Sok palesztin Gaza saját "szeptember 11-ének" nevezi, ami tegnap történt és ami július 7 óta a világ legnagyobb koncentrációs táborába bezárt nép ellen zajlik....
Szombaton izraeli rakéták a gázai Tal al-Hawa negyedben a Zafir 4-nek nevezett 12 emeletes toronyházat tették a földdel egyenlővé !
Szombaton izraeli rakéták a gázai Tal al-Hawa negyedben a Zafir 4-nek nevezett 12 emeletes toronyházat tették a földdel egyenlővé !
A videók az értelmetlen pusztításról önmagukért beszélnek.
Körülbelül 50 család lakott a Zafir toronyházban. A lakókat percekkel előtte figyelmeztették, így a környéken 17-en sebesültek meg, köztük 4 gyermek. De egyedül szombaton 10 palesztin (főleg nők és gyerekek) haltak meg a Gaza más területeit ért légitámadásokban.
A közösségi média egyre inkább 2001.szeptember 11-hez hasonlítja az izraeliek által végzett népirtást, hiszen akkor közel 3000 embert vesztette életét a ma már bizonyítottan "belső munkaként" végrehajtott terrortámadásban, a World Trade Center kontrollált lerombolásában.
A közösségi média egyre inkább 2001.szeptember 11-hez hasonlítja az izraeliek által végzett népirtást, hiszen akkor közel 3000 embert vesztette életét a ma már bizonyítottan "belső munkaként" végrehajtott terrortámadásban, a World Trade Center kontrollált lerombolásában.
Viszont 2014. Július 7, az izraeli bombázások elindulása óta a gázai halottak száma már meghaladja ezt a mértéket is. Azóta a nap óta közel 125 db Szeptember 11-et élt meg Gáza ! Ha mindez az USA-ban történt volna, ez megfelelne 375.000 amerikai halálának.
Emberjogi szervezetek hiába figyelmeztetik Izraelt a civil infrastruktúra és civil áldozatok elpusztítására, az apartheid-rendszer gyakorlatilag fütyül az egész világra és az általuk fajilag alsóbbrendűnek tartott emberek halálára is.
További videók az értelmetlen és embertelen pusztításról :
Kapcsolódó korábbi bejegyzések:
Occupation 101 - Palesztina megszállása - Az igazság Izraelről
Izrael-Ukrajna-Megszállási Emlékmű - Ennyire elveszett értékrend uralkodik az átlagembernél ?
Gora Eiland nyugalmazott tábornok, akinek nézeteit a gyakorlatban meg is valósítja az izraeli kormány, nemrég kijelentette, hogy Gáza minden civil polgára felelős azért, hogy rakétákkal lövik Izraelt, ezért meg kell fosztani őket az élelmiszertől, víztől, mivel szerinte nem szabad táplálni az ellenséget. Még össze is hasonlitotta a náci Németországot Gázával, hogy a német polgárok is megbűnhődtek Hitler megválasztása miatt, így kell bűnhődniük a palesztinoknak. Mint tudjuk, a kollektív bűnösség elvét alkalmazták Drezda foszforbombázásával, de a Japánra ledobott két atombomba is a kollektív büntetést szolgálta. És hogy ne menjünk messzire, Ukrajna ugyanezt alkalmazza saját polgáraival szemben.
VálaszTörlésÁrtatlan nőket, gyerekeket, öreget büntetni ? A genfi egyezmény ezek szerint csak egy kollektíve aláírt darab papír csupán ? És a 21 században élünk ?
Miért lenne ez a század jobb, mint az előző?
TörlésNyilván azért mert egyfelől programozott sugallatként bennünk él a "társadalmi fejlődés" dogmája, mely szerint egyre igazságosabb és méltóbb együttélési keretrendszerek jönnek létre (persze csak úgy maguktól), másfelől szeretnénk már látni a külvilágban annak a belső szellemi, erkölcsi erőfeszítésnek az eredményét, amelyet oly' sokan magunkban is elvégeztünk.
Bizony minden belső erőfeszítésünk ellenére a világ jottányit sem haladt "előre". Sosem voltunk ilyen távol a "világbékétől" a szolidaritástól, az egyetértéstől, kultúrák fölötti, egyetemes "kézfogástól". Cserébe újra kaptunk kollektív kiéheztetést ( A Kossuth rádió a Kelet-Ukrajnai hadműveletek kapcsán cinikusan megjegyezte: "a kiéheztetési taktika nem új keletű dolog, már az ókori......), civilek kiirtását, tömeges lefejezéseket, keresztre feszítéseket (lásd Szíria) és népirtásokat, meg Iszlám Kalifátust.
Valami nagyon nincs itt rendjén. Persze bölcsességekkel jól el vagyunk látva, hogy Arisztotelészt - "minden, ami befogadtatik, a befogadó szerint fogadtatik be", vagy Fernando Pessoát idézzük - "Bármerre is jársz, csak önmagadat látod"
Tehát a hiba még mindig a vevőkészülékben van? Vagy éppen a petyhüdt tehetetlenségben?
"Miért lenne ez a század jobb, mint az előző? " Se jobb se rosszabb, és amíg a technológia transzhumanizmusa lila köddel vonj be az emberiséget, és nem látja a saját meztelenségét, nem is lesz kimondva. És a lecsupaszított befogadó bármerre is jár, tényleg csak önmagát láthatja, mert még nem találkozott belül a Valóval. Ezen a szinten viszont teljesen mindegy a hibás vevőkészülék tehetetlensége, vagy álszent, akaratos tehetsége - mint ahogy az elfajzott ráksejt sem tud már dönteni.
TörlésTalán a technológia transzhumanizmusát én inkább szubhumanizmusnak nevezném, mivel éppen azok a tudat mélyen lévő uralatlan tartalmak hozták létre, amelyeket a korábbi kultúrák szakrális védőhálói még több, kevesebb sikerrel, de a helyükön tudtak tartani. A kulcsszó itt az uralatlanság, mivel ha valamit nem uralok az életemben, akkor az fog uralni engem. Harmadik lehetőség nincs. A technológia (én ide sorolnám a pénzrendszert, de a polkorrektizmus nyelvrontását is) már valóban gólemként uralja az emberi élet minden területét.
TörlésÉn mégiscsak rosszabbnak látom a XXI. századot, nem feltétlenül a konfliktusok számának növekedése miatt, hanem egyrészt azért, mert a világ egy egyre fokozódó feloldódás, "elfolyósodás" állapotában van, másrészt az ember eredeti ontológiai helyzete (mint a Kozmosz foglalata) már oly' mértékben sérült, hogy lassan kihullik az "ember" kategóriából és kivettetik a "külső sötétségbe" (Szent Pál). Gyakorlatilag összenyomja az a (illegitim módon emancipálódott) külvilág, amellyel kezdetben még harmonikus volt a viszonya.
Az Önvalóval való "találkozás", majd a végső azonosság pedig valóban kulcskérdés az ember és a világ viszonyában. A világ mindenképpen az ember aktuális önazonosságának a tükörképe, akár jó, akár rossz, amit tapasztal. Az válik külvilággá, valami "nem énné", amit belülről nem képes saját mélyebb létezésébe "önmagaként" integrálni. Ez a fragmentált, töredezett létezés. Igen ám, de ezt a világot már nem is lehet integrálni, mivel hatalmas ereje által gyakorlatilag elnyelné a mai ember önazonosságát. Ezért le kell választani önmagáról, mint ami "nem én", majd a Felébredés során mint Léttotalitás visszavenni önmagába. Ez a Megvalósító ember feladata, útja, és célja.
Visszatérve a gázai népirtásra, túl azon, hogy tehetetlennek érezzük magunkat ilyen bűnökkel szemben, arra mindenképpen alkalmas, hogy leleplezzük néhány modern mítosz kétszínűségét.
"Ezt a világot valóban nem lehet integrálni, mégsem léphetünk ki, választhatjuk ki magunkat belőle. Ez egy lelki alkímiai folyamat, melynek végső célja átvitt értelemben az "arany" kinyerése. Ahogy az ébredés is egy folyamat - elkezdődik a vonzás, majd felgyorsul a fejlődés. Az egyre mélyebbre jutó önismeretben aztán az ember felismeri azt a szivárványos illúzióködöt, amiben addig élt, és ez szükségszerűen csalódással jár. A szivárványködnek mégis maradnia kell, ahogy a lelki törekvésekre is szüksége van, mert különben teljes lenne a lecsupaszodás. A köd arra való, hogy az ember egész életen át szeretni tudjon, hogy ne szűnjön meg ragyogó szineiben látni az élővilágot, minden hibája, gyarlósága és bűne ellenére sem. A mai kor problémája az, hogy technológiai fejlődés szétrágja a szép és magasztos lelki törekvéseket, célokat, és a lecsupaszodott , legyengült emberiség ezáltal képtelenné válik a lelki transzmutációra.
TörlésEngem mindig a hideg ráz a transzhumanista szótól. Végülis mindenki elképzeli magában a természetes rendszerektől elválasztott embert, akár scifi-fan, akár jövőkutató, akár stb., nem lehet azt mondani, hogy nem ez következik. El lehet fogadni azt is, hogy ez az ára a(z emberi) faj fennmaradásának. Nagy ár, de megéri. De hogy az emberiség összessége ezt elfogadja, igenelje és megvalósítsa…ezt egyszerűen nem tudom felfogni. Pedig ez fog következni…
TörlésSok probléma, csetepaté forrása, hogy a legtöbb vallásban, vallási iratban az Isten általi kinyilatkoztatások igencsak keverednek az emberi, hatalmi érdekek által beillesztett elemekkel, érdekekkel. Egy nép kiválasztottsági dominanciája, az „Isten” általi, öt megillető jog érvényesítése minden eszközzel, ez előbb utóbb a külvilágban generál egy elemi tiltakozást, ami aztán üldöztetésbe torkollok, hogy aztán mikor lecseng a folyamat, még nagyobb erővel törjön elő megint, az Isten általi kiválasztott jog érvényesítése másokon. Ez a folyamatosan gerjesztett mentalitás nagyon mélyen bele tud ivódni egy népbe, és ez rendkívüli károkat okozhat másoknak.... de végsősoron annak a népnek is. Mindig a régi „nóta” és az független milyen évet írunk, a társadalmi fejlettséhétől, az használt eszközöktől a jogot „mindig” érvényesíteni kell bármi áron.
VálaszTörlés(A felfogásbeli erős átformálási munkáért nem kell a szomszédba sem menni, pl. kereszténység. Kitűnő példa pl. Pál, neki köszönhető, hogy az újszövetségi eszmék sikeres visszacsatolódtak bizonyos ószövetségi megközelítésekhez. Jézus az ószövetségi helytelen felfogás ellenében jött, feltételezhetően egy tiszta isteni kinyilatkoztatásként, aztán hamarosan szépen mindenki közösen együtt a Bibliában. Legszomorúbb az egészben, hogy Jézusból egy ószövetségi véráldozatot kreáltak, amit a liturgia szerint meg is etetnek az emberekkel, azokkal, akiket a felépített vallási rendszer sikeresen megfosztott a krisztus tudattól, ami pedig mindenkit illethet. Elnézést, nem szándékom mások hitbeli érzékenységét megbántani. Szerencsére az egyéni lelki törekvések, hitek stabilitása független attól, hogy a másik mit gondol vagy mit nem gondol helyesen.:)
Viszont gondolkodni kicsit szabadabban a dolgok menetén, az meg még nem ártott meg soha senkinek)
:))
Jézus soha nem tekintette magát áldozatnak, ő mikor haláláról beszélt, felmagasztalásról, felemeltetésről, dicsőségről, győzelemről beszélt. Helyettes véráldozat valami hamis Isten kiengesztelésével - melyről beszélnek a mai egyházak, válthat ki csodálatot, imádatot, de mint követendő példát már nehezen. A mai világ ezt a fogalmat, hogy "áldozat", amúgy is nagyon pejoratívan értelmezi. Nehezen fér össze ezzel a kijelentéssel, hogy "Nem veszi el tőlem senki, magam adom oda, mert van rá hatalmam, hogy odaadjam, és van rá hatalmam, hogy visszavegyem." Jézus valóban Megváltó volt, összekötötte újra a Mennyet a Földdel, áthidalta a szakadékot, és ezzel példát adott nekünk, hogy amit Ő megtett, azt tegyük meg mi is. A hatalmat továbbadta, csak élnünk kell vele, nincs szükségünk hozzá semmiféle vallási rendszerre, hamis alázatra, hamis istenképekre.
TörlésLatszik mennyire jártas vagy bibliaismeretekben hulivuli...
TörlésEngem mar total nem érdekel, hogy ki miben hisz, higgyen mindenki abban amiben akar... ami a legjobban melengeti a lelkét, de azt azért már sem szó nélkül hagyni, sem elnézni nem tudom, hogy éppen te, aki annyi sokat hallottal mar tolünk itt az evangélium üzenetérol, még mindig ugyanazt fujod, mint Isten legmegátalkodottabb, legádázabb ellenségei.
Ha már a Bibliat te magad nem tudod értelmezni, legalabb olvasd el az alábbi, Jézus engesztelő áldozatáról szóló rövid magyarazatot, azutan próbalj mar erot venni magadon végre és ne terjessz annyi sok hazugsagot (mint ahogyan ezideig is tetted) Istenrol és az Ő Fiaról.
http://velunkazisten.hu/isten_nevei/1124_Engesztelo_Aldozat
Kedves Ildi!
Törlés"Egy nép kiválasztottsági dominanciája, az „Isten” általi, öt megillető jog érvényesítése minden eszközzel, ez előbb utóbb a külvilágban generál egy elemi tiltakozást, ami aztán üldöztetésbe torkollok, hogy aztán mikor lecseng a folyamat, még nagyobb erővel törjön elő megint, az Isten általi kiválasztott jog érvényesítése másokon."
Örülök, hogy leírtad a fenti mondatot. Ha tételezünk is egyfajta kiválasztottságot az semmiképpen nem "rasszjegyek" alapján kell történjen, hanem érettség alapján. Tehát az választódik ki, aki arra érdemes. Egy rasszhoz való tartozás nem biztosít automatikus alkalmasságot... Ez tapasztalati tény.
Az általad említett, rassz alapú dominancia kritikája azért kellemetlen, mert jelenleg körülmények között vagy kibeszélhetetlen, vagy pedig az előírt narratívák szerint kibeszélhető. Ez pedig igen könnyen apátiához vagy skizofréniához vezet.
Ria! Olvasd el Ildi bejegyzését.Én amit írtam rá kiegészítésképpen, de ő fogalmazta meg a lényeget.
TörlésAhogy Jézus is alább:
"Menjetek és tanuljátok meg, mit jelent: Irgalmasságot akarok és nem áldozatot." (Mt 9,13)
Nem érdekel senki bejegyzése, engem Isten Igazsaga érdekel...
TörlésKedves Ildi!
TörlésÍrod: ".....akiket a felépített vallási rendszer sikeresen megfosztott a krisztus tudattól, ami pedig mindenkit illethet.
Mi az a krisztus tudat? Hol lehet erről többet olvasni magyarul?
Hulivuli, azért nagyon is jól megfogalmaztad a lényeget.:)
TörlésNyilván mások vallásos önérzetébe könnyen beletaposhat az ember akaratlanul is, de ahogy Ria is tokéletesen megfogalmazta, Isten igazsága a legfontosabb az életben, és ha tényleg ezt éli meg az ember, akkor meg nem tökmindegy más mit is gondol, és miért épp úgy gondol?
Bár az én életemben nincs úgy jelen Jézus, mint egyedüli személy, akin keresztül juthatok el valamiféle önmegvalósuláshoz, de úgy gondolom valamit Ő mutatott meg az embereknek, valamit úgy, ahogy arra senki nem volt addig képes. Mindig nagyon aktuális az Ő tanítása, mert a hamis Istenkép ma is, ugyanúgy eltávolítja az embereket Istentől, döntő és büntetőbíróvá degradálva Őt.
Jézus nem az eltávolodás, hanem az Istennel való egység képviselője volt. Az Ő személye a szellemi felemelkedést mutatta meg az anyagon, ami nem mártíromság, pláne nem véráldozat értünk.
Hú, Redneck, régebben olvastam, és több helyen is erről, hogy hol? ….azt hiszem, fogalmam sincs :))
Amire a krisztus tudat kapcsán ma gondolok: a szeretet kikristályosodott formája, az az érzés, hogy Isten nem független mitőlünk és mi sem vagyunk függetlenek Őtőle. Ez a szeretetkapcsolat alapvetően mindenkiben ott van, ehhez nem kell semmilyen vallási forma, közvetítő, ezt nem lehet sem kiérdemelni, sem áldásból, kegyből valahonnan megkapni, ugyanis öröktől mindenkié.
Az élet és a világ történései eléggé szörnyűségesek és igazságtalanok is, egyáltalán nem könnyű valamiféle emelkedett krisztus tudattal tekinteni mindig mindenre és mindenkire, de azért mégis lehet valami ilyesmi "jobb híján" a megoldás… de nyilván vannak más kreatív ötletek is... :))
Krisztus azáltal, hogy újra összekötötte Mennyet a Földdel, élő hidat alkotott, ezért csak rajta keresztül, az Ő éntudatosságának tartományán keresztül építkezhet vissza minden ember vissza örök lakhelyére.Mikor egy lélek spirituális útra tér, legyen bármilyen vallású is, mint újjászületett, Krisztus fényerőibe öltözködik bele, és Őáltala vetkőzi le régi anyagi burkait, és kap krisztusi fénytestet, mely tiszta ruha aztán további átváltozásokon, finomodásokon megy keresztül.Így nő bele és vissza lassan örök otthonába, mely a tiszta Krisztus tudatosság, és mely egyben az ő fényotthona is.Erről a Krisztus tudatosságról beszélt sok szentéletű is, akárcsak Pál ("Élek pedig többé nem én, hanem él bennem a Krisztus") , akinek a tanításán azért jócskán torzít a farizeusi háttér, ezért is kell fenntartással olvasni.
TörlésÉs miért áldozat a nyugati ember számára Krisztus dicsőséges keresztje, mely felemeltetés, felemelkedés a keletiek számára egyáltalán nem ismeretlen ? Mert a sokkal inkább anyagiasabb nyugati ember számára a saját akarat és vágyak elcsitítása, sok-sok egyéni törekvésről való lemondás, vagy éppen a másokért élés tényleg áldozatot jelent, és nem értik, nem tudják megkülönböztetni vágyaikat, anyagias törekvéseiket önvalójuktól. Ami nekik áldozat, az valójában megszabadulás, elengedése olyan láncoknak, melyek megkötözik, gúzsba kötik az ember szellemét.
TörlésOh te szegény huli! Egyre reménytelenebbnek latom a helyzetedet... Marad az ima.
TörlésCsak az átokzsoltárt hagyd el ha lehet, nehogy visszaszálljon rád
TörlésIldi!
TörlésÍrod:"Amire a krisztus tudat kapcsán ma gondolok: a szeretet kikristályosodott formája, az az érzés, hogy Isten nem független mitőlünk és mi sem vagyunk függetlenek Őtőle. Ez a szeretetkapcsolat alapvetően mindenkiben ott van, ehhez nem kell semmilyen vallási forma, közvetítő, ezt nem lehet sem kiérdemelni, sem áldásból, kegyből valahonnan megkapni, ugyanis öröktől mindenkié."
Akkor ezekről a dolgokról, hol szoktál, hol lehet olvasni? Örülnék, ha megadnál néhány linket ezekkel kapcsolatban.
Végezetül még azt is hadd kérdezzem meg tőled, hogy ki volt Jézus? És ha volt valami célja, mi volt az pontosan?
Kedves Huli!
TörlésLátom Ria-függő lettél. :) Ha érdekel a leszokás, keress meg. Nekem sikerült... :D
Kösz Kereső, írtó rendes ez tőled. Mar te sem bírod ki, hogy ne kötözködj velem?
TörlésSzerintem pedig neked is jobb ha nem kell hadakozni a sok hitetlen kutyával. Vagy már annyira megszoktad, hogy hiányozna? :O Legyél má pozitív! Tudod, nyúédzs meg minden...
TörlésNa, kezdődik minden előlről --> hitetlen kutyák. Te semmiből nem tanulsz Kereső? Nyilván nem a hadakozás hiányzik... az hiányzik, hogy végre értsenek már a szóból a hitetlenek... hogy felfogják végre, hogy Isten üzenetével küldettünk hozzájuk.
TörlésSzerintem te magad sem tudod, hogy most miről beszélsz... miféle nyúédzs-ről? Már nem is emlékszel, hogy mit irtam neked errol privát levélben?
Na de itt egyébként is arról volt szó, hogy te már leszoktál rólam, amit azután hulivulinak is ajánlgattál, - mintha legalábbis akár ő, vagy akár te, Ria-függő lenne, vagy lettél volna. A történet itt erről szólt eredetileg, vagyis amire reagáltam. Vagy nem?
Na szia
Kedves Redneck :), azt hiszem, én nem tudok a kérdéseidre választ adni, mint már említettem linkeket sem tudok adni, Jézussal kapcsolatban: én nem vagyok hivatott Őt meghatározni, meg nyilván nem is tudom.
TörlésAmit meg tudnék jelölni „forrásként”, az a fejem, de azt nem ajánlanám senkinek, nekem is elég sok bajom van vele. Régebben szó szerint tücsköt-bogarat összeolvastam, mindenféle tanítót meghallgattam, ennek egy idő után az lett a következménye, hogy kissé be lett telve ez a fej (lehet ez meg is ártott) így mostanság inkább magam szeretném magam számára megfogalmazni a dolgokat és nem gondolom, hogy mások számára akarnám ezt megtenni.
Én maximálisan arra biztatnék mindenkit, ne fusson mások gondolatai, megvalósításai után, nyilván sok segítséget kaphatunk másoktól, és ideje is van ennek az ember életében, de azokat mindig helyezze a saját mérlegére. Az emberben minden potenciál megvan saját magában a saját helyzetére. Vagyis mindig a saját tapasztalatai tükrében kell, megpróbálja értelmezni a világot.
Nem biztos, hogy működik (bár sokan ezt hirdetik), hogy képesek a másiknak megmutatni az igazságot, a tudást, a helyes utat (ugye ahhoz először is „pár mérföldet kéne járni az ő mokaszinjában” )
A látszólag egy világban, de abban mindenki a saját egyéni világát éli, egyre tekintünk, de mégis mást látunk. Számomra soha nem kérdés az, hogy a másik helyesen lát-e, mert nyilvánvaló hogy igen, mert onnan ahol áll, az és úgy látható.
Elnézést, mert nem a kérdésre válaszoltam és, hogy túl sokat szövegeltem. Minden jót!
Ria drága! Számomra csak most bontakozott ki,(nem követtem mostanáig a hozzászólásokat) hogy van itt egy kis házi bibliai kőr, vagyis csak volt, ahogy érzékelem a felháborodásodból, mostanában lettek épp kirúgva ezek a kedves emberek.
TörlésEl sem tudom képzelni, hogy milyen keresztény egyházi felekezethez tartozol, gondolom valami kisegyház lehet...egy egészen kicsi, az is lehet valami egyszemélyes "gyülekezet" ez?
Aztán nehogy valami egyszemélyes mennyország legyen a vége, ahonnan még az Isten, is ki lesz zárva, kár lenne Érte is.:))
Amiért, mégis utoljára pár sort írnék neked, csupán ez az egy mondatod:
"Na, kezdődik minden elölről --> hitetlen kutyák".
Én meg magát kereszténynek valló embert, nem is hallottam így beszélni, nyilván nincs új a nap alatt, hisz régen is megesett ilyesmi, kardot is használtak hozzá, vérüket is adták érte.
Hitetlen (gyaur) kutyák megszólítás muzulmán kifejezés, nem igazan passzoló keresztény ember szájába, de nyilván Te érzed mit lehet, mit nem lehet mondani mások lelki üdvössége érdekében.
Napokkal ezelőtt pár sorban leírtam, hogy szerintem, hogyan lehetnél sikeresebb, és boldogabb ebben az elhívatott lelki munkádban, nem lettem kérdezve, természetesen elfogadni sem kell... én meg úgyis csak azokat tudnám ismételni, de ezt már nem teszem.
Nem is szeretnélek a lelki elhivatottságodban téged fenntartani, meg hát nem is igazán értjük egymást, hiszen ( egyenlőre) nem egy nyelvet beszélünk. Azt hiszem a témaváltás ideje is eljött...
További sikeres munkát Isten szolgálatában és szívből minden szépeket neked! :)
Köhh... Azé' eza... Ria átal felemlegetett kissé benézett megszólamlás nem fedi a valót.
TörlésCsak bizonyos szempontból. Vagyis Ria szempontjából. (De eztet meg, mán az erre karistoló, és időnként megnyilvánuló arcok megszokták.)
Nopersze... a Kereszt hívei amúgy is telve vannak mindég a Szeretéssel, meg a elfogadással. Ami igen sokszor kitűnik megnyilatkozásaikból. Amivel nincs is igazán baj, csak időnként párakat untat kissé. A emberek nagyrésze ugyanis elég eccerű fajzat. S amit először se nyelt le berzenkedés nékül, azt tizennyócezredjére is nagy eséllyel kiköpi. (Mer' ilyen kis megátalkodott.)
Node... mivel a fentebbi szókat mán elégszer csavargattuk errefelé, így nem is nyútanám tovább a lehetőségét annak, az illetékes személyek ismét jól elmondhassák a saját igazukat, s szörnyülködhessenek javíthatatlan hozzáállásomon. ;)
Viszont. Mivel kissé lenni szenilis fajzat, eléggé nem tudom így meghatározni nagy hirtelenjében hogyan jutottak el a kommentelő népek ismét a Krisztus hitével kapcsolatos pengeváltáshoz, mikor a poszt témája holmi robbantgatásról, meg ratattáról, és meghalásról szólott? (Azt az apróságot nem nézve, miszerint; a vallás politika, a politika meg vallás.)
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
TörlésBocsáss meg kedves Quedra de ez egy butuska kérdés a részedről. Rögtön Ildi hozzászólásával belecsaptunk a lecsóba, Huli még rátett egy lapáttal... Nyilvánvaló volt, hogy robban a keresztény bomba.
TörlésDe nem hibáztatom egyik résztvevőt sem. Lévén, hogy Izrael, a cionizmus és minden hozzájuk tartozó kiegészítő természeténél fogva magában hordozza ezt a biblia / (ál)kereszténység témakört. A cionizmus mostani hazugságai (hazatérés a szentföldre, blablabla...) és a cionizmus régi hazugságai (Jézus életének összekapcsolása az ószövetséggel, kamu zsidó származás, stb.) ugyanazon kaptafára húzandóak. Az ilyesmi meg hát bőves-bőven túl van egy hithű keresztény ingerküszöbén...
Ugye megint kidugja sátán kománk ótvaras kobakját a színfalak mögül. És hát elég birizgáló érzés lehet tudni, hogy a "nagy szent könyv" íróinak mai leszármazottai "éppen" (megint / még mindig...) népet irtogatnak. Nem éppen kényelmes egyszerre szeretetteljes kereszténynek és cionista talpnyalónak lenni. :))))) (A palesztinok lesznek pár száz év múlva az új kánaániták - és kiirtásukról egy új "szent könyv" fog dicsőséges emléket állítani. Legalábbis terveik szerint valószínűsíthető. Mert hát ami egyszer működött...)
Bocsi Ria, de mivel régen sem voltál hajlandó érdemben beszélni a témáról - nem igazán marad más csak ez a viccelődős megközelítés. Százhuszonhetedjére nem szaladnék neki az üres bibliai idézeteknek. Más érvet tőled meg még nem hallottam...
Kereső! Egy kicsit sem gondolod, hogy éppen te vagy az, akinek most meg kellene szolalnia? Pl. elmondani itt ennek a sok vaksi embernek, hogy a "hitetlen kutyat" te irtad le eloszor és én ezeket a szavaidat idéztem?
TörlésEn tudom jol, hogy életed legboldogsagosabb örömeinek egyike, ha engem gyötörhetsz vagy gyötörtetni latsz (ami igazabol mar nem is izgat), de emellett szerintem nem artana odafigyelned arra is, hogy becsülettel kiallj valaki mellett, ha mar a probléma toled indult ki. Itt most ugyanaz a helyzet all fenn, mint Redneck esetében... megcsinalod a bajt, azutan pedig lapítasz, mint az a bizonyos a fűben.
Ha volna benned igazsag, akkor Hulivulinak nem a rolam valo leszokas hogyanjarol akarnal tarsalogni, hanem pl. rakérdezhettél volna nala, hogy: - hogyan is all az a dolog az "engesztelo aldozattal"?
Egyébként pedig: mit csinalok itt mar ide 's tova több, mint két éve, mint hogy magyarazom neked (mint ahogyan a többieknek is) a mechanizmust? A hiba sajnos a vevokészülékben van, vagyis hogy mindez nem megy bele a fejedbe, akarhogyan is probalom magyarazni. Van ilyen is!
Oh, hát bocsánat hogy ennyi rosszat okoztam. És igen, van ilyen is...
TörlésTúl sokat lógsz Redneckkel, te is beszélsz mindenről csak a lényegről nem. :)
Te mar egycsapasra egy nagy nulla lettél a szememben Kereso! - nem tartalak meltónak mar arra sem, hogy egyaltalan szoljak hozzad...<-- ez itt, volt az utolso!
TörlésNa tessék! A kitartó munka meghozza gyümölcsét! :) És még így is olcsón úsztam meg. Van aki a fél karját adná a hallgatásodért. :)))
TörlésTovábbi kellemes misszionárius munkát kívánok neked. Vétek lenne ha a magadfajta nem a kereszténység hírnevét öregbítené. Minden jót!
Izé... Mán bocsánat beleugatok (megin) a nagyoknak dógába, de... vaneza... dézsavű érzésem.
TörlésMég az enyim szenilis fejecskémmel is legalább két hasonló (ilyen) "sosenem ebben a nyomorút életben, még egy mukkotsenem többet" kijelentésre emlékezem. (Majdnem egészen a következő, vagy a rákövetkező posztig.)
Ez pedig azé' elég érdekes.
Nem szekálás Ria asszonyság, csak megfigyelés. Bár... mivel vaneza... szabadság, meg egyenlőség dolog... annak veszed, aminek akarod. ;)
Te meg ne örüljé' Kereső, mer' Ria asszony kitartó fajzat. S még akkor is itten fogja hinteni a igét, mikor mán rajtunk a kukacok csámcsognak kedélyesen. :)
Hulivulinak irt hsz-om 2014 augusztus 26 16:45-kor:
Törlés"Engem mar total nem érdekel, hogy ki miben hisz, higgyen mindenki abban amiben akar... ami a legjobban melengeti a lelkét, de azt azért már sem szó nélkül hagyni, sem elnézni nem tudom, hogy...."
Itt van a fejed fölött az egész történet Quedra, csak venned kellett volna a faradsagot odaig feltekerni...
Ja, hogy te mar szenilis vagy? Na, ugy talan elnézheto neked ez a hianyossag. Valoszinuleg ugyanezért nem tunt fel neked az sem, hogy mar régota csak az Isten, es a keresztyénség köré szőtt hazugsagaitokat és hamis allitasaitokat megcafolando volt szükséges ujra és ujra visszatérnem "kedves" és "joindulatu" felebarataim közé.
Igen én kezdtem, de nem azért hogy vallásos vizekre tereljem a társaságot, hanem mert a fenti esetben van némi összefüggés a kialakult helyzettel és a (nehéz) kiválasztott (teherrel) amivel formálták a népet és ez a kettő szorosan összefügghet.
TörlésA valláskritika egyébként nagyon tanulságos és előremutató valami, jót is lehet beszélgetni ezekről ám, ha megfelelő érettséggel és személyes érintettség nélkül a felek képesek erre, de mivel itt pár feltétel hiányzik, így ezek hiányában keresztesháborúba csap át, ez kissé unalmas számomra és talán mások számára is.
Eddig ritkábban olvastam a hozzászólásokat, vannak nagyon jók és előrevivők,
azért felesleges szócsatározások is dúlnak itten, valahogy ezt is megértem, meg nem is, de nem sajnáljátok az időt erre? Nyilván nem egy hímzőkőr ez itt... Számomra ugyan kissé átláthatatlan a hozzászólok egymáshoz fűződő kapcsolati rendszere, persze lehet csak én vagyok ilyen kis érthetetlenke, hogy ki kivel van és miért is és ki ellen? :))
Persze elfogadható az ilyesmi is, ki kell jönni aminek kell, meg az életben ugye nehezebb, mert ott egész arc és testfelület is kell hozzá, itt meg csak egy kis ujjtorna.:))
A cikkekhez a témákhoz hozzátevő, jó érveket szembeállító humoros szócsaták egy kis szarkazmussal nagyon szórakoztató és előrevivő tud lenni, különben csak egy kis egogyúrás, persze az is kell néha.:))
Ildi!
TörlésTetszik a kreativitásod! E mellé még pedig a nöi flexibilitásod= érett gondolkodásod/lelki világod külön is! :)
Tölem egy LIKE/tetszik-et mindenképpen megérdemelsz!
Ha, akarod veheted bók-nak is! :D
/ Ebben szürkülö világban egyébként is - sajnos - kihaló faj, aki olyan mint én is : romantikus álmodozó! :) /
No... szaladjunk ennek neki megin'. Mer' épp van ilyesmihez hangulatom.
TörlésLegelébb. Szeretném Ria asszonyság figyelmét felhínni erre az apróságra:
"Engem mar total nem érdekel, hogy...", és "...azt azért már sem szó nélkül hagyni, sem elnézni nem tudom, hogy...".
Értem én. Csak nem egészen...
Hisz ha a magamnak példájából indulok ki (mivel úgyis mindég minden muslinca eztet teszi errefelé), akkó, ha valami nem érdekel (tovább), akkó jól lef... nem foglalkozok vele többet, még pillanatokra se. Oszt, Sanyi.
A többi meg maszlag, időtöltés, meg a saját kis lelkem/Egóm/agyam fényezése/pátyolgatása.
Aztán. Itten vaneza... folymatos szépen megszerkesztett és kiszínezett nagybetűs Ellenség-kép. Ami tök remek, mer' lehet siránkozni, összefélni magunkat, meg rájamutatni; ha nem úgy, és akkor, akkó majd Ő jól... És én csak lelkileg/szociálisan érzékenyen, Őtet szolgálva akar... izé... szeretném megértetni, hogy...
Namost... az eddigi tapasztalások aztat mutassák, azon arcok, akik nem úgy, és nem aztat hiszik, min a Keresztnek hívei (a mindenféle kisebb-nagyobb felekezeteiken keresztül) nem szokják széles vigyorra húzni a szájukat, ha a Szeretés, és a Segedelem neviben jól szétrugdossák az eddigi elgondolásaikat (meg időnként a arcukat is) a Létezésről/Istenről. Ez egy ilyen... bohókás emberi tulajdonság.
Aztán. Ha feltételezzük/hisszük, hogy Egy a Isten, aki Mindenható (megmég mindenik teremtményében ottan is lakozik), akkó vajh mér' is kell a Kereszt híveinek folyamatosan jól megsértődni azon, van pár fickó ezen a golyóbison, aki saját tudomása/hite szerint szeretné a létezését lezsírozni a Legfőbb Irányítóval kihagyja ebből a Kereszt híveinek közreműködését?
Közérthetőbben:
Mér' jó az bárkinek, ha pl. Én "beugatok" monnyuk bármely Kereszt hívőnek adott témával kapcsolatban, amit kissé nem bír lenyelni, ezért aztat ügyes mozdulattal, mint Isten elleni kirohanást vezeti le a nagyérdemű előtt (s jól felháborodik a tiszteletlenségen)... Aztán ha netán magát az Isteni létet támadom/vonom kétségbe (nem mintha tettem vóna eddig bármi ilyesmit, de okosok majd jól rávilágítanak: nem is eccer), aztat meg jól a személye ellenni izgatásnak, támadásnak veszi?
A Írások nem mind arra célozgatnak jóideje, hogy Isten elég "nagykisfijú" mán ahhoz ügyesen elintézze a általa teremtett bigyók mindenféle baromságát?
Depersze... lehet megin' csak átalánosítottam (ami nem mindég szép/okos dolog). S csak Ria asszonyság mentalitása/jelleme ilyen kis izé... érthetetlen számomra.
S a végire egy kérdés: Mondja csak Ria asszonyság, A fentebb emlegetett cáfolásokra mégis kinek volt szüksége? Kiskegyednek? A Kereszt Egyházának? Istennek? Nekünk "hitetlen" arcoknak?
A eddigiek ismeretében nem vót tök felesleges időtöltés az eddigi szájhabzás, meg szócsavargatás?
Az egó részét képezik a különböző "muslincák" ideái is. Konkrét esetben: Ria kereszténynek gondolja magát. Lényének (szerinte) elidegeníthetetlen része a keresztény identitás.Ha azt valaki netán cáfolja/kétségbe vonja az:
Törlés1. Ezáltal a magáról festett önképet támadja.
2. Rávilágít, hogy mekkora hülye aki még mindig bekajálja ezt a biblia szarságot.
Egyik sem finom érzés. Főleg egy "kihaénnem", "isten szavát beszélem" hittérítő jellemnek.
Mindenttudónak és felkészültnek lenni a világ dolgaiból nem kis teljesítmény. Nem is nagyon sikerült még emberfiának. Bezzeg lelki igény az van bőven a "mindenttudó" titulusra. No hát hogyan lehet ezt a szakadékot áthidalni? Hát "isten szavával"! Hiszen azt nem kell megvédeni, amolyan pórias módszerekkel mint logika, érvelés, kutatás, stb. Csak rá kell mondani, hogy ez bizony isten szava és kész! Ha ellenkezel, istennel ellenkezel; bűnt követsz el és a pokolra jutsz. És máris kész a mindenttudó észkombájn, aki bárkit kétvállra fektet bármilyen csatában.
És ezt persze nem szűkíteném le Ria esetére, jellemvonása ez még sok "kereszt hívének". Nekem épp ezért sikerült valamelyest rávenni magam, hogy leszokjak az anti-keresztes hadjáratolásról. Nem lehet belőlük "kiirtani" a dolgot. Olyan mint ha arra kérnéd, hogy ne vegyen levegőt.
Annyi remény minden esetre van, hogy ugye az kiabál; akinek a háza ég. Vagyis... még ha nem is ismeri be magának - lassan kezd elszakadni az a bizonyos cérna. Ugye mint az öregedő bokszbajnok, aki állandóan bunyót provokál mindenkivel, csak hogy bizonyítsa magának: még mindig ő a bajnok. Pedig hát... Ria is ilyen kétségbeesetten keresi a győzelmet, csak hát rossz zászló alatt. :) Mániákus bizonyítási kényszere pontosan arra világít rá, hogy tudat alatt ő is tisztában van vele; hogy egy életellenes-léleknyomorító baromságnak szentelte oda élete nagy részét és semmit nem kapott érte cserébe. Hacsak nem egy jó leckét... de ezzel meg mindenki így van. :) Pszichológia 1x1.
Ja és a nagyképűség enyhítésére: mindenkinek (igen még nekem is) vannak bőven ilyen defektjei, csak:
Törlés1. nem a nagy nyilvánosság előtt művelem
2. legalább tudatában vagyok hogy mit művelek, mielőtt átadom magam teljesen a hülyeségnek
Ez még semmi extra, csak enyhíti a súrlódásokat. :)
A hiba azért a rendszerben is megvan, és ez túlmutat azon, hogy egy adott személynek milyen az emberi hozzáállása, felfogása ehhez a kérdéshez.
TörlésAttól kezdve, hogy valamiféle hit intézményesül, rövid időn belül gazdasági, politikai befolyást is fog jelenti, azt pedig hatalom elszeretettel felhasználja és át is formálja. Mindig is így volt és lesz, ez nem kérdés. Mivel a hívek jó hívőként, a szervezettel is azonosítják magukat (bocs, most megint keresztény példa: „az egyház Krisztus teste” )
Persze a hívőknek nagy falat azt benyelni, hogy bizony a sok szent és sérthetetlen elem, már gyakran köszönőviszonyban sincs pl. a vallásalapító szándékával, szavaival, az eredeti történettel.
Ezért nagyon nehéz bármilyen jó szándékú hívővel (pl. jelen esetben Ria) normálisan, konstruktívan beszélgetni, mert személyes támadásnak éli meg a rendszer kritikáját, mert a rendszerrel is azonosítja magát.
Nyilván nem lesz népszerű az ember, ha valakinek a gyerekére, kutyájára, vallására azt mondja:
„Szép szép, de nem kajla kicsit a bal füle?”… nem biztos, hogy az illető is akarja ezt látni…. valószínűleg az örömteli összeölelkezés is elmarad a végén... :)))
A szó elszáll
TörlésAz írás halott
Az élet örök
Mit ittál Mazsi? Én is kérek! :)
TörlésLehet, kivetnek a keresztények maguk közül szinkretista nézeteimért, de én a kereszt előtt fejet hajtok. . A kereszt számomra azt az erőfeszítést jelképezi, hogy végigmegyek, és felvállalom azt az utat, még ha csak hangyaszerűen is, amit Jézus a gyakorlatba átültetett. És nem propagálom, mert ez lehetetlen. Próbálom élni, bár nem könnyű. És kapok Tőle ehhez segítséget, mégha ez mások számára nehezen is hihető.
TörlésAz írás halott -
Törlés" ... én is azt mondom, hogy nem vagyunk többé a világon. Megalkottunk egy párhuzamos világot,
amely a miénk helyébe lépett, ezért kikerültünk a világból. Nincs sok esélyünk arra, hogy a "világon legyünk". Ha egyszerűen azt mondom: "létezem", az nem komoly dolog. Az, hogy a "világon vagyunk", nem azt jelenti, hogy jelen vagyunk a világban, és nem is azt, hogy azonosak vagyunk saját magunkkal, hanem azt, hogy játékba hozzuk a világgal való cinkosságot, a világ hiányát, illúzióját, a világtól való eltávolodást... ( J.Baudrillard)
A szinkretista nézeteidért egészen biztos, hogy kivetnénk téged magunk közül Hulivuli sorry, hiszen az nem mast jelent, mint hogy arrol teszel hitvallast, hogy a keresztyén vallason kivül minden mas vallas is ugyanoda vezet, holott a Szentiras szerint az Istenhez vezeto Ut csakis Jézus Krisztuson keresztül lehetséges, mert: NINCS MAS UT CSAK A KRISZTUS UTJA!
TörlésHanyszor, de hanyszor elmonduk mar itt is nektek, amit maga az Ur Jézus jelentett ki az Irasban miszerint:
„Én vagyok az út, az igazság és az élet. Senki se jut az Atyához, csak általam” – mondja Jézus (Jn 14:6).
„Nincs üdvösség senki másban, mert más név nem is adatott az embereknek az ég alatt, amelyben üdvözülnünk kell” (Csel 4:12).
Kizárólag a megfeszített és föltámadt Jézusba vetett hit által üdvözülhetünk, ez alól nincs kivétel.
Ha te ugy gondolod, hogy a kereszt számodra azt az erőfeszítést jelképezi, hogy végigmész, és felvállalod azt az utat, amit Jézus a gyakorlatba átültetett, akkor valamit még nem értettél meg. Ugyanis az igaz keresztyénség (ellentétben minden mas vallassal) soha nem tesz semmiféle emberi erofeszitéseket! Eppen ebben különbozik a mas vallasoktol, (vagy különbozo filozofiai iranyzatoktol.) Hagyd, hogy Isten Szelleme vezessen ebben is, es akkor valik majd örömmé ez a tevékenység. A törvény (vallasoskodas... ami nem egyenlo a vallassal magaval) soha nem a "Krisztusban" élo ember szamara rendeltetett. Abban a pillanatban tehat, amikor leereszkedünk arrol a magaslatrol, amelyre a kegyelem emelt fel bennünket és a törvény ala vetjük magunkat, ezzel csak testiségünket, az ó-emberünket ösztönözzük cselekedetre, ami bűn Isten szemében. Ez az, amit az Iras igy nevez: "Kiesni a kegyelembol". Mert az - Istenhez mar megtért - ember még mindig a régi emberével foglalkozik, ahelyett, hogy az uj természetével törödne. Arra nézne, hogy kicsoda ő mar Krisztusban... Isten gyermekének fel kell ismernie, hogy Isten, Krisztus valtsag aldozati halalan keresztül nem tart bennünket mar soha többé bűnosnek - de nem azért, mert onnantol mar nem vétkezünk. Isten a bűnt eltörlő vérre néz... Kriszus vérére... nem pedig a mi bűneinkre - hiszen tökéletesek itt a földön soha nem leszünk, noha törekednünk kell a bűntelen életre, de azt is az Ur végzi el bennünk. Amikor a Szent Szellem (Isten Szelleme) kézbe veszi a dolgokat, egyaltalan nincs szükségünk arra, hogy eroszakoskodjunk önmagunkkal. Nem arrol van szo, hogy összeszoritsuk a fogunkat, hogy igy ellenorizzük magatartasunkat, és kivivjuk a gyozelmet. Nem, ahol valodi gyozelem van, ott nincs hustesti erolködés. Az Ur az, aki dicsoségesen atvisz minket a nehézségeken. Amikor az Urnak egy uj kivansaga elott allok, Rea tekintek, hogy O vigye véghez, amit tolem var. Nekem nem probalkoznom kell, hanem Rea bizni magam; nem harcolnom kell, hanem benne nyugodnom (ami igazabol a mi harcunk is olyan értelemben, hogy önmagam ellen harcolok azaltal, hogy az Urra bizok mindent, mert minden az O munkaja mibennünk.) Ha a munka egy részét mi végeznénk el, a dicsőség bizonyos részére igényt tarthatnank, pedig minden dicsőség Istené, ezért O végzi el az egész munkat. Nekünk ezt a hagyni tudast kell megtanulnunk.... igazabol ez az egy dolog az, amivel tevolegesen hozza kell jarulnunk Isten bennünk végzendo munkajahoz. Nem szükséges igyekeznem, hogy azza legyek, ami nem vagyok. Ha szeretnék az lenni, az azért van, mert nem vagyok az. :) O minden, amivé én nem tudok lenni, és amivé lennem kell.
Ez a kényszer nélküli élet a keresztyén élet!
A keresztyén vallas tehat éppen abban különbozik az összes többi vallastol, hogy nincs emberi erofeszités... - ezt is elmonduk itt mar jo parszor. Ezért hat, te ne probalkozz, olyannal ami - ahogy irod - nem könnyu, mert ugy a katolicizmus bunébe esel... ok ui. azok, akik allandoan probalkoznak... mégpedig azért, mert nem ismerik a kegyelmet... csak az emberi erofeszitéseket... tenni, tenni tenni... mint Mother Teresa... aki végül oda jut, ahova én nem szeretném hogy jussatok.
TörlésJol értem, hogy ez a mondatod:"És nem propagálom, mert ez lehetetlen." azt jelenti, hogy nem akarod hirdetni az evangéliumot? hogy nem akarsz vallast tenni a hitedrol? Na, mert hogy ezt parancsba kaptuk a mi Urunktol...
Mert ha igen, akkor megkérdezném toled, hogy Jézus ezen szavai neked smafu? :) --> "Ezután így szólt hozzájuk: "Menjetek el szerte az egész világba, hirdessétek az evangéliumot minden teremtménynek" (Márk 16:15).
Isten gyermeke (nem teremtménye) szamara az Istennek valo engedelmesség azt (is) jelenti, hogy teszi, amivel az o Ura megbizta.
Lehetséges hulivuli, hogy mára már megértetted, az "engesztelo áldozat" mibenlétét?
Es még valami:Ha ilyen idiota bölcselkedoktol idézgetsz, akkor te miféle kereszt elott hajoltal meg? Isten ui. ennek éppen az ellenkezojérol beszél.
[ Remélem nem baj neked, hogy éppen én (akirol a hitetlenek azt allitjak, hogy nem vagyok keresztyén) merészeltem par szot szolni a fenti megnyilatkozasodra, de ahogy latom, Redneck mostanaban inkabb a politizalasra adta a fejét, mas hivoknek pedig (akik valamikor erre jartak) mostansag masfelé lehet dolguk.]
A szó polkorrekt
TörlésAz írás értelmetlen
Az élet alávetett
A Lét örök
Krisztus-tudat: "Én és az Atya egy vagyunk". (Jn. 10:30-33)
TörlésHelyes: Jezus és az Atya egyek!
TörlésMark 16:15
Törlés"And he said unto them, Go ye into all the world, and preach the gospel to every creature." (KJV)
To understand Jesus' command, we need to examine some other things that He said to the same people. We should also determine just whom He commissioned to preach the gospel in all the world. Many today believe that God divinely commissioned everyone who has ever heard or read this command to "witness for Christ" and make converts for his religion.
To whom did Jesus issue this command? ONLY TO THE ELEVEN DISCIPLES! (Matthew 28:16-19; Mark 16:14-15) "And they went out and preached everywhere...." (Mark 16:20).
These eleven disciples became Jesus' apostles, just as Jesus Himself was His Father's apostle (Hebrews 3:1-2).
An "apostle" is one personally commissioned to deliver a message to someone else. Christ was sent with a message from His Father, and He, in turn, sent these eleven to convey the same message to yet other people. The message is the good news of the Kingdom of God (Mark 1:14-15).
Es onnantol, hogy a 12 tanitvany (apostol) meghalt, mar nincs is ki hirdesse az evangéliumot... Jol vagy te redneck?
TörlésKi állított ilyet? Én azt mondtam, hogy az utasítás, ami abban a bizonyos igeversben van nem nekünk szólt, hanem a tanítