9-es értéken mozog, sajnos sokan pedig ez alatt 5-6 körül vegetálnak az eszik-alszik-dolgozik-TV-t néz szintjén; akik az Awakening ébredési folyamatban már benne vannak, ők olyan 12-15 körül, ami már jónak mondható. Ez mindenkinél másképp zajlik, ki hol tart az "Ébredésben"....
Ez az alkotás olyan üzeneteket (egyébként szimbólumokat és kódolt nyelvet is) tartalmaz, amihez még fejlődni kell. Lehet 1-2 év és eljutunk a teljes megértésig....
Összességében pedig történetben és látványban, zeneileg is lenyűgöző. Akik viszont az egyszerű és eleje-vége-könnyen érthető filmeket szeretik, nekik lehet nem fog semmit mondani. De ez a lényeg:
Jó szórakozást és befogadást mindenkinek a Felhőatlaszhoz ! (SBG Buddha)
Elképesztően hatalmas és óriási üzenetekkel telerakott film! Moziban kell megnézni lehetőleg!
Minden szava és átvezető szöveg mondanivalóval bír, amit nem csoda, hogy nem ért meg minden ember. Direkt így van megcsinálva....
Ezért ne foglalkozz azzal, ha valaki le akar róla beszélni, mert lehet pont Neked kell a film üzenetét saját tudatosságodba beépíteni! Érzelmek kavalkádját érinti meg benned.
Minden szava és átvezető szöveg mondanivalóval bír, amit nem csoda, hogy nem ért meg minden ember. Direkt így van megcsinálva....
Ezért ne foglalkozz azzal, ha valaki le akar róla beszélni, mert lehet pont Neked kell a film üzenetét saját tudatosságodba beépíteni! Érzelmek kavalkádját érinti meg benned.
Ez a mű már a jövőnek készült, akárcsak a Matrix, de ehhez képest még az is csak "egy light-os" verzió ....Lehet csak 2020-ra jutnak el tömegek, hogy megértik ezt, de az sem baj.
A TUDATOSSÁG folyamata, ami az egész AWAKENING is jelent, ez már benne van ebben a filmben! Csak még kevesen értik meg.
Ez a film olyan, mint egy szűrő: vagy átjön teljesen vagy egyáltalán nem. Ha viszont igen, akkor ott olyan mintha a DNS-struktúrádat rakná át a megfelelő helyre.
Egy ilyen példa jutott még eszembe, hogy ha lenne egy 20-as tudatossági skála, akkor ez a film olyan 18-as körül van az üzeneteivel. Viszont az emberek nagy átlaga 8-9-es értéken mozog, sajnos sokan pedig ez alatt 5-6 körül vegetálnak az eszik-alszik-dolgozik-TV-t néz szintjén; akik az Awakening ébredési folyamatban már benne vannak, ők olyan 12-15 körül, ami már jónak mondható. Ez mindenkinél másképp zajlik, ki hol tart az "Ébredésben"....
Ez az alkotás olyan üzeneteket (egyébként szimbólumokat és kódolt nyelvet is) tartalmaz, amihez még fejlődni kell. Lehet 1-2 év és eljutunk a teljes megértésig....
Összességében pedig történetben és látványban, zeneileg is lenyűgöző. Akik viszont az egyszerű és eleje-vége-könnyen érthető filmeket szeretik, nekik lehet nem fog semmit mondani. De ez a lényeg:
EZ A FILM AZOKNAK KÉSZÜLT, AKIKNEK EL KELL HOGY JUSSON AZ ÜZENET !
Jó szórakozást és befogadást mindenkinek a Felhőatlaszhoz ! (SBG Buddha)
„A határtalan képzelet, a lélegzetelállító képek és a merész látvány filmje” (Chicago Suntimes)
„Végletekig, csodálatosan epikus” (Entertainment Weekly)
„Energikus, szórakoztató és provokatív… A Felhőatlasz vizuálisan ragyogó… Már csak az operatőri munka miatt is megéri a lehető legnagyobb vásznon megnézni…. Újranézve úgy éreztem, hogy még több felfedeznivaló vár rám és évek múlva is új élményt tud adni. Ez az a film amiről az emberek beszélni fognak.”
„Végletekig, csodálatosan epikus” (Entertainment Weekly)
„Energikus, szórakoztató és provokatív… A Felhőatlasz vizuálisan ragyogó… Már csak az operatőri munka miatt is megéri a lehető legnagyobb vásznon megnézni…. Újranézve úgy éreztem, hogy még több felfedeznivaló vár rám és évek múlva is új élményt tud adni. Ez az a film amiről az emberek beszélni fognak.”
„A Felhőatlasznak mindenképpen szerepelnie kell a listádon, ha szereted a filmeket. Türelmet igényel, ugyanakkor rávilágít arra, hogy létünk végén nem marad más, csak a szeretet és a történeteink.” (slashfilm.com)
„Nem csak a történetmesélésben, de technikailag is egy mestermű. Akárcsak a szereplők: mindenki ragyog.”
(firstshowing)
„A Felhőatlasz csodája, hogy olyan burjánzó, szerteágazó és számtalan kapcsolat van a történetrészek között, de sosem zavaros, nem hagyja magára a közönséget.”
◢ BLOG: VilagHelyzete.com
◢ Azonnali Alternatív VilagHelyzete hírek: AlternatívHírek.com
◢ Youtube-csatorna: VilagHelyzeteTV
◢ Legnagyobb FB-oldal: https://www.facebook.com/AWAKENINGtheWORLD
◢ Párhuzamosan futó FB-oldal (az előző törlése esetére) : https://www.facebook.com/VilagHelyzete
◢ FB-oldal 'vész' esetére: https://www.facebook.com/VilagHelyzeteBlog
szeretnék kérdezni valamit:
VálaszTörlésHa ez a film a tudatosságot fejleszti, akkor hogy engedheti az illuminati pld, hogy ezt a filmet láthassák az emberek?
ugy tudom, hogy a média egy ember kezébe van és azok csak népbutítást engedélyezik.
értitek az ellentmondást?
tehát ilyen áron azok a videok amik azt terjesztik, hogy a média egy ember kezébe van, itt most megcáfolodik.
hát ez az...
Törlésfigyelj ha szerinted így van akkor még nem láttál olyan filmet ami korszakot alkotott a gondolkodásban, pl Mátrix, Harcosok Clubja ezek is hasonló filmek amik elgondolkodtatják az embert. és ezek a filmek mégis átmentek a szűrőn.
Törlésazon nem gondolkodtál el rycsy, hogy ennek mi lehet az oka?
Törlésvizsgáld már meg e két filmnek az üzenetét... persze a nyilvánvalón túl.
Az illuminatit már régóta nem érdekli az ilyesmi. Nyeregben vannak, nem foglalkoznak apróságokkal.
TörlésTalán mert ők is benne vannak (lsd.: Zeitgeist !) Cak annyit, hogy úgy tudom, hogy pl. Tom Hanks illumináti kapcsolatú színész (nem a Angyalok és démonok miatt) !
VálaszTörlésNekem ez a hír nagyon marketing szagú, és talán túl gyorsan is be lett rakva (1 nap telt el az előző és e közt). Strange
Holnap remélem ott leszel a többi rákos daganattal együtt a magyarok elleni tüntetésen
TörlésEzt nekem mondtad ?
TörlésNekem semmi gyanús nincs ebben.
VálaszTörlésÉn is imádom a filmeket, lévén egyetlen alacsony költségű szórakozás.
Néha rám is robbanásszerű hatással van egy-egy darab, nem győzök róla áradozni.
Továbbá én hiszem, hogy a filmek, köztük a blockbuster "nagy filmek" komoly üzenet-csatornák, bárki is tartja kezében ezt a gyeplőt.
Rendkívül sok filmben, rendkívül sok üzenet volt, van és lesz az emberiség számára, az életünk különféle területeit érintve.
A "rejtett kéz" nem fél attól, hogy ezek veszélyesek lehetnek rájuk nézve, ugyanis -saját tapasztalataim alapján- a bennük rejlő "üzenetek" nagyon-nagyon kevés embernek "esnek le" vagy úgymond képes meglátni bennük, vagyis "dekódolni".
Bocsánat, nem egyetlen, de azon kevesek közé tartozik...
TörlésAmikor kijött a trailere, tudtam, hogy ez a film olyan élményt fog nyújtani, amit még nem sok film tudott, nemcsak azért, mert a Wachowski fivérek adják a nevüket hozzá. Ugyanakkor úgy gondolom, hogy akik még csak éppen elkezdtek ébredezni, nem feltétlenül fogják egyszerre megérteni. Ahogy Buddha mondta, "elsődlegesen a tudatosság útján járóknak fog meghatározó élményt adni", de bízom benne, hogy ha elsőre nem is, de talán újra megnézve, esetleg majd DVD-n, rá fognak jönni a kételkedők, mi a lényege. Számomra az, hogy minden mindennel összefügg. Az elkülönültség csak illúzió.
VálaszTörlésTom Hanks??? Köszönöm, nem kérem...
VálaszTörlésMegnéztem a filmet...és rájöttem hogy jobb ha elolvasom a könyvet (ami már itt is polcomon) és után még 1x megnézem a filmet!:-)
VálaszTörlésEgy kis emlékeztető más témában.
VálaszTörlésEgy friss infó az ismerősi köreimből.
Édesanyám barátnője (65éves) a sokat szajkózott mondatok ellenére beoltatta magát a H1N1 elleni vakcinával.
Persze, mivel mással, ez a trendi mostanság.
Viccet félretéve, kórházba került, HIGANY MÉRGEZÉSSEL !
Kiütései lettek és totál legyengült.
Megállapították, hogy az oltás az okozó, -mi más lehet, nyugdíjas, nem járkál ipari laborokban- most nem győzik kipucolni belőle az anyagot, nem bír lábra állni, olyan állapotban van.
Amúgy eddig semmi baja nem volt, jött-ment mint a golyó.
Tehát terjesszétek továbbra is, hogy: OLTÁST NEM !!!
Nekem az egész életem "tönkretették" a kibaszott oltások, nem tudtam sportolni semmit... Dögöljenek meg.
Törlésa filmet láttam... egy mesteri giccs.
VálaszTörlésezfelett igen profin nyomja a new-ages tanokat... karma, reinkarnáció (ismét, ezerrel, minden csatornán) önmegvalósítás, persze nem az eredeti hindu, avagy buddhista szemlélettel (mert az nem fér bele a "civilizált" gondolkodásunkba), hanem ízig vérig nyugatias (hollywoodi) felfogásban. a jónépnek ez kell... meg is eszik, mert finom, mert szájízem szerint való. nem kell Isten... én, magam vagyok a kulcs, a megoldás... az persze fel sem merül, ha ez így lenne, akkor miért ott tart a világ, ahol tart.
se a karma se a reinkarnáció nem new age.
TörlésHa csöndbe maradtál volna, okosabb lettál volna (és akkor még nagyon finom voltam).
TörlésWikipedia: "A New Age erősen spirituális beállítottságú, a legkülönbözőbb világvallásokból – különösen a keleti vallásokból – merít és az így átmentett nézeteket (időnként módosított, átértelmezett) formában beépíti saját filozófiájába. Mivel hitelvei, előírásai nincsenek, nehéz meghatározni, mi jellemző rá pontosan. A New Age-hívők többnyire hisznek a reinkarnációban, asztrológiában, a kristályok gyógyító erejében, és hasonló ezoterikus dolgokban. A New Age követői egy megalapított vallás vezetésének követése helyett rendszerint saját lelki éhségüket a világ vallásaiból, sámánizmusból, újpogányságból és okkultizmusból származó misztikus hagyományok anyagaival elégítik ki."
A te idézeted is azt mondja, hogy a karma és a reinkarnáció régebbi mint a new age; meg Toth hozzászólása is. Hol itt az ellentét?
TörlésMellesleg a wikipédia meg annyit ér... szóval ha az ember vitázni akar, akkor ne wikiről idézgessen, mert ott vannak kacifántok.
TörlésJeromos ezt nagyon jól megfogalmaztad...
TörlésDIREKT NEM VÁLASZTOTTAM AZ IGAZSÁGON ÁLLÓ KERESZTÉNY HONLAPOT ! A WIKIPEDIA ÁLTALÁNOSAN ELFOGADOTT A NETEN, HA NEKED NEM JÓ, KERESS SZAKTUDOMÁNYI FORRÁST. KÉTLEM HOGY TALÁLSZ OLYAT. A HOZZÁSZÓLÁSODAT HÍVJÁK KETTŐS MÉRCÉNEK !
TörlésBár a kiindulási problémát már sikerült feloldani, azért jól elvitatkoztok. :D
TörlésNeked írtam. :-)
TörlésMert a csörcsofgád annyira tudományos és objektív
TörlésGyorsan válaszolva fenti észrevételekre: Bocsánat, hogy máris David Icke után írtam és csak egy nap telt el, de az összefüggés csak annyi, hogy a Felhőatlaszt egy fél éve várom ,most néztem meg csütörtökön és mára érett meg bennem, hogy írjak is róla.
VálaszTörlésEgyébként a tudatosságban az is fontos, hogy tudod, hogy Tom Hanks szerepel benne, és tudod, hogy üzenetek vannak benne, tudsz az Illuminatiról, Hollywoodról és tudod, ...amit tudsz és mégis befogadod, átengeded és beépíted azt, amit Neked adni tud.
Ha meg Neked nem nyújt semmit, Benned nem keletkezik semmi érzés, amit kapcsolni tudsz meglévő tudásodhoz,.... akkor nem is szánta Neked senki ezt és nem Te vagy az, akihez el kell érjen. Legalábbis nem most. Ennyi. Nincs ezzel semmi gond vagyis pont úgy van, ahogy annak lennie kell ! És az úgy van jól !
Igaz Igaz ?
Bingo!
TörlésIsten, Karma, Tom Hanks, New Age, Buddhizmus, Kereszténység..... Felejtsétek már el ezeket a kliséket vagy ha szeretitek, akkor legalább legyetek tudatában, hogy miért szűrtök csak bizonyos szűrőkön keresztül. Mindezek úgy távolítanak a Tudatosságtól, hogy nem igaz.... Bár ez csak jó tanács. Az én utam, nem a ti utatok. És a ti utatok sem az én utam. Viszont keresztezzük egymásét, ezért vagyunk most itt....
VálaszTörlésNa gondolkodjatok el legalább a filmen. Akár Pro, akár kontra, már az is valami. Viszont ellenérvet most ennél a filmnél nem igen tudok felhozni, hiszen nem erőltet semmit, nem kész választ ad. Mindenki magában rakja össze és ez a lényeg.....
Ámen ! Ez így van.
TörlésSzerintem is.
igen, ez a legegyszerübb... felcimkézni: "klisé". és ezzel el is van rejtve, hogy a világot mik működtetik. szerinted az a tudatosság, hogy nem veszünk tudomást ezekről? nem érzed paradoxonnak?
Törlésmegsúgom kedves Buddha, hogy az ilyen filmek mögött nagyon tudatos (ellentétben veled - már megbocsáss), igen precízen definiálható erők, ideológiák rejlenek.
TörlésSzerintem a film úgy ahogy van, látványostul üzenetestül fenomenális. A tudatalattinak szóló üzeneteit még nem tudom felszínre hozni, de az tudatosult bennem, hogy megint a gazdagok ellen uszít. Hihetőnek tűnik az a jövőkép, hogy 20 éves kedves lányokat vágóhídon lemészárolják és a többivel megetetik??? Ki lenne hajlandó ipar szerűen végrehajtani ezt az embertelenséget? A VILÁG MÁR RÉG NEM EBBE AZ IRÁNYBA HALAD!!! Az Avatar után kire haragudtunk? Mindig a gazdagok a negatív hősök. Az az érzésem, hogy valakik megint népharagból akarnak bombát készíteni, hogy egyszer csak egy szikra is lángba borítsa a világot.
TörlésArra nagyon figyeljetek, hogy milyen érzelmet vált ki bennetek valami. Ha haragot vagy félelmet generál, az nem a javadat szolgálja.
Kedves SBG Buddha ! Ezek klissék ? És a tudatosságon való lovaglás az mi ? Nem egy újabb klissé ? Ha nem lennék tudatos, ezt nem írtam volna ide. Ez mind egy emberi idea, filozófia.
TörlésJa és jut eszembe, nem válaszoltál az előző bejegyzésemnél föltett kérdésemre, a betett linkekkel kapcsolatban (sem). Kiváncsi lennék a véleményedre. Mert úgy tűnik nekem, hogy a tudatosság jó álca arra, hogy ne legyen határozott véleményünk szellemi, vallási kérdésekről (is). Ismerős ez és emlékeztet a mindenható tolerancia és türelem jegyében ihletett uralkodó korszellemre. Már ne haragudj, de itt most (minden szemlyeskedés nélkül mondom), gondolok akár a Te nick nevedre is. Hisz a név kötelez. Szóval csak arra akarok kijukadni, hogy az a cél (ami jó és bátor tett) amit ez a honlap is kijelölt (a háttérhatalom leleplezése és ébresztés stb.), el van tévesztve, mert a nyújtott "megoldásokban" ugyanazok a dolgok jönnek elő, ami ellen megszületett. Lehet, hogy ez így értelmetlennek tűnik, de az Igazság nem azonos a valósággal (amit mi annak tartunk). Ezért lett volna jó, ha elolvasod a cikkeket, akkor értenéd, miről beszélek (de ha így is érted, akkor nincs is miről beszélni). Üdv
TörlésArpiel@ A tudatosságcsak egy szó és az a bajom nekem is vele, hogy kénytelen vagyok használni mindarra, amit közvetíteni vagy átadni akarok. És nyilván azt, ami belül bennem is lezajlott, vagy most történik vagy csak abba az irányba tartok majd. Valójában az a lényeg, hogy megélem, látom, érzékelem, de nem cimkézem fel a dolgokat, nem ítélkezem semmiképp, hiszen minden ilyen azokból a korlátokból fakadna, amit a társadalom, a családom, a neveltetésem, az oktatásom, a vallás rám aggatott és ha tudom, hogy amiket mondok, az valójában nem is az enyém, illetve ha tudatosan viszonyulok ehhez a tényhez, akkor bármikor bármit teszek, ezt belül levetkőzve olyan nyitott, olyan szeretettel teli tud az ember lenni, ami hasonló valamiféle megvilágosodáshoz.
TörlésElmondani nem tudom és nem is lehet, de megélni igen. Ez egy hosszú folyamat és sajnos szavak nélkül lenne a legjobb. Így marad a Tudatosság és mindaz, amit nekem jelent. Hisz én csak azt írom mindig, amit nekem jelent ez az egész.
Nekem határozott véleményem is van szellemi és vallási kérdésekről is. Ha kérdezel valami konkrétat, megpróbálok válaszolni rá. Akik ismernek, illetve nyáron is itt voltak, emlékeznek mekkora vallásháború tört itt ki és tanulságos volt látni, hogyan reagálnak emberek, amikor szóba kerül Isten, Jézus vagy a Biblia.
Nicknevem egyáltalán nem jelenti azt, hogy buddhista lennék, sőt egyáltalán nem vagyok az. Buddha sok tanítása tetszett még az út elején, talán 8-10éve és akkor jött ez is. És az SBG rövidítés onnan jön - bár akik ismernek, tudják - ,hogy sokat foglalkoztam személysiégfejlesztéssel, a siker, mint olyan és a boldogság titkával. Régen nagyon sokat lehetett plusz tudásra szert tenni sikertrénerek egy-egy könyvét, előadását életedbe beépítve fejlődni. ezek kis lépcsők voltak, amik nekem kellettek biztos.
Akkor indítottam egy blogot és tartottam órákat siker-boldogság-gazdagság címmel, és ebből maradt meg az SBG. Na azt hiszem kielégítő választ adtam.
És most ha figyelitek magatokat, amikor ezt leírtam, belül valami pozitív-negatív gondolat rögtön megjelenik bennetek, hogy én akkor ilyen vagy olyan vagyok biztos. Na ez a tudatosság, ezeket tetten érni. Hiszen ha belegondoltok, biztos, hogy nem olyan vagyok.....
És hirtelen még egyre válaszolva: Az igazság tényleg nem azonos azzal, amit valóságnak gondolunk, de ez nem baj, ha el tudjuk fogadni. Igyekszem minden elolvasni, amit lehet, de tényleg nincs mindig mindenre már lehetőségem...
A megoldást meg nem tudom és nem is akarom felvállalni, hiszen ez a feladat nem az enyém. Amit igyekszem tenni, az az, hogy felnyitom az emberek szemét olyan dolgokra, amikről eddig nem volt vagy tudomásuk vagy mélyebb fogalmuk és összehozom azokat az embereket, akik hasonlóan gondolkodnak vagy ha nem is hasonlóan, de többet szeretnének, mint a nagy átlag: akár gondolatilag, akár spirituálisan.
Nem az időhúzás a célom, hiszen nincs is mire játszani. Magam sem tudom, mi lesz a jövő és mi a legjobb. Azt szoktam mondani: pont az lesz, aminek lennie kell. Akik személyes kapcsolatban vannak velem, nekik meg is teszek mindent, hogy tettekben és gondolatokban, érzésekben is segítsek, de nyilván egy blog és egy Awakening "mozgalom" sem ad lehetőséget, hogy ennél többet tudjak tenni.
Szeretet legyen és béke kint is és a szívekben is!
Ez a legfontosabb, minden egyéb másodlagos....
Ehhez viszont az út mindenkiben belül van.
http://www.youtube.com/watch?v=3YXINEYdnkY&feature=fvwrel
TörlésArpiel és Jeromos,
elsősorban nektek ajánlom. Igaz csak azért mert a keresztény példán keresztül mondja el amit elmond. De mindenki másnak is (Toth, Buddha, lollol és elnézést akiket kihagytam), aki harcosan vagy legalábbis konfrontatívan lép föl itt. Próbáljunk már mellérendelt viszonyban értelmezni véleményeket. Ez az egóból vitatkozás nem vezet sehova. Ill. vezet csak szükségtelenül nehézzé teszi az utat. Az őszinte igazságkeresés kikerülhetetlenül Istennél ér véget így is úgy is. Nem szükséges azon vitatkozni ki melyik úton megy. (Jó tudom... "Én vagyok az út..." Vegyük úgy, hogy Jézus egy jó széles út, több nyomvonalon lehet menni. :D) Vannak ezek az alapvető reflexek: "Ha megcáfolnak, hiteltelenné teszik a meggyőződésem, akkor tuti hülyének néz mindenki. Nem hagyhatom!" "Legalább a független harmadik (olvasó) fél előtt győztesen kéne kijönnöm ebből!" És hasonlók...
Engedtessék meg Jézus példájának újbóli idehozatala, aki minden rosszakarójáért, kínzójáért gyilkosáért imádkozott (csak a pénzváltókat picsázta el korbáccsal. :D). Nekünk ne essen már nehezünkre szeretni vagy legalább elfogadni a véleménykülönbséget. Bárki is téved, előbb-utóbb az élet majd ráébreszti.
Az egyik fő téma ami mindig problémát okoz a "Hol van Isten?" kérdés. Egy valamiféle külső entitás (hószakállú nagypapi felhőtrónon) vagy saját magát terjesztette ki a fizikai világba és minden kis kavics vagy élőlény egy darabka belőle. Nem mondom, hogy lényegtelen, de a lényeg hogy mindkét verzióban létezik. Szerintem ez a legfontosabb sarokpont. Ha valaki már képes gondolatilag túllépni az anyagon az nyomon van. Szerintem...
u.i.: Ha valaki nagyon lelkes és visszakeresi régebbi hozzászólásaim, akkor biztos talál olyat ami nem illeszkedik a fenti prédikációmhoz. Nos igen, hibát én is követek el, de attól még tudom hogy nem volt helyes. :P
Kedves Buddha és Mindenki!
TörlésÚgy látom, sokan keresik az utat. De milyen utat? Az a legnagyobb baj, hogy a legtöbb ember nem tudja, hogy milyen utat keres. Lehetséges útvonalnak tartja az önmegvalósítást, minden New Age mozgalom által meghirdetett "spiritualitást", bármit, ami az életét a "boldogsághoz" viszi közelebb.
Először is azt kéne eldönteni, meghatározni, hogy kinek - kinek mit jelent a "boldogság" fogalma.
Van akinek sikert, karriert, van akinek pénzt, gazdagságot, van aki már az attól is boldog lenne, ha vissza kaphatná az egészségét.
Ha szemre vételezzük a boldogság fogalmát azt látjuk, hogy mindenki szeretne kapni az élettől valami pluszt, olyan dolgot, ami nincs meg neki, ezért ez a hiány flusztrálttá teszi.
Azért, hogy megkaphassa, elnyerhesse, "mindenre" képes. A "cél szentesíti az eszközt."
Arra kevesen gondolnak, hogy a "boldogság fogalmába" az is bele tartozik, hogy a világban elnyerhető "jóba én is bele tegyek valamit - valós értéket" hogy a világ jobb legyen általa.
A világ jobbá tételének pedig elengedhetetlen eszköze lenne az erkölcsi és morális értékrend betartása. Ezt az "értékrendet" jelenleg a legtöbb ember a saját önzéséből fakadóan más - más értékek szerint határozza meg.
Pedig ennek egy világosan, jól meghatározott és "egyszerűen" megfogalmazott módon, MINDENKI SZÁMÁRA egyformán kötelező kellene lenni.
Ezt az erkölcsi és morális értékrendet Valaki megfogalmazta már a számunkra. Nekünk csak meg kéne tartani ahhoz, hogy a "világ jobb legyen".
Úgy hívják, hogy TÍZPARANCSOLAT. De ezt az emberiség döntő többsége elveti és a saját értékrendjét teszi a helyére.
Ahol meghatározták a Tízparancsolatot, ott azt is megtaláljuk, hogy ha eltérünk ettől az értékrendtől, akkor milyen világot fogunk kialakítani.
Ma már látjuk a "világ állapotát, tapasztaljuk a benne lévő hiányokat", az helyett, hogy elfogadnánk az Isten által meghatározott értékrendet és vissza térnénk a Törvényekhez, HELYETTE keressük az "önmegvalósítás" eszközeit.
Kapunk ezekhez ötleteket is, ha éppen kifogytunk volna belőle. Amikor pedig "végig zongoráztuk az új ötleteket is" rá fogunk jönni, hogy ismét "lyukra futottunk."
Igaz, hogy én nem láttam a filmet, mert a netem nem alkalmas a feltöltésére, de a hozzászólásokból jól látszik, hogy miről szól a történet.
Nem hinném, hogy a megoldás abban rejlene, hogy "egyre szélesedő mocsárba tapogatózva keressük a biztos pontot" hanem abban látom, hogy vissza térünk a legegyszerűbb útra a Tízparancsolat mértékének betöltéséhez.
Szeretettel: Erika
kedves Kereső!
Törléskezdjük a végén.
"Az egyik fő téma ami mindig problémát okoz a "Hol van Isten?" kérdés. Egy valamiféle külső entitás (hószakállú nagypapi felhőtrónon) vagy saját magát terjesztette ki a fizikai világba és minden kis kavics vagy élőlény egy darabka belőle."
ez egy végtelenül leegyszerűsített képlet és ráadásul hamis is.
a külső entitás képe nem vonja maga után hogy Istent egy hószakállú nagypapinak képzeljem. a keresztény istenkép épp egy tökéletes, anyagtalan (anyagon túli) személyben hisz. magyarán egy anyagtól eltérő minőségben (értelemszerűen eképpen nem lehet szakállas öregúr). a kavics nem Isten darabkája, hanem teremtmény, Isten alkotása. ha a kavics a része lenne, elvesztené abszolút minőségét, pont ez a panteista gondolat rántja le Istent anyagi minőségbe.
ja! még mielőtt a "személy" szóhoz bármiféle antropomorf képzetet társítanál, nincs ilyenről szó. személy, mert személyes: egyedi, intelligens, minden mástól elhatárolható (még a kavicstól is).
nagyon egyszerűen fogalmazva a sarokpont annak a megértése, hogy Istennek nem része a teremtett világ, hiszen attól egészen más minőséget képvisel. teremtett világunk minden eleme viszonylagos, míg Isten abszolút. teremtett világunk minden eleme folyton változó, míg Isten változatlan. teremtett világunk minden eleme múlandó, míg Isten örök. világunk minden eleme részleges, míg Isten teljes.
továbbá... a szeretet nem azonos a más vélemény elfogadásával, ne keverjük össze. tudok valakit úgy szeretni, hogy nem értek vele egyet. ez az egész nem az egoról szól, hogy neked, vagy nekem van igazam, hanem az igazságról. ha azt mondod, hogy nem az a lényeg, hogy ki miben hisz, hanem, hogy felismerje, hogy valami más is van az anyagon túl és elinduljon egy számára kedves úton ehhez az anyagtalan valami felé, hát nagyon tévedsz. és ne vegyük, hogy Jézus a széles út, hisz maga Jézus mondta, hogy az az út, bizony igen keskeny - ha már Jézusra hívatkozgatunk.
"Mert szoros az a kapu és keskeny az az út, amely az életre visz, és kevesen vannak akik megtalálják azt." Máté 7: 13-14
Namost... értem én, hogy a hangok a emberkék fejében feszt mindenfélét duruzsolnak...
TörlésAzt viszont nem nagyon, hogy a bloggazdi filmbámulásos véleményéből hogyan is keveredett megin teológiás "kinek a farka nagyobb" szócsavargatás?
Holott ugye, házigazdink fentebb ideömlesztett mindenféle okos, meg tán végre megfontolandó szókat is (nem is először). Ám láthatóan a idelátogatókban működnek még bizonyos... berögződések, akármennyire is felfényesedettek, meg... izék.
Kedves SBG Buddha ! Köszönöm a választ, értem mit mondasz, de nem értek egyet vele. Ez egy régi vágyálom, az önmegváltás. Én az igazi megváltót választom inkább. Bár Te is azt tennéd (már csak az eredményesség tekintetében is).
TörlésViszont az alábbi idézeted fényében: "Szeretet legyen és béke kint is és a szívekben is! Ez a legfontosabb, minden egyéb másodlagos....
Ehhez viszont az út mindenkiben belül van." (amivel teljesen egyetértek), hogy tudod az ilyen hozzászólásokat (hozzászólókat) megtűrni: "Toth2012. december 1. 21:13 Holnap remélem ott leszel a többi rákos daganattal együtt a magyarok elleni tüntetésen"??? Ezt nem elvtelenségnek hívják ? Azért mert ez internet, ne engedjük már meg ezt. Kérlek, hogy tegyél ebben az ügyben bölcs lépést, mert nem akarok jogi irányba lépni, mert ez túlmegy a türelmemen. Köszönöm, üdv
Kedves Arpiel!
TörlésNe bosszankodj az ilyen "beszólásokon".
Aki nicknév mögé bújva ilyet tesz, az egyrészt nem tudja, hogy Benned milyen szellemiség lakik, és a saját sötétségével és gyilkos indulataival azonosítja.
Másrészt az Igazság megismerése és megértése nem mindenkinek adatott meg, pontosan a "bennük uralkodó" Istent elutasító lelkületük miatt.
Ugyan ez okból nem értik azt, ami most a világban zajlik.
Nem értik, hogy miért nem lehet és miért nem tudnak védekezni ellene.
Fel a fejjel, lesz ez még jobb is, bár ez az idő még nem jött el, de el fog jönni. Igaz addig még sok nyomorúságot el kell szenvednünk, de utána talán Ők is beláthatják tévedéseiket.
Üdvözlettel: Erika
"nem akarok jogi irányba lépni, mert ez túlmegy a türelmemen"
TörlésLOL!
Mellesleg mások vallásának, világnézetének sárba tiprása, megbélyegzése, és a hatalmas felsőbbrendűségi komplexus az erkölcsileg bezzeg helyén van.
TörlésNe általánosíts, és vádolj ! Konkretizálj, és állj ki az "igazságod" mellett !
TörlésLOL ??? Magyarul hogy van ?
TörlésKedves Nyirtass ! Köszönöm a bátorítást. "Erről ismer meg bennetek a világ..."
TörlésCsak egy színész miatt eldobni egy filmet nagy ostobaság lenne! :)
VálaszTörlésazért érdemes megnézni a forgatókönyvíró, rendezőpárost is...
Törléskiemelve Larry-ből lett Lanát.
persze nem feledve az okkult szimbólumoktól, utalásoktól hemzsegő mátrixot.
Törlésén is most szerdán néztem meg(mert akkor pár százzal olcsóbb a jegy lol xD)
VálaszTörlésnem volt rossz film,tudtam miről fog szólni és kb azt is kaptam, mégis titkon többet reméltem...a tipikus idegesítő hollywoodi klíséktől pedig sajnos e film alatt sem tudtam elvonatkoztatni magam és felhőtlenül élvezni..gondolok itt a pozitív buzi- illetve négerpropagandára amivel a faszom tele van már...még hogy majd a fehérek fognak visszasüllyedni kőkorszaki szintre és raszta négerek lesznek akik fejlettebbek maradnak és továbbviszik a tudást pffftt vicc bazmeg
mindettől eltekintve mégis ez nálam 7/10
mennyire érdekes tényleg:
Törlés"pozitív buzi- illetve négerpropaganda";
"a fehérek fognak visszasüllyedni kőkorszaki szintre"
"raszta négerek lesznek akik fejlettebbek maradnak és továbbviszik a tudást"
Még egy kósza gondolat erejéig fel sem merült bennem ilyesmi.....
elnézést az iróniáért, de ti egy olyan rendezőtől/forgatókönyvírótól várjátok a tudatosságotok útját, aki azt sem tudja, fiú-e, vagy lány:)
VálaszTörlésJeromos, ne haragudj, de tényleg azt keresed, hogy mit MIÉRT NE és ehhez meg is találod természetesen, amibe bele lehet kapaszkodni. Kik rendezték, Tom Hanks ez és az és még igazad is van. Közben viszont pont a lényegtől és a befogadásától távolítod el magad, így nem is tudod azt az élményt átélni, amit nyitottsággal kaphatnál.
TörlésÉs ha már személyes példát mondhatnék, én a meleg-filmektől és minden ilyen ábrázolástól frászt szoktam kapni és eleve meg sem nézem. Mert nem és kész. Ebben a filmben egy szálon ez megjelenik és mivel nem ez a lényeg, annyira éprofi módon van megoldva valahogy a film, hogy érdekes módon nem az ítélkezésem volt az első, hanem el tudta feledtetni az, hogy sokkal magasabb szintű és magasztosabb dolgokat pendít meg a film.....
persze Buddha.
Törlésez így működik. beazonosítom, honnan jön az ideológia, kiktől jön az üzenet, felismerem az milyen szájbarágós, hollywoodi giccshalmaz, felmérem mennyire fedi le világképemet (mennyire mond annak ellent). majd kialakítok erről egy véleményt.
te nem így teszel?
mondjuk elmesélhetnéd, hogy mi az a nagy mélység, amit én nem láttam és te igen, mert ez az írásodból nem derült ki. mi számodra a mű konklúziója? minden mindennel összefügg? van reinkarnáció? karma, hogy sorsunkat magunk alakítjuk? ezek aztán a nagy gondolatok.
azért az eléggé elgondolkodtató, hogy azok, kik hisznek a karmarendszerben számonkérik Istentől, hogy egy gyermeknek miért kell meghalnia, de ezt a karmától sosem kérdezik. pedig a kereszténység sosem állította, hogy sorsunk egyéni cselekedeteink következménye (míg a karma-tan igen).
" sokkal magasabb szintű és magasztosabb dolgokat pendít meg a film"
Törlés"mondjuk elmesélhetnéd, hogy mi az a nagy mélység, amit én nem láttam és te igen"
Érdekes egy gondolkodásod van neked, Jeromos barátom...
nem értem Szul than, mire utalsz.
Törlésaz, hogy megemlíti buddha, hogy valamit megpendít a film, még semmit nem jelent.
olyan, mintha egy verset úgy elemeznék, hogy mély gondolatok vannak benne, de nem térek ki azokra. ez elég kisiskolás. persze ha buddha kisiskolás-korú, akkor bocs.
"nem értem Szul than, mire utalsz"
TörlésNem baj, biztos van, aki érti.
akkor majd más szavakba önti, ha te képtelen vagy rá.
TörlésHát jó. Elgondolkodtató, mikor egy ilyen megmondóember, mint te, símán keveri a magasságot a mélységgel, és ezt még akkor sem látja, ha az orra alá dugják.
Törléshát öreg, ez már röhej.
Törlésa "magas szintű gondolat" és a "mély gondolat" szerinted egymásnak ellentmondó szintagmák?
segítek, mert szinteden nehéz lehet szöveget értelmezni. a szavak jelentését szövegkörnyezetükben kell vizsgálni, mert ha nem így teszel, akkor a fenti hozzászólásodhoz hasonló vakvágányokra futsz.
de hogy más nyelvből is hozzak példát.
az "alto" olasz szó magasat jelent, ám ha az mondja az olasz "alto mare", azzal a tenger mélységét fejezi ki.
Tisztelt SBG Buddha!
VálaszTörlésA tudatosságot keresőknek és ébredezőknek, mint jómagam is, megemlíthetnéd esetleg elemezhetnéd a The Island (2005) filmet amely szintén tele van utalásokkal, rejtett mondanivalóval, az állítólagos kritikusok a Felhőatlaszhoz is hasonlóan jól lehúzták (lehet hogy fel sem fogták még), pedig a valódi kritikusok, mi nézők szinte kivétel nélkül szerették...
A Felhőatlaszt még nem láttam de a trailer-ből is már lehetett tudni, hogy itt bizony nem mindennapi film lesz. Ja még annyit, hogy a Sziget záró jelenete egyszerűen leírhatatlan, fantasztikus kép és zenevilág!!! Bay bácsi nagyon ráérzett, talán eddigi legjobb filmje...
Maximálsian egyetértek Veled és örülök, hogy ezt felhoztad. Azzal a filmmel ugyanígy voltam. Hónapokkal előtte vártam, moziban néztem meg szándékosan és a mai napig akármelyik huszadrangú csatornán tudom, hogy adják, nem bírom nem megnézni újra. Bárcsak lenne annyi időm, hogy még visszamenőleg is írhatnék elemzéseket, megtenném.
TörlésOtt is van minden, egy vetített ál-világ, amiből kitör a két kis klónfiú és klónlány. Az alakításuk, a történet és a vége élménytől most is hat rám a mai napig. Engem az az igazság - bár sok újat nem mondok - sosem szokott érdekelni, hogy ki mit mond, akár a kritikusok véleménye is lehet. Hiszen ez a vélemény róluk szól és nem rólam. Nekem úgymond semmi közöm hozzá. Az ő életük és tapasztalataik nem az enyémek....
Köszönöm, hogy megemlítetted és szóba hoztad ezt a Sziget c. filmet is ! Mindenkinek ajánlom, mert szórakozni is és elgondolkodni is tökéletes.
Persrex&Budda
Törlésnem fogjátok elhinni, de PONTOSAN abban a pillanatban váltott a Sziget főcímdalára a random módon számokat lejátszó Ipodom, ahogy belekezdtem persrex xerxes kommentjének az olvasásába.. :)
Imádom ezeket a szinkronicitásokat, sokat jelentenek nekem, mint pl: az hogy "véletlenül" mindig 11:11-kor nézek az órára. Nekem azt jelenti, hogy mellettem állnak fönn és jó úton haladok.
Egyébként köszi a beszámolót Buddha!
LV
Ilyenek mostanában velem is rendszeresen történnek. Sőt vannak személyek, akiket szeretek és velük kapcsolatban mostanában naponta.... Érdekes és jó érezni ezeket. Ilyenkor gyakran eszembe jutnak James Redfield - A Mennyei Prófécia felismerései, ahol részletesen ki van bonta a szinkronicitások jelentősége.
TörlésJó tudni, hogy van valami több, valami egy, ami összefog mindent...
A beszámolót nagyon szívesen...
Tisztelt SBG Buddha!
VálaszTörlésMajdnem elfelejtettem megköszönni neked ezt az oldalt, megköszönni a munkádat, mióta ráleltem úgy érzem sokat léptem előre a tudatosság felé!!! Olyan dolgokat veszek észre amiket régebben még nem fogtam fel, éreztem, hogy valami nem stimmel, valami belülről forgatta a gondolataimat, de mára már sokkal nyitottabb lettem. Úgy érzem már azoknak a bizonyosoknak nehezebb dolguk lesz megvezetni engem és a többi hozzám hasonlóan ébredező embereket, mert Sokat Köszönhetünk Neked!
Kitartást Kívánok!
Nagyon szívesen, bár nem volt szándékos, de ezek szerint mégis valakikben valami megtörténik, ami jó érzést okoz. Ennek örülök és ez a lényeg. Nem azért mert ez a célom, vagy így kellene, hogy legyen, csak egyszerűen létezel és ezáltal hatással vagy az egész világra. Még akkor is, ha azt akarják elhitetni veled, hogy porszem vagy. Pedig annál sokkal több! És ezzel vissza is kanyarodtunk a Felhőatlasz egyik fő mondanivalójához - természetesen csak számomra:
Törlés"Minden egyes BŰN vagy JÓTETT gyökeret vet a jövőnkben!"
És végül még egy gondolat, - mert úgy látom bennem is előhozta az ihletet ez az alkotás, hogy egymás után írom a hozzászólásokat:
VálaszTörlésEgész életünk, a döntéseink és minden egyes találkozás...új irányba terelhet minket.
Ahogy korcsolyázók hasítják a jégbe a barázdákat, ezek találkoznak, metszik egymást, majd eltávolodnak, és a vonalak önálló életet élnek tovább.....de mégis mégis valahol az egész összekapcsolódik.....
És elárulok egy titkot: ezek a vonalak már most is léteznek és mindig is léteztek. Egyszerre, itt és most és kapunk üzeneteket egyik vonalból is és másikból is, amikor éppen rá vagyunk hangolódva. Talán álomnak, talán megérzésnek, talán déja vu-nek nevezzük vagy intuíciónak, de mégis mégis valami van az időben, ami jelen van és volt és lesz. És mi döntünk minden másodpercben, melyik vonalon korcsolyázunk tovább.... MOST. Ettől fantasztikus az élet és a valóság! Természetesen ez az én valóságom, de attól még valóság....Akár a tiéd is lehet ilyen...
Igaz Igaz ?
:)
TörlésEgyébként a Gyönyörű Zöldet láttad?
Csak részletet láttam belőle. Amikor ülnek a mezőn és elmélkednek....
TörlésKöszönöm az ajánlást! Már ez felemelő!
VálaszTörlésAnstream
Szerintem zseniális a film, bár tény hogy többszörnézős mint anno a Mátrix volt, és a könyvet is el kell olvasni valószínűleg hogy az ember teljesen megértse. Én két dolgot nem értettem nagyon. Az egyik hogy Tom Hanks a hajón miért a gonosz doki szerepét játsza? Lehet hogy ez kellett hogy meginduljon a "jó" úton? A másik pedig hogy mi volt az a fénysugár, melyet a Sonmi bázison a jövőlátó kilőtt?
VálaszTörlésérdekes egy másik oldalon - ahonnan szerintem vetted a cikket, nem csak ezt( feltünő a sok hasonlóság csak itt pár nap késéssel jelenik meg :)) ott teljesen más véleménnyel vannak a filmről, igaz mindenkinek meglehet a saját véleménye :)
VálaszTörlésGyönyörű zöld /a lekapcsolásról/: http://www.youtube.com/watch?v=miR1ylnwsGc
VálaszTörlésNosso Lar /a halál utáni életről/: http://www.youtube.com/watch?v=g6Olu9cl5FQ
Na megint egy újabb szcientológus propagandafilm. Az alkotók zsidók is, szcik is, remélem nem gondolja senki komolyan hogy ilyen stúdiókból valami valóban tiszta és értékes kerülhet ki. Annak egyfajta paródiája az egész.
VálaszTörléshát nem tudtad, hogy a szcientológia a megvilágosodás útja?
Törlés;-) Ahogyan Lucifer a világosság. A fekete a fehér, a fehér meg a fekete. Made is satan.
TörlésJa, a magas meg mély;)
TörlésIsten meg bosszúálló.
TörlésMellesleg a szcientológia áll ettől a filmtől a legtávolabb. (Természetesen nem az elméleti szcientológiáról van szó, hanem annak gyakorlatba ültetett változatáról, egy vallás onnan ismerszik meg)
Ja és még transznemű is ráadásul, igazi zavar az ürge. És ahogy a népi bölcsesség említi: bolond lyukból bolond szél fúj. Pl. Tarkovszkij Stalker-e vagy Solarisa sokkal átütőbb, művészibb és elementálisabb, mint ezek a halivúdi sz-ságok. Már bocsánat hogy ezt írom.
VálaszTörlés"Ajánljuk: csajozáshoz/pasizáshoz, kissé buta, kissé műveletlen, viszont sznob nőcskéket/pasikat kísérendő.
VálaszTörlésNem ajánljuk: azoknak, akik már olvasták Az ember tragédiáját, továbbá Hamvas Béla csakugyan látomásos Karnevál c. művét (az ötödik fejezetben van a túlvilág-járás – AZ zseniális). Dühöngeni fognak." egy másik ismertetőből :-)
Olvastam mindkettőt, a filmet pedig imádtam. :/
TörlésApropo Tarkovszki ! Valaki tud segíteni az eredeti Polaris és a Stalker filmek elérhetőségét vagy letöltését illetően ? Azokat meg kellene nézni. Kösz előre is.
VálaszTörlésa Carpathians "cserebere" oldalon megtalálod ;)
TörlésLehet, hogy Keshe helyett magyar eredetű lesz a többletenergia? http://www.vntv.hu/vivanaturavideo.php?vid=83e5ceb0c
VálaszTörlésajánlom mindenkinek (hogy be tudjátok tenni magatokat, hol is álltok - kiváltképp buddhának ajánlom olvasásra)
VálaszTörléshttp://churchofgod.hu/content.php?act=new-age2
TörlésBár már elmondtam szabad véleményemet a Bibliáról, és a COG-ról, amit fenntartok, de beleolvastam, mivel mindenkinek ajánlottad, és hogy be tudjam magam tenni, hol is állok( mondjuk erre már rég NINCS szükségem :),de már az első fejezetben annyi hülyeséget olvastam, hogy nem is mentem tovább.
De tudom, hogy te szereted a konkrétumokat:
" A háttérhatalmi elit és a különböző, általuk irányított titkos társaságok céljai tökéletesen megegyeznek a New Age mozgalom célkitűzéseivel."
Szerintem meg a háttérhatalmi elit célja az, hogy félelemben, bűntudatban, tudatlanságban, és megosztottságban tartsa az emberiséget, mert így irányítható a legkönnyebben, úgy, hogy szinte állandóan negatív energia generálódjon.( SZÁNDÉKOS folyamatos feszültségkeltés, és fenntartás, háborúk, forradalmak SZÁNDÉKOS kirobbantása, önmerényletek, stb.)
Ez, az eddig sikeresen generált negativ energia eredményezi a többség (de nem mindenki!;-) mai, negatívumokkal teli mindennapjait.( Amit ugye ráadásul pofátlanul, az emberek teremtő tudatának a felhasználásával érnek el)
Nos, én ennek a tevékenységnek az egyik eszközének látom a Bibliát is, amely egy hibás világkép tudatprogramozásával tölti be ezt a szerepet, ezervalahányszáz éve sikeresen.( mivel az egy korszakokon átívelő tevékenység, ami most azonban nem várt akadályokba ütközött:)
Az én célom pl. ezzel szemben az, hogy ezt minden gondolkodó felismerje, és rájöjjön, hogy teremtő tudatát lehetőleg minden negatívumtól megtisztítva,( de elfogadva helyét a Teljességben, hiszen a negatív nélkül hogy lenne pozitív?, -csak elszaladt vele a ló... :) a FORRÁS, a SZERETET, IGAZSÁG, BÉKE ÉS HARMÓNIA segítségével POZITÍV energia generálása, amely pozitívumokkal teli mindennapokat, valóságot teremt (és ez nálam már MOST tapasztalat, nem elmélet!), így kigyensúlyozva a teremtést, és ezáltal, a TUDATOSSÁG által egy eddig nem tapasztalt, harmonikus valóságot megteremteni.
" Ez pedig a nemzetállamok felszámolása és egy globális világállam megvalósítása."
Ezzel szemben az én értékrendem, ŐSTEN, CSALÁD, HAZA, VILÁG, amely egymásraépülve!, szerepében egyformán fontos.
"E tervezetet minden, a mozgalomhoz tartozó elkötelezett egyénnek fenntartás nélkül el kell fogadnia és fel kell vállalnia, és véghezvitelének teljes mértékben alá kell vetnie önmagát."
Ezzel szemben én azt mondom, mindenki szabadon eldöntheti, a fennt írtakat elfogadja-e, vagy nem.
" Nem mellékesen, hosszútávon mindenki más pusztulásra van ítélve."
Ezzel szemben szerintem mindenki úton van, és mindenki ugyanoda jut, csak a még megteendő út hossza más és más, lelki érettségtől, és tanulási készségtől függően.
De azokkal mi is lesz, akik nem fogadják el a ti "utmutásotokat"?
Szerintem ennyi elég is, köszönöm hogy a linkeddel lehetőséget adtál ennek kifejtésére.
jav.:"útmutatásotokat"
TörlésMár Te is Jeromos ? :-)
Törlésmár csak azt áruld el, mi a fenét teremtettél eddig a tudatoddal.
VálaszTörlés(teremtés=semmiből valami)
Ezt a Drábik videó alatt már megválaszoltam.
TörlésÖrülök, hogy vannak itt olyan emberek, mint Jeromos, így tudom, hogy mi a jó és mi nem. Szóval köszönettel tartozom nekik.
VálaszTörlésAmennyit szidják a new age-et, úgyérzem áttérek arra.
A filmet megnéztem tegnap este, isteni volt. (hoppá, mit mondtam)
De nagyon jó fegyver ez holywoodtól. Ahogy jöttem hazafelé, hallottam ahogy beszélgettek a filmről a nézők, és nos az agymosás tökéletesen működött. A tudat ezt szépen berakta a fikció kategóriába. Ezek után onnan kiszedni vésővel sem lesz könnyű.
Akik bejártak egy olyan, mondhatni spirituális, de inkább a megvilágosodáshoz vezető utat, amiben felfogták a karmikus erők, és a saját cselekedeteik hatalmasságát és örökletességét, azoknak ez a film szentírást tartalmaz, ha ki tudja bogozni. Nagyon jól bemutatta azt, hogy az idő mennyire képlékeny.
No és itt jön a probléma. Az ember legkisebb cselekedetei is olyan hatással vannak a világra hogy azt felfogni kaotikus elmével őrülethez vezethet. Hogy az ember honnan tudja, melyik út, melyik tett a helyes? Vannak rá jelen.
Például amikor Potter megitta a Felix Felicist, és késztetést érzett arra, hogy egy olyan dolgot csináljon, ami a céljának látszólag teljesen ellentmond.
Persze az ilyen karmikus gondolatokat a tűzfal nem enged át, csak rárakja a new age bélyeget, mint ahogy azt följebb látatjuk. És várjuk tovább a messiást, meg rettegjünk a pokoltól, ördögtől.
(Mellesleg kevés nagyobb faszságot hallottam, mint azt, hogy a new age az nwo vallása. Ja de, egyet mégis: "Na megint egy újabb szcientológus propagandafilm")
Ez a bizonyos dolog, amikor találkoznak a szereplők a következő életükben... Bár én nem hiszek a lélekben úgy, mint mások, mert úgygondolom a szintetikusok vagy klónok is rendelkezhetnek lélekkel, de azt viszont biztosan tudom, hogy ilyen élmények vannak. És az emberre ez tényleg olyan kataklizmikus hatással van, hogy bármilyen sötétségben is van a "lelke", ez a fény képes onnan kirángatni. És ezt tapasztalatom mondatja.
Szóval köszönöm, Buddha, hogy megosztottad ezt a filmet, hatalmas élmény.
Bálint! ugye azért megengeded, hogy nekem is legyen véleményem... ha már ilyen személyes(kedő) viszonyba keveredtünk.
TörlésEgy percig sem vontam meg tőled azt, kedves Jeromos, csak érvényesítettem a hatás-ellenhatás jogomat. Jobban járnánk mindketten, ha nem lenne véleményünk.
Törlés"Mellesleg kevés nagyobb faszságot hallottam, mint azt, hogy a new age az nwo vallása"
VálaszTörlésmellesleg sikerült egy faszságot következtetned.
de hogy megértsd a kapcsolatot, itt a magyar nyelvű honlapja a Jóakarat központnak, amely a Lucis Trust (Lucifer Trust) egyik alvállalata.
http://www.joakaratavilagban.hu/forditasok/informaciok/239-a-lucis-trustrol
A Lucis Trust egyik legerősebb bástyája a new-age-nek, annak terjesztésének. Ezt az angol nyelvű honlapjukon el is olvashatod.
http://www.lucistrust.org/
folytassam?
A New Age-s Lucis Trust, (bocs csak a gyengébbek kedvéért) a néveggyezés luciferrel nem a véletlen műve.
TörlésJeromos, megnéztem. Nagyon durva ! Bevallom, nem járok direkt sátánista honlapon mindenn nap. De profin csinálják az álcát, méltók az "apjukhoz". Még néhány évtized és mennek vele együtt a levesbe !
TörlésNincs több évtizedük hátra, perceik meg vannak számlálva!
TörlésKedves Jeromos!
VálaszTörlésAzt hiszem, tudjuk, hogy "két tábor van", - ennek így is kell lenni!
Mi legfeljebb csak "útjelző táblák" lehetünk, de az utat mindenkinek magának kell megválasztani, méghozzá a saját akaratából és saját felelősségére.
A figyelem felhívást megtetted ... aki hallja, hallja, aki nem az tovább megy a maga választotta úton.
Aki látni is akar és nem csak nézni, annak lehetőség adódott rá, hogy megláthassa a veszélyt, ha pedig nem akarja sem látni, sem tudni róla, azt nem szabad győzködni nekünk, sőt nem is tudjuk meggyőzni, mert ez nem a mi feladatunk.
A mi feladatunk az, hogy "útjelző táblák" legyünk, és megőrizzük Istenünkbe vetett békességünket a szíveinkben.
Szeretettel: Erika
Kedves Erika!
TörlésEzek a (saját!) gondolataid határozott lelki fejlődőképességedet mutatják.
Talán sikerült rámutatnom a COG "korrekt" voltára, javaslom, hogy ne rájuk támaszkodj, a belső forrásod sokkal megbízhatóbb, de ahogy gondolod.
nem sikerült... tulajdonképpen félmondatokat idéztél, amit arra használtál fel, hogy saját (semmivel alá nem támasztott) véleményedet projektáljad.
TörlésJeromos!
Törlés:))
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Törlésprojektál: kivetít...
Törlésnéztél volna utána
látom, már utánanéztél:)
TörlésJeromos, Jeromos legelább a projekció fogalmát ismernéd ha már használod.
TörlésA véleményemet nem kivetítettem, hanem bemutattam, gondolom "prezentáljad"-ot akartál mondani.
A személyes megtapasztalást! amit prezentáltam nem nevezném semmivel alá nem tánasztott véleménynek.
Ja, és légyszíves mutasd meg azokat a félmondatokat, amiket szerinted idéztem.
Törléskedves Szul than.
Törléskérlek ne szabd meg milyen szót használok. Ismerem a szó jelentését, azt teljesen tudatosan alkalmaztam (nem prezentálnit akartam írni... ha azt akartam volna, azt írom). az, hogy fülednek furcsa, mert még nem hallottad ilyképpen alkalmazni - már megbocsáss - a te problémád.
"Ja, és légyszíves mutasd meg azokat a félmondatokat, amiket szerinted idéztem."
hát lássuk...
" Ez pedig a nemzetállamok felszámolása és egy globális világállam megvalósítása."
erre úgy reagáltál, mintha ez a COG értékrendje lenne, holott mondat szövegkörnyezete egy jelen és jövőbeni (a COG által is elítélendő) folyamatot vázol. Tulajdonképpen ezügyben egy véleményen vagy a coggal, ám mégis úgy állítottad be, mintha a te világképed gyökeresen más lenne.
"E tervezetet minden, a mozgalomhoz tartozó elkötelezett egyénnek fenntartás nélkül el kell fogadnia és fel kell vállalnia, és véghezvitelének teljes mértékben alá kell vetnie önmagát."
Itt a COG egy feltételezett jövőbeni eseményről beszél, a terv megvalósulásának végpontjáról (az antikrisztus hatalomrajutása utáni időszakról).
ezzel szemben te leírod, hogy szerinted jelenleg véleményszabadság van, meg mindenki azt hisz amit akar. egészen egyszerűen másról beszélsz.
vagy el sem olvastad, mit ír, vagy elolvastad és nem fogtad fel, vagy felfogtad és szándékosan félreértetted, hogy beleköthess.
nem tudom melyik a rosszabb.
"Nem mellékesen, hosszútávon mindenki más pusztulásra van ítélve."
itt megintcsak egy jövőbeni eseményről ír a honlap, amit hosszú oldalakon át kifejt, idézetekkel alátámaszt - ezzel szemben te (szerinted cáfolatként) ideböksz egy személyes véleményt, amit a világ nem igazol vissza.
mertha a spirituális, lelki fejlődés lenne, akkor a világ nem erre tartana, hanem szükségszerűen egyre jobbá kéne válnia. de sajna nem ez történik.
Hát Jeromos, először is: Minden mondat, amit idéztem TELJES mondat volt, nem pedig "tulajdonképpen félmondatokat".
Törlés" Ez pedig a nemzetállamok felszámolása és egy globális világállam megvalósítása."
erre úgy reagáltál, mintha ez a COG értékrendje lenne(!), holott mondat szövegkörnyezete egy jelen és jövőbeni (a COG által is elítélendő) folyamatot vázol. Tulajdonképpen ezügyben egy véleményen vagy a coggal, ám mégis úgy állítottad be, mintha a te világképed gyökeresen más lenne."
Nem barátom, erre én úgy reagáltam, hogy ahhoz képest, amit ÁLLÍTOTTÁL, hogy SZERINTED, és a COG szerint én "hol állok", bemutattam, hogy a VALÓSÁGBAN hol állok.
"E tervezetet minden, a mozgalomhoz tartozó elkötelezett egyénnek fenntartás nélkül el kell fogadnia és fel kell vállalnia, és véghezvitelének teljes mértékben alá kell vetnie önmagát."
Itt a COG egy feltételezett jövőbeni eseményről beszél, a terv megvalósulásának végpontjáról (az antikrisztus hatalomrajutása utáni időszakról)."
Nem barátom, te ( és a COG )azt állítottad, hogy én, és többen, ezeket valljuk MOST.
"ezzel szemben te leírod, hogy szerinted jelenleg véleményszabadság van, meg mindenki azt hisz amit akar. egészen egyszerűen másról beszélsz"
Nem, én válaszul leírtam, hogy a VALÓSÁGBAN mit vallok.
"vagy el sem olvastad, mit ír, vagy elolvastad és nem fogtad fel, vagy felfogtad és szándékosan félreértetted, hogy beleköthess.
nem tudom melyik a rosszabb"
Erre nem is válaszolok, döntse el mindenki..:)
"Nem mellékesen, hosszútávon mindenki más pusztulásra van ítélve."
itt megintcsak egy jövőbeni eseményről ír a honlap, amit hosszú oldalakon át kifejt, idézetekkel alátámaszt - ezzel szemben te (szerinted cáfolatként) ideböksz egy személyes véleményt",
Nem barátom, itt egy nekem ( nekünk ) tulajdonított (de inkább projektált...:), véleményt ír le a honlap,( hiszen azért linkelted be, hogy lássuk milyenek vagyunk nem?), én pedig leírtam hogy a VALÓSÁGBAN mit gondolok.
"amit a világ nem igazol vissza."
Nekem már visszaigazolta...:)
"mertha a spirituális, lelki fejlődés lenne, akkor a világ nem erre tartana, hanem szükségszerűen egyre jobbá kéne válnia. de sajna nem ez történik."
Kis türelmet, barátom , ti már mióta harcoltok, és eddigi eredményetek a jelenlegi világ. Egy rövid ideje elindult folyamattól meg rögtön eredményt vársz?
Mint már említettem az én világom már MOST egyre jobb, és bízom benne (ezért írtam le) hogy példámon keresztül egyre többeké lesz pozitívumokkal teli, és végül helyre áll az EGYensúly. Ne izgulj, neked is megvan a helyed benne,:)
Te, ez a COG tisztára olyan, mint a Biblia, ezt is folyamatosan magyarázni kell...:)
Pedig az Igazság EGYszerű, tudtad?
"Talán sikerült rámutatnom a COG "korrekt" voltára, javaslom, hogy ne rájuk támaszkodj, a belső forrásod sokkal megbízhatóbb, de ahogy gondolod"
Törlésakkor most a COG "korrekt" voltára mutattál rá, avagy engem igyekeztél cáfolni?
már csak ez az egy kérdésem maradt...
Még egy apróság:
VálaszTörlés"teremtés a semmiből vagy a tudat energiájával" szemmel láthatóan a Teremtő Isten le utánzását jelentené.
Azt is tudjuk, hogy Sátán az Isten Majma, aki mindenben Őt szeretné utánozni. :)
viszont teremteni még Sátán se képes... nemhogy az ember.
Törlés"Azt is tudjuk, hogy Sátán az Isten Majma, aki mindenben Őt szeretné utánozni. :)"
TörlésAzon azért gondolkodj el hogy ezt pl. melyik korrekt és megbízható forrásból tudod.
Jeromos.
Hú, most akkor teljesen összezavartál :) azt se tudom mi vagyok :)
Sátán Isten majma. Jelentem mindenkinek (világnézettől, vallástól függetlenül):
Törlése világra találóbb tőmonatot keresve se lehetne találni !
Úgy gondolom, ezt a "Sátán Isten majma" szöveget sokan összekeverik Hermész "Ami fenn van, ugyanaz, mint ami lenn van, és ami lenn van, ugyanaz, mint ami fenn van" mondatával, és ha ugyanazt a mintát látják többször, egyből pánikolnak.
TörlésTévedsz, Bálint. Annyi köze van a dualista idézetednek hozzá, hogy amögött is sátán áll.
Törléstudom...tudom...
TörlésDe istenkedni igen :)
VálaszTörlésKedves Szul than!
VálaszTörlésKorrekt és megbízható forrásnak tartom a Bibliát.
Amikor Sátán elcsábítja Évát, azt mondja neki, hogy:
"Hanem tudja az Isten, hogy amely napon ejéndetek abból, megnyilatkoznak a ti szemeitek, és olyanok lésztek mint az Isten: jónak és gonosznak tudói."
1. Móz. 3:5
Sátánról szóló prófécia:
"Holott te ezt mondád szívedben: Az égbe megyek fel, az Isten csillagai fölé helyezem ülőszékemet, és lakom a gyülekezet hegyén messze északon."
Ésaiás 14:13
Az Isten Fia Jézus Krisztus:
Sátánnak is kell egy "nagy ember" akit krisztusnak fog beállítani, de a Biblia mégis a "veszedelem fiának" nevezi.
"Ne csaljon meg titeket senki semmiképpen. Mert nem jön az el addig, mígnem bekövetkezik elébb a szakadás, és megjelenik a bűn embere, a veszedelemnek fia,"
2. Tesszalónika 2:3
Elég ennyi példa Sátán istenkedésere és az utánzására?
Követőit is arra biztatja, hogy emberi mivoltukban istenkedjenek, és ellenségeskedjenek az Örökkévaló Istennel és annak népével.
Akkó én bizony sátánista vagyok. Affene.
TörlésBálint erről a proli gunyorosságról mondanál le... tudod egy vitában az ilyenfajta stílus meglehetősen méltatlan.
Törlésráadásul még nem is egyedi, mert csak ezen az oldalon még vagy négy hasonlómód "érvelőt" tudnék idézni.
Jeromos, igazat kell adnom neked, és elnézést kérek. Csak bármennyire nem látszik a világháló anonimitása miatt, de én is emberből vagyok. És én mint ember szeretek gondolkodni, szeretem megfigyelni és megismerni önmagamat. Tudni szeretném, mik a korlátaim. És én szeretném tudni, nem elégszem meg bárki más tapasztalatával, mert az már nem az enyém. És ha maga a jóisten az, akivel szembe kell szállnom azért, mert meg akarom ismerni azt az egyetlen dolgot ami az enyém, szóval saját magamat, hát állok elébe.
TörlésMellesleg sok sci-fiben visszaköszön az, hogy a szintetikus teremtmény felülmúlja teremtőjét. És az emberek, amikor előtte felvetették nekik az ötletet, hogy a gépek uralkodnak majdan, csak röhögtek. És hoppá.
De még nem is ez a problémám. Amit még nagyon szeretek az emberi létben, az a különféle szenvedélyek. Legyen az egy délután, ami úgy telik el hogy a fűben fekszem, a dohány íze, a zene melegsége, egy mély meditáció ereje, úgy gondolom ezt megérdemlem, mert megtehetem.
Aztán ha néha úgy gondolom, hogy jobban meg szeretnék ismerkedni a természetfelettivel, akkor utánaolvasok különféle dolgokra, amik vagy beválnak, vagy nem. Vagy csak ha uralni szeretném az álmaim. Mindezen dolgok hamar jönnek, és hamar mennek. Miért? Mert hagyom, hogy hamar jőjjön, és hamar menjen. Ha nem hagynám... képzeld el ezt körforgalomként.
Én ott állok a körforgalom közepén. Jön egy kocsi, egy másik, egy harmadik. Mindegyik vezetője integet nekem, visszaintegetek és mosolygok.
Aztán jönnek a gonoszok. Jönnek a szülők, a keresztények, a rettegők és a körforgalom minden egyes bejáratát lezárják egy kurva nagy kőfallal.
Mi történik? Az autósor idővel megnő. Az autósok végül annyira feldühödnek, hogy ledöntik a falat, és idegesen, tombolva végighajtanak vasparipájukkal. Ez karambolokat, káromkodást és gyűlöletet okoz. Az autósor olyan hatalmas volt, és a vezetők türelme úgy elfogyott, hogy mindenáron át akarnak hatolni. Ez addig fajul, amíg én a kis füves placcomon a körforgalom közepén összekuporodom, és csak arra vágyok hogy eltűnjenek a kocsik.
De nem tűnnek. Sőt, egyre csak jönnek, annyira hogy engem is elsodornak, és a félholt testemmel ping-pongoznak. Aztán, mire ők elmentek, én eltörve, koszosan, véresen, sírva fogok ott meghalni, ahol otthagytak az autók.
Nos valami ilyesmi történik mindenkivel, akinek nem hagyják, hogy a kíváncsiságát kielégítse. Ez az oka a több millió deviáns gyereknek. Az anarchistáknak, a punkoknak, a sátánistáknak, emósoknak, gótoknak, ez a forrása az összes hasonló elmebajnak.
És ezután, a kőművesek, akik itt a szülők és a vallásosok, akik befalaztak és megbélyegeztek büszke fejjel elsétálnak, mondván igen! Megmentettük a lelkét az örök kárhozattól! Yesss.
Jeromos, kíváncsi vagyok, mit gondolsz erről. Mert én biza egy keresztény családban nőttem fel, és ma már látom, a dogmák mennyire megkínoztak belülről.
És vissza a felhőatlaszhoz, ez az a bizonyos karma. Ez az, ami bármilyen kicsi is a tetted, egy apró szó, mondat, örökre megváltoztatod a világot.
A legveszélyesebb fegyver a világon. És úgy használják mint egy vizipisztolyt.
"Amikor Sátán elcsábítja Évát, azt mondja neki, hogy:
Törlés"Hanem tudja az Isten, hogy amely napon ejéndetek abból, megnyilatkoznak a ti szemeitek, és olyanok lésztek mint az Isten: jónak és gonosznak tudói."
1. Móz. 3:5"
Azért annak örülök hogy te legalább nem hazugságról beszélsz.
"És monda az Úr Isten: Ímé az ember olyanná lett, mint mi közülünk egy, jót és gonoszt tudván" 1.Móz. 3:22
Mit akartál ezzel az idézettel bizonyítani?
"És monda az Úr Isten: Ímé az ember olyanná lett, mint mi közülünk egy, jót és gonoszt tudván" 1.Móz. 3:22
Törlésszerintem azt, hogy a Teremtő és az ember teremtői (megalkotói) nem egy és ugyanaz.. UR: pálca, vessző, bot, bünti..
Nem a JóIsten.
*****
Ha a Bibliát megfigyelitek, két teremtéstörténet van benne: az egyik az Univerzumé, a másik az emberé. A csel ott érhető tetten, hogy a második teremtőt nem úgy hivták eredetileg, ahogy az első Teremtőt.. akit érdekel, utánajár..
A filmet nem láttam (sajnos nem tudok eljutni moziba- messze van, egy határ választ el tőle/tek), de már alig várom, hogy megszerezhessem.. :D
VálaszTörlés*****
tessék kimazsolázni mindenkinek, ami rá vonatkozik..
*****
azt vettem észre, hogy azokat zavarja leginkább a homo-, transz- és egyéb (a dogmák álltal nem helyeselt) szexualitás, akiknek még valami dolga van.
Konklúzió: ez a homokozó tele van látens homo- és transz-szexuálisokkal..
(a rettegőkről most nem is ejtenék hosszan szót, csak annyit, hogy sokat kell még figyelni- és kevesebbet beszélni- ha Tom Hankstől ennyi jutott csak át)
*****
scientológia: eredetileg nem is vallás, hanem tudományos alapokon nyugvó határtudomány-feszegetésnek nevezném. eredményeit sok ország titkosszolgálatai fejlesztették tovább (természetesen nem a pozitiv irányba). az eredeti kutatást egyrészt ellehetetlenitették, másrészt az irányitását átvették: a mai scientológiának annyi köze van az eredetihez kb.mint természetazonos aromának a gyümölcshöz.
*****
aki nem képes istent és Istent megkülönböztetni, az ne akarjon prédikálni (közben megszólaltak a vészcsengők, de átnyomom..)
Valaki (aki összekevert sok mindent- fogalmazzunk igy) és ezzel fogalmi dugóba (és igába) hajtott rengeteg birkát. Nem mellékesen megjegyezném, hogy például a szláv nyelvekben a GAD kb.Genyát jelent (nyelvi mátrix- majd egyszer elmesélem, ha érdekel valakit is..)
Isten nem jön el semmilyen formájában megbüntetni, se fehér lovon, se Fia által (sem engem, sem másokat), de isten (nem az enyém) bármikor jöhet (mint a tolvaj..)
Szép magyar anyanyelvünkben nyoma is van: JÓ-Isten.. de ha van Jó, akkor..?
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
VálaszTörlésKedves Erika!
VálaszTörlésEzt a teremtés körüli eszmecserét nem tudom szó nélkül hagyni. Isten a saját képére teremtette az embert, gondolom ebben egyet értünk, mivel az általad (számomra kevésbé) elfogadott Biblia is megállapítja ezt a tényt. Isten teremtő. Ebből számomra logikusan következik, hogy az ember is teremtő lény.
Teremt a gondolataival, vágyaival, félelmeivel, stb.. Ennek lehetnek különböző kivetülései a fizikai világban is. Pl: eltervezed, hogy megépítesz egy házat és meg is valósítod azt. Attól, hogy a gondolataidat nem tudod megmérni kilóra (mivel nincs olyan mérőeszközöd, ami képes lenne ezt a "tartományt" mérni), nem látod őket, attól még léteznek. Ha folyamatosan attól rettegsz, hogy beteg leszel, akkor bizony jó úton vagy az felé, hogy beteg legyél. És még sorolhatnám...
Teremteni nem Isten utánzása, hanem az isteni lényünk/lényegünk megélését jelenti. Sajnos a mai világban az emberek többségének ez még csak fel sem tűnik.
Említetted, hogy a Sátán szeretné utánozni Istent. Számomra az tűnik inkább utánozásnak, ha egy emberek által leírt/módosított szöveghalmazt (amiről szintén emberek állítják, hogy isteni sugalmazás eredménye) szó szerint idézel és elfogadsz. Ezek az emberek pár száz éve még azt mondták, hogy a Föld lapos, és aki az ellenkezőjét állította, azt élve megégették... Ha a Sátán az utánzás mestere, akkor miről is beszélünk?
Merjetek szabadon gondolkozni, bízzatok az ösztöneitekben és semmiképp se hagyjátok, hogy mások gondolkodjanak helyettetek! Lehet, hogy az ún. Sátán ott leselkedik minden sarkon, hogy rossz döntéseket hozzunk, de kérdem én: ha mindent az évszázados dogmák szerint teszünk, akkor mi értelme van annak, hogy leszülettünk ebbe a fizikai világba?
Ha nem jársz nyitott szemmel, hanem behúzódsz egy sötét, szűk szobába, amit ugyan szépen lefestettek belülről, de nincs egy ablaka sem, és nem látsz semmit a szinte végtelen külvilágból (ami csak arra vár, hogy végre felfedezd), akkor mi értelme az egész életnek? Az hogy elmondhatod magadról a végén, hogy "na én szépen betartottam a szabályokat, amiket adtak nekem valakik, ezért megérte leszületni"?
Mi van ha azok, akik a szabályokat alkották, félre akartak vezetni? Érdekükben állhat ez? Természetesen igen, aki nem gondolkozik, azt könnyebb irányítani...
Kedves Freewillhope!
VálaszTörlés"Az Úr szavára lettek az egek, és szájának leheletére minden seregök."
Zsoltár 33:6
Igen, az ember is tud létrehozni dolgokat, de materialista alapon építkezik (elsősorban anyagi eredetű dolgokból.)
Vannak "szellemi eredetű" építkezések is, amit tudománynak nevezünk.
Ezeket a tudásokat az egyik kor "kőbe vési" a következő kor (korszak) hamisnak minősíti, pl. Darwin elmélete, hogy az ember a majomtól származik.
A Biblia értékrendje viszont állandó!!!
Az Ószövetséget sok ezer évvel ezelőttről "kaptuk" Mózes törvényeivel együtt.
Az Újszövetség hozzávetőleges 2.000 év távlatába mutat vissza.
Napjainkban pedig érvényesebb mint bármikor, hiszen a próféciák, jövendölések beteljesedéseit láthatjuk megtörténni a saját szemeinkkel.
(Már akinek nyitva van a szeme erre.)
"És lesznek jelek a napban, holdban és csillagokban; és a földön pogányok szorongása a kétség miatt, mikor a tenger és a hab zúgni fog,"
Lukács 21:25
"Ezek az emberek pár száz éve még azt mondták, hogy a Föld lapos,"
Ezek szerint Te is azt mondod, hogy a pár száz évvel ezelőtti emberiség nem lett volna képes megmondani, hogy a mai "csúcs technika" jeleket és egyéb "készülékeket" helyez el a világűrbe, Napon, Holdon, csillagokon?!
Akkor ebben egyet is értünk.
"Teremteni nem Isten utánzása, hanem az isteni lényünk/lényegünk megélését jelenti."
A fenti idézetben utaltam arra is, hogy Sátán is isteni lényeget követelt magának a Teremtőtől. "Az égbe megyek fel, az Isten csillagai fölé"
Ezt az emberekkel is megpóbálja elhitetni, és sajnos egye többen el is hiszik.
Egy idő után "isteni lényüket" hatalommal ruházzák fel.
(Hatalom mámortól tombolnak - lásd a világ politikusai. A "kisemberek" pedig egymás felé tekintgetnek - jó esetben - csak lenézően, rossz esetben ártó szándékkal.
"nincs egy ablaka sem, és nem látsz semmit a szinte végtelen külvilágból (ami csak arra vár, hogy végre felfedezd), akkor mi értelme az egész életnek?"
Sajnos így is túl sokat látok a külvilágból.
Mit ér a természet szépsége, ha benne az ember gonosz?
- Naponként emberek tömegei halnak éhen a Földön, a mesterségesen előidézett élelmiszer hiánytól.
- Fagynak meg utcákon vagy a lakásaikban.
- Emberek tömegei pusztulnak el a mesterséges létrehozott vírusoktól és egyéb betegségektől, elszegényedéstől, stb.-től (sorolhatnám hosszan)
Pusztít a fegyver szinte minden földrészen. Ártatlanok halnak meg, akik nem akarnak háborúzni. Idősek, fiatalok, gyerekek, nők, férfiak.
Ha csak arra figyelünk a világból, amit magunknak megszerezhetünk belőle, akkor ez a világ "egyre szegényebb és embertelenebb lesz."
Először lássuk meg a Teremtő Istent, hogy megláthassuk felebarátainkat, és közösen fedezhessük fel az élet szépségeit!
Szeretettel: Erika
Kedves Erika, azt mondod, szíveden viseled embertársaid sorsát, akik fagyoskodnak, meghalnak, éheznek. Meg kell kérdeznem, mindazon energiát amit abba fektetsz hogy ezeket a sorokat leírsz, miért nem konvertálod át egy olyan gondolatmenetté, amiben azt vitatnánk, miképp tehetnénk jobbá a világot?
TörlésMert amit te csinálsz az nem segítség, bármennyire is jószándék táplálja.
leírd* hopika
TörlésKedves Bálint!
VálaszTörlés- Azt akartam mondani vele, hogy már a teremtés kezdetétől az ember is isteni hatalomra vágyik mint maga Sátán is.
- Csak míg Isten tökéletességbe teremtette meg az embert isteni hatalmánál fogva, addig sátán a gonoszság hatalmánál fogva kér magának isteni jogcímet.
Azért, mert ez a "harc" a Szellemvilágban zajlik.
VálaszTörlésMi emberek ennek CSAK az eszközei vagyunk.
Mi emberek a Szellemvilág felett nem győzhetünk, mert erre MÁS az illetékes.
Erről szól a Biblia.
A gonosz a maga idejében le lesz győzve!
De nem emberek által.
Az ember az ilyen harcban csak veszíthet.
Nekünk embereknek, csak egyetlen fegyverünk van ellene, az Isten akaratának ismerete és a Krisztustól kapott "szeretet törvénye."
Szeretettel: Erika
Kedves Erika
TörlésSzeretnék rámutatni a beléd programozott gondolatok ellentmondásaira:
Ha a harc a szellemvilágBAN zajlik (ami egyébként igaz, bár én már inkább játéknak tartom:), hogy győzhet valaki a szellemvilág FELETT?
Ha az ember ilyen harcban csak veszíthet, miért kell fegyvert adni a kezébe, és vesztes harcra buzdítani.
És igen, sajnos erről szól a Biblia.
Én a SZERETETET nem fegyverként, hanem MINDENKINEK segítségként igyekszem használni...
"A kert minden fájáról bátran egyél. De a jó és gonosz tudásának fájáról, arról ne egyél; mert a mely napon ejéndel arról, bizony meghalsz." Biblia
TörlésAz összes fa, melyekről ehetsz, "EGY"-SÉG-es gyümölcs termett.
Egy fa termett "KETTŐS" gyümölcsöt! ... Ettél.
Tiéd lett a "kettősség gyümölcse", a megkülönböztetés. :)
Az azért tényleg kemény, hogy sokan a Hollywood-i gagyikból eszik a szellemi kenyerüket. Ki kezében van a média és fõként Hollywood? Kedves New Agentek, legalább legyetek kreatívok, mint az igazi nagyok, ha már erre a lóra tettetek.Engedelmetekkel (vagy anélkül) én maradok a Bibliánál.
VálaszTörlésSzent Szar! Hogy itt mennyi harcos keresztény tud veszekedni! Ide vezet a dogmatikus gondolkodás, nem a Lélek gyümölcsihez. Látom, még mindig nem untátok meg a mantrázást, mégsem segít rajtatok. Marha kényelmes, hogy nem kell felelősséget vállalni a SAJÁT gondolataitokért. Még jó, hogy mindenkinek a hite szerint alakul a sorsa. Hol itt a "szeretet, öröm, békesség, türelem, szívesség, jóság, hűség, szelídség, önmegtartóztatás. Az ilyenek ellen nincs törvény." ???
VálaszTörléssorold fel, azokat a gondolatokat, mutasd be azt a világképet, amelyekre te magad jöttél rá és még nem írták le előtted.
Törlésvárom.
Nincs Isten. Nincs Sátán. Nincs világ. Nincs kereső. Nincs megvilágosodás.
TörlésAnnyi hitelük van, amennyit adtam nekik.
Hogy hitelt adhassak nekik, meg kellett születnem.
Test kellett, a testnek elme, az elmének felfogás, nézet.
Így születhetett meg, hogy egyáltalán bárminek is hitelt adhassak.
A test elöregedésével elhomályosul a nézet, lassul a felfogás, gyengül a fizikai, és végül megszűnik létezni.
Abban az állapotban ismét nem lesz valaki, aki hitelt adhat bárminek is.
Azt bizony még senki sem írta le, amit én tapasztaltam meg: a kereszténység, mint minden más vallás egy rózsaszín szemüveg. Ha felveszed, nehezen tudod levenni, mert a rendszeren belül ab ovo MINDENT be kell, hogy kajálj, különben nem vagy keresztény. Ha nem veszed fel a szemüveget, lehet, hogy nem olyan félkész-fogyasztható a világ, de legalább megmarad a szabadságod, hogy felfedezd. Félre ne érts, ezzel nem Jézust tagadom, őt és tanításait nagyon is szeretem, de a dogmatizmus távol áll tőlem, mert csak a birkanyáj összetartását szolgálja, amint menetelnek a szellemi vágóhídra. Kizárólag személyes jézusi tulajdonságokkal (lásd fent) érdemes foglalkozni, semmi mással. Se a pokollal, se az ördöggel, mert minden ITT VAN BELÜL MINDANNYIUNKBAN. Saját belső világunkat kell átformálnunk, megváltanunk (a jézusi példa alapján), mert ő is azt mondta, hogy onnan ismert meg, hogy szeretjük őt, ha követjük. De nem a szenvedésbe, hanem az örömbe, hogy végre eljöhessen a Mennyek Országa. Ehhez képest az egyház felhasználva személyét egy Tőle teljesen idegen rendszert alkotott, melybe ma is sokan legyecskeként vergődnek, azt hazudva maguknak, hogy boldogok, vagy majd a halál utána azok lesznek, mert kiválasztottak. Távol áll tőlem, hogy bárkivel is vitatkozzam, mert toleránsabb vagyok annál, h bárkit is bármiről meggyőzzek. Ez mindenki legeslegbelső magánügye.
TörlésEzt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.
VálaszTörlésBarátom, te ezt egy kicsit túlreagáltad...:)
VálaszTörlésSzerintem, először is relax, aztán próbáld értelmesen kifejteni gondolataidat.
egy kicsit talán tényleg túlreagálta- sok a felkiáltójel és kiabál, valamint egy kissé megválogathatta volna a szavait is, DE : igaza van..
Törlés(lehet, hogy csak beragadt a CapsLock :D)
*****
mindenki a saját szintjén nyomorog (ahogy Józsi bácsi egyszer kifejtette)
*****
tegnap éjjel beszálltam volna ebbe a hittéritős (vagy coD vagy Gyehovatanúi vagy Virágvasárnap vagy mindegy melyik társaság) beszélgetésbe, de amit felhoztam, senki nem irt rá semmit..
(lehet, hogy lapos a frizurám? egy régi reklám után szabadon.. egyébként kopasz vagyok :D )
Hát, ez nem sikerült...:)
Törléshttp://vimeo.com/25592271
TörlésLacika miért vagy ilyen csalódott? A negyedéves költségvetési mérleg számadatainak tárgyalását vártad egy ilyen témájú bejegyzés kommentjei között? :O
TörlésLegközelebb ha meglátod az "Isten" szót, csukd be a szemed. :)
Ja és ha zavar, hogy magyar vagy:
1. Tanulj meg egy idegen nyelvet.
2.Vegyél föl másik állampolgárságot és változtass nevet.
3. KÖLTÖZZ EL!
Jobban fogod magad érezni. És mi is.
http://www.1000ut.hu/cikk/29
TörlésMi folyik itt...
VálaszTörlésa Tisza wazze.. :D
TörlésFilmajánló transzvesz-buzizással, hittéritéssel, illuminálódással és primitivizmussal.. kinek-kinek szájaize szerint.
Van aki forrón szereti. :)
TörlésCsak játék a homokozóban, tudod...:)
TörlésMazsola ! Szellemi harc, csak nem tudni ki melyik oldalon áll.
TörlésHogyisne. Hajtsd le a fejed a talajra, arcod párhuzamosan a földdel. Így, látod, mindenki egy oldalon áll.
Törléselmetartalmak méregetnek elmetartalmakat :)
Törlésha azonosságot azonosítanak, "igazat adnak"
ha különbözőséget, feldühödve védik azt, amiről azt hiszik hogy ők maguk
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
VálaszTörlésNe adjatok az ilyesmihez energiat es akkor magatol szertefoszlik
VálaszTörlésKösz az ajánlót, megnézzük a filmet :)
VálaszTörlésA témához mindössze annyit tudok hozzászólni, hogy két gyengécskére sikerült, de bőven vállalható kategóriás kitérő (kutyás-rendőrös, romantikus-könyvesboltos) mellett tom hanks gyakorlatilag nem játszott rossz filmben, és nem játszott rosszul, mint színész.
Innentől kezdve, ha egy hangyaf.sznyi tudatosságnövekedést sem tapasztalok, mint filmes szórakozás, akkor is megéri azt a kis szabadidőt majd :)
Fura hogy a hozzászólásokban mindenről szó van, csak magáról a filmről nincs.
VálaszTörlésVajon miért van ez?
Szerintem már csak azért is megéri megnézni a filmet, mert van benne egy olyan részlet, ahol az "ördög" megkisérti Tom Hankst, hogy öljön csak azért mert egy nő megkérdőjelezte a hitrendszerét, és majdnem meg is teszi. Ebből kiderül hogy csak azt lehet "megkísérteni" akinek van bármilyen hitrenszere, az élet bármely területével kapcsolatban. Itt is úgy veszem észre, hogy többnyire a hitrendszerek védelme zajlik.
Pedig a látszat mögött igen komolyan beletaláltak a kommentek a film témájába.
TörlésIgazából, már a trailerben(http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=brMSaFbP0BU&list=FL2z5JkeIm8sPRwP2HJgZevQ#t=151s) is benne van ez a gondolat, bár kevesen értik meg.
Ennek következményét lásd feljebbi kommentekben.
Muszáj, olyan gyengécskék szegények. Kell nekik a törődés.
Törlés(A hitrendszerekre gondoltam nem a hozzászólókra. Nehogy valaki magára vegye.)
TörlésMellesleg én a messiásvárást mindig párhuzamba helyezem ezzel a kis jelenettel:
Törléshttp://www.youtube.com/watch?v=RezjC4jdbTU
Persze, mindenkinek szüksége van hitrendszerre, csak aztán kérdés, amikor meglátja az igazságot előtör-e belőle a belső démon, és képes ölni is azért, hogy megvédje saját világát, vagy elfogadja az új helyzetet?
A kommenteket elolvasva az első helyzet áll fenn, no de végülis a Tom Hanks alakította Zakri végül mégsem ölte meg azt, aki hitét fenyegette. Kérdés, mit tartogat a jövő?
ez a reinkarnáció valószínűleg inkább csak mese, mivel ha megfigyelitek józan ésszel, most 2012-ben is és mindenkor máskor is, rengeteg országban az a baj, hogy több millió ember iszonyat alacsony erkölcsi szinten mozog, és sokszor nem csak a cigányok és a feketék, hanem a fehér emberek is
VálaszTörlésmiért zárja ki a kettő egymást?
Törlésmert ha lenne reinkarnáció és legalább minimálisan fejlődnének emiatt az emberek, akkor egy sokkal jobb világban élnénk
TörlésDe mégis, ha belegondolsz, elég rohamos irányban úgymond jönnek az új lelkek, akik az útjuk elején kezdik. http://www.worldometers.info/hu/ És például én úgy gondolom, hogy azok az emberek, akik esetleg többet tapasztaltak mint mások, nekik ugyanúgy meg kell tapasztalniuk az élet összes rákfenéjét, és meg kell tanulni a mechanizmusokat. Meg kell érteni az utat és az erényt. És tanulni csakis tapasztalati úton lehet. Így akik a fejlődésben előrébb tartanak, azok nem tehetnek mást, mint bevárják társaikat néhol támogatással. De a történetbe való erőszakos beavatkozás nem szülne mást, csak diktatúrát.
TörlésSzóval nem veheted el az emberektől azt amit akarnak, mondván ez neked jobb, hanem nekik kell rájönniük a következményekre.
Én úgy gondolom, hogy ha van reinkarnáció, és ha ez az emberek fejlődésével jár, akkor azok akik régebb óta itt vannak, azok megelégszenek és boldogan élnek.
De ezt sokan nem értik. Az újak meg idővel megértik. http://www.alapinfo.hu/?cikk=221&tema=12
http://room101.freeblog.hu/files/hamvas/blk25.htm
Az ismert történelmünk során még egyszerre sosem volt ennyi lélek leszületve a Földre. 7 milliárdan vagyunk. Törvényszerű, hogy kell lenni sok "kezdő" léleknek, akik még csak pár kört mentek.
TörlésMinden idők legnagyobb barosága a reinkarnáció ! Egy: a bizonyítékok zavarosak és kértségesek, ezzel az erővel démonok is lehetnek bárkiben, akik ismeretlen nyelven vagy a múltból szerzett információkkal rendelkeznek (ún.emlékek), de ez csak egy spontán ötlet, kb. ennyire megalapozott a "hívőké". Kettő: ha lenne emlékeznénk rá, de NEM !!!!!! Erre azt mondani, hogy nem így van, nem akarok csatlakozni a csúnyákat írók táborához, de nevetséges. Három: ha lenne lélekvándorlás egyre fejlettebb lenne erkölcsileg az emberiség ! Ha valaki ezt meg meri cáfolni (hogy ma jobb a helyzet mint pl.100 éve, az tényleg száljon magába). Négy: akkor Jézus Krisztus (aki nem kereste az Igazságot, hanem Ő mega az Igazság) hazudott vagy őrült volt. Nem volt az, ergo: sátáni eredeű tanítás. Hisz ha elhiszed, és ráérősre fogod az életedet, és Jézusra nemet mondasz, akkor jól meg vagy szívatva. Egy életed van, első és utolsó, sohasem volt sohasem lesz reinkarnáció.
TörlésEz volt, van, lesz:
http://www.everystudent.hu/a/reinkarnaciorol.html
http://www.gotquestions.org/Magyar/karma.html
http://www.youtube.com/watch?v=szvCgQgpKUI
Ja, és erre mondom még azt, hogy én már az előző életemben sem hittem a reinkarnációba. :-)
TörlésMár miért emlékeznél rá? A lelked vándorol, nem a tested, gondolataid, emlékeid.
TörlésMellesleg szoktál-e emlékezni minden álmodra, abból a napi 6-9 órányiból? Kötve hiszem. De az még nem jelenti azt, hogy nem álmodtál.
A harmadik "érvedet" pedig föntebb kiveséztük.
Negyedikre pedig: vagy csak a tanítása nem maradt fenn. És mellesleg inkább hiszek abban, hogy az életem körforgásban van, mint abban hogy 60 évnyi szopás után végtelenségig dőzsölhetek a menyországban/szenvedhetek a pokolban. Vagy abban, hogy egy kétezer évvel ezelőtt élt filozófus tanításai szóról szóra fennmaradtak. Vagy elhiggyem azt, hogy idézem: "egy kozmikus zsidó zombi, aki a saját apja volt, örök életűvé tud téged tenni, ha jelképesen eszel a testéből, és telepatikusan azt mondod neki, hogy elfogadod őt mesterednek, így ő eltünteti a gonosz erőt a lelkedből, ami azért van jelen az emberiségben, mert egy oldalborda-nőt meggyőzött egy beszélő kígyó, hogy egyen egy bűvös fáról..."
Nos, valószínűleg én vagyok megszivatva.
Mellesleg különféle meditációs technikákkal elméletileg bele lehet kukkantani előző életekbe. Sőt, én például a jövő bizonyos pillanatait szoktam megálmodni.
A viccedre pedig: azért vagy itt.
Szíves figyelmedbe ajánlanám: http://szabadgondolat.wordpress.com/2012/09/03/hogyan-lett-jezusbol-krisztus/
Arpiel,ne nézd meg ezt amit itt Taborszki ajanlott,ha nem akarod felidegesiteni magad.A pasas aki ott dumal a mi Megvalto Urunkrol,teljesen satani,total demonikus a tekintete.
TörlésÚgyérted kancsal? Bár Hitler nem bántotta a kancsalokat, úgy tűnik a megkülönböztetés őket is megtalálta.
Törléshttp://www.whatthebleep.com/pressroom/pics/hidef/jpg/orig_00050.jpg
Szerintem inkább van egy kevés Michael Caine beütése, mint démoni. Dehát ha te ennyire elítélsz embereket a külseje miatt, inkább nem is folytatom, mert ez nevetséges.
En tekintetet irtam,ami alatt logikus,hogy nem a kancsalsagot kell érteni.Egy kancsal embernek is lehet tiszta a tekintete,fuggetlenul ettol a testi hibajatol.
Törlés"Es miképen elvégezett dolog,hogy az emberek EGYSZER (es nem többször) meghaljanak,azutan az itélet:azonképen Krisztus is egyszer megaldoztatvan sokak buneinek eltörlése végett,masodszor bun nélkül jelen meg azoknak,akik ot varjak üdvösségükre"(Zsido levél 9:27-28).
TörlésA Teremto tehat nehogy mar ne tudja jobban a teremtettnél,hogy ujra leszuletik-e egy ember a halala utan vagy sem...
Unknown.
TörlésNe haragudj, de kissé nehéz felfogásúnak tűnsz, ha még mindig bibliai idézetekkel akarsz itt bármit bizonyítani.
Esetleg saját gondolat?
"A pasas aki ott dumal a mi Megvalto Urunkrol,teljesen satani,total demonikus a tekintete."
TörlésVilágítsd meg a szemed két oldalról két erős lámpával, neked is az lesz.
inkább az a valószínű hogy az ember is simán csak egy biológiai robot, semmi több, ha különleges lenne, akkor például nem rombolna vagy nem hinne el ész nélkül egy csomó dolgot, például nem hinné el azt amit a biblia ír istenről
VálaszTörlésez ember max annyiban különleges szerintem, hogy összességében az ember a legfejeltebb, legbonyolultabb robot, elsősorban annak köszönhetően hogy sokkal nagyobb és fejlettebb az agya mint a többi állatnak, több feldolgozó proceszt és memória tárhelyet tud felhasználni
én még nem láttam ezt a filmet, de tapasztalatom szerint ez számomra csak egy szörnyen unalmas, romantikus film lesz, semmi több, a romantikus spirituális gyerekek persze nyilván bepisilnek tőle örömükben, de egy értelmesebb felnőtt embernek nem okoz katarzist az ezerszer lerágott okoskodó gondolatok tömkelege, amiket millió helyen hallott, olvasott
VálaszTörlésEnnek a filmnek a lényege nem a bölcs gondolatokban rejlik. Az inkább egy fátyol melyen át kell látni. A lényege annak szemléltetése melyet Müller Péter elég jól megfogalmazott egyik könyvében, mégpedig, hogy az emberi élet egy egyre szűkülő spirál mentén halad "felfelé". Ha pl. a spirál közepén 46 foknál történik valami nagyobb dolog, akkor az kihat a többi spirálágra, így amikor a következő spirálág 46-ik fokához érünk y hónap, év, élet múlva akkor ott történik valami, ami kötődik az eredeti 46 foknál történt eseményhez. Ez visszafelé is működik, vagyis az eredeti 46 foknál történő esemény, a múlt spirálokra is visszahat. Ezt próbálja szemléltetni a film. Valljuk be, ez nem egyszerű feladat.
VálaszTörlésKedves Szul than!
VálaszTörlésLátom egy napot nem voltam és felbolydult a "méhkas".
Úgy látom, rosszul értelmezted amit írtam.
Minden ember aki a földön él, a "szellemvilág" 2 erője közül valamelyiknek a szolgája.
(Még akkor is, ha az ember azt vallja, hogy ő senkit nem szolgál!!! - legfeljebb nem tudatosul benne ez a szolgálat.)
Fogalmazzunk úgy, hogy van aki a Jót, és van aki a Gonoszt, de mindenki szolga, csak az a kérdés hogy a Szellemvilág melyik oldalának a "katonája".
A Gonosz oldal emberek által használható fegyvereket ad a katonáinak ölni, pusztítani, emberekben kárt okozni, és még egy fontos "fegyver" ami nem fizikai fegyver, hanem szellemi, az a megtévesztés. (A megtévesztésnek is van nagyon sok fajtája.)
A Szellembirodalom JÓ oldalán harcolóknak is vannak "fegyverei"
13. Annakokáért vegyétek föl az Istennek minden fegyverét, hogy ellentállhassatok ama gonosz napon, és mindeneket elvégezvén megállhassatok.
14. Álljatok hát elő, körül övezvén derekatokat igazlelkűséggel, és felöltözvén az igazságnak mellvasába,
15. És felsarúzván lábaitokat a békesség evangyéliomának készségével;
16. Mindezekhez fölvevén a hitnek paizsát, amelylyel ama gonosznak minden tüzes nyilát megolthatjátok;
17. Az idvesség sisakját is fölvegyétek, és a Léleknek kardját, amely az Isten beszéde:
Efézus 6:13-17
És ezek a „fegyverek” ilyen gyümölcsöket teremnek:
22. De a Léleknek gyümölcse: szeretet, öröm, békesség, béketűrés, szívesség, jóság, hűség, szelídség, mértékletesség.
Galata 5:22
Akik viszont a Gonosz „hadseregében” szolgálnak ilyen „gyümölcsöket” teremnek a cselekedeteik által:
19. A testnek cselekedetei pedig nyilvánvalók, melyek ezek: házasságtörés, paráznaság, tisztátalanság, bujálkodás.
20. Bálványimádás, varázslás, ellenségeskedések, versengések, gyűlölködések, harag, patvarkodások, visszavonások, pártütések,
21. Irígységek, gyilkosságok, részegségek, dobzódások és ezekhez hasonlók: ...
Galata 5:19-21
Ha fegyveres összecsapásokra szólítunk fel bárkit is, vagy saját nézőpontunk szerinti "önvédelemre" akkor csak a vérontást szaporítjuk, - de a MEGOLDÁST NEM.
A megoldás az Istenben rejlő BÉKESSÉGBEN van.
Szeretettel: Erika
Erika, ámen !
TörlésErre kell ezt megnézni:
http://www.filmnet7.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=69:viszaly_a_mennyben&Itemid=24
Emlékezz vissza az időben egészen addig a pillanatig, amikor először hallottál erről az egészről.
VálaszTörlésKitől hallottad, és mikor? 5-6 évesen? vagy később?
És mi volt előtte?
Hol volt akkor a "szolgaság", "harc", "gonosz hadsereg", "jó hadsereg"?
Én emlékszem. Sehol! Ilyenek a gyerekek :)
...
"Bizony mondom néktek, ha meg nem tértek és olyanok nem lesztek mint a kis gyermekek, semmiképen nem mentek be a mennyeknek országába."
A megtérés más néven visszatérés. Visszatérés eredeti otthonodba. Oda, ahonnan indultál, de eltévelyedtél. Abba az állapotba, amikor még viszonylag mentes voltál a kondicionálástól, amikor még nem szolgának hitted magad, és nem akartál harcolni valamelyik háborúban.
"Ne gondoljátok, hogy békét jöttem hozni a földre. Nem békét jöttem hozni, hanem kardot..." Máté 15,22. Ezt is Jézus mondta !
Törlés"Végezetre atyámfiai, legyetek erősek az Úrban, és az Ő hatalmas erejében. Öltözzétek fel az Isten minden fegyverét, hogy megállhassatok az ördögnek minden ravaszságával szemben. Mert nem vér és test ellen van nékünk tusakodásunk, hanem a fejedelemségek ellen, a hatalmasságok ellen, az élet sötétségének világbírói ellen, a gonoszság szellemei ellen, melyek a magasságban vannak. Annakokáért vegyétek föl az Isten minden fegyverét, hogy ellenállhassatok ama gonosz napon, és mindent elvégezvén, megállhassatok." Efézus 6,10-13.
http://udvosseghirdetoi.shp.hu/hpc/web.php?a=udvosseghirdetoi&o=szellemi_harc_S7n
Akaratán kívül nem békét hozott, hiszen sokaknál kiverte a biztosítékot már azzal a kijelentéssel, hogy "Én és az Atya egyek vagyunk".
TörlésDe ne gondold, hogy ez több, mint nézetek különbözősége. Jézus mondott valamit, a másik oldalnak ez nem egyezett az elgondolásaival, ezért viszály - "háború" alakult ki, olyannyira hogy meg is feszítették.
Azonban a háborúhoz két fél kell.
Ha a farizeusok, egyszerűen nem foglalkoztak volna eme kijelentésével, vagy azt gondolták volna, - az ács fia Istennel egynek tartja magát, jól van, és akkor mi van?
Akkor hol támadhatott volna "háborúskodás"? :)
Ki között?
Kedves Ikely!
VálaszTörlésÉn csak "egyféle" harcot ismerek el, - a bűn ellenit - és nem az ember ellenit.
Ezt is a saját életemre nézve kell megharcolnom.
Másból én ezt nem tudom "kiirtani"
"Bizony mondom néktek, ha meg nem tértek és olyanok nem lesztek mint a kis gyermekek, semmiképen nem mentek be a mennyeknek országába."
Amikor ezt idézted, az is tudatosult Benned, hogy miből kell megtérni?
Nem azt mondja az idézet, hogy "haza kell térni" hanem azt, hogy a bűneinktől el kell fordulnunk.
De mindenki csak a saját bűnétől tud elfordulni!!!
Ha a "mások bűneivel" foglalkozunk, akkor azt csak "meg tudjuk ítélni."
Ezt a "megítélést" kétféleképpen lehet végrehajtani:
1. Amikor azt mondom, ill. érzem, hogy én nem akarok "olyan lenni" mint xy.
2. Xy-on álljunk bosszút azért amit tett.
Azt hiszem, ha bosszút állunk, akkor mi is az alja szintre süllyedünk mint xy.
"Azt hiszem, ha bosszút állunk, akkor mi is az alja szintre süllyedünk mint xy."
TörlésHa haragból tesszük, akkor valószínűleg. De ha szeretteink, családunk, hazánk megvédését szolgálja a bosszú, akkor az már nem vehető ebbe a kategóriába.
Mellesleg egy bizonyos személy is bosszúállónak hivatja magát. No nem bosszúangyal, de úgy hallottam cimborája a szárnyasoknak.
nyirtass!
TörlésDefiniáljuk a bűn szót.
A klasszikus görögben a jelentése "célt téveszt" vagy "eltéved".
Tehát ha "eltéved", akkor meg tud térni.
"...a bűneinktől el kell fordulnunk.", a "célt tévesztett" úttól el kell fordulnunk.
A "térjetek meg" szerintem elég egyértelmű. Az tud megtérni, visszatérni, aki elment.
"De mindenki csak a saját bűnétől tud elfordulni!!!"
Ebben egyet is értünk. ki ahová elsomfordált, onnan kell megtérnie. :)
Ne csupán szót definiáljuk, hanem a fogalmát is, mert az a lényeg. A Biblia pedig jól definiálja:
Törlés1János 3:4 4Aki bűnt cselekszik, törvényszegést követ el, mert a bűn törvényszegés.
A bûn az Isten törvényének megszegése, amiért halál jár
Ki tud bűnös lenni? A test, vagy a "lélek/szellem/tudatosság"? (nevezd, aminek akarod)
TörlésKi tud meghalni? A test, vagy a "lélek/szellem/tudatosság"?
Ki vagy Mi kell ahhoz, hogy valaki egyáltalán "bűnös" legyen?
Ha nincsen jelen a tudatosság, (lélek, szellem, tanú, vagy szintén nevezd, aminek akarod)akkor a test csak egy hulla, és a hulla nem tud sem vétkezni, sem cselekedni bármit.
A hulla szeme nyitva lehet, de nem lát, mert nincsen jelen AZ, aki a szemen, mint érzékszerven keresztül "lát", tapasztal.
Ez a tapasztaló, jelen lévő tudatosság a Te valódi ÉNed.
Ez örök, változatlan, időn és téren kívüli.
Amit te bűnnek nevezel, ahhoz először tér és idő kell, amiben megjelenhet a test, mint anyag.
"ÉN" (nem a porból lévő mulandó test) azonban nem test vagyok, hanem időt, teret és megjelenő anyagi világegyetemet magába foglaló, itt és most a testben megjelenő, örök és változatlan tudatosság.
Hogyan tudnék "ÉN" (nem a porból lévő mulandó test) bűnös lenni?
OFF
VálaszTörléshttp://vilaghelyzete.blogspot.hu/2012/03/oroszorszag-egyszeruen-kirugja.html
Most már tényleg! 9 hónapot kaptak.
egy kis Mikulás(i)-olvasnivaló..
VálaszTörlés1. rádiós régen voltam- most nem voltam készülék mellett..
2. a forrását még nem sikerült kinyomoznom..
3. nem sikerült még fogást találnom rajta (hogy miért lenne has-húskampó :D )
(sok okosságot mond és csak azért ide teszem, mert itt tart a beszélgetés :) )-talán valakinek ez lesz a kezdőrúgás..
http://mazsolameseszoba.blogspot.com/2012/12/az-antaresi-uzenete.html
Ebbe a labirintusba ha egyszer bemész, az életbe nem jössz ki. :)
TörlésHelyes megfejtés. Jeles. :)
TörlésMint mondják a okosok: a türelem erény. És tényleg!
VálaszTörlésHisz ha azt nézem, itten az az én, aki nem fejemben van (pontosabban ott, de mégse) olyan dolgokat is tud, amiket én meg nem. Vagyis simán fel leszek világosítva magam által a Könyvnek szavairól. Pedig... valójában nem is érdekel. Gondolom én. Pedig de.
Vagy... lassan kéne szólni az ápolóknak, híják a dokibácsit egy vizsglat erejéig, mer a szép színes pirulák nem csendesítik el a hangokat. Ami lehet gond. De lehet nem.
Csakhát... a ápolók, meg a dokibácsi is én vagyok. Meg a pirulák is. Meg a mosolygós intézet falai, meg rácsai is.
Hm.... :D
Szabad vagyok!- mondta a majom a rácsnak..
TörlésÉn nem!- mondta a rács. Engem majmok köré zártak..
http://www.youtube.com/watch?v=_EBPd7sBVhc
Quedra..
TörlésNem is kell messze menni. Múlt éjjel álmodtam. Egy városban voltam, utcák, terek, házak, stb. Emberek is körülvettek, és teljesen önálló működéssel bíró lényeknek tűntek. Egyikkel beszéltem is, bár már nem emlékszem miről.
Reggel megmosolyogtatott az illúzió.
Ki volt az álmodó? EGY-edül ÉN.
És mégis.. mennyi tárgy, épület és személy vett körül. Egész város jelent meg ;)
Tisztelt SBG Buddha !
VálaszTörlésNem gondolod, hogy el kellene kezdeni a moderálást, mint azt a komolyabb honlapokon teszik ? Gondolok itt Szita László nevű hozzászóló ámokfutásaira. Várom válaszod.
Harmatos...
TörlésT. Szita László!
TörlésHa csak így tud kommunikálni, akkor ezt tegye a Parlamentbe, mert ez a stílus ott divat, itt nem.
Megértését köszönöm.
Szeretlek Laci! Nem volt köztünk semmi Julival, ne dühöngj; csak a tied vagyok!
TörlésTibi
Tisztelt Arpiel! NE szitsd a tuzet, komolyabb honlapokon sem teszik
VálaszTörlésMiért nem lehet egy filmet élménynek tekinteni? miért kell egyből belevinni minden mást? amikor megnézted pl a Matrixot akkor mit éreztél? Neo kit akart ott ábrázolni? Jézust? Miért nem lehet egyszerűen elmondani, hogy nem tetszett, nem értetted, értetted de neked a rambo öldöklése jobban tetszett stb...Én ott ültem a moziba a stáblista után is 10percel és nem hittem el, hogy egy film ilyen hatással lehet rám, hogy ennyire zseniálisan kiragadjon a hétköznapokból, és élvezzem azt amiért készült...számomra egy abszolút zseniális alkotás, amit ha tehetek újra és újra néznék, hogy mik azok a dolgok amik felett átsiklottam...Propaganda? ki tudja, lehet...De ha az is? engem szerinted érdekel? nem...nem azért néztem meg, és nem is érdekelt az a része, mert nem arra vettem jegyet...
VálaszTörlés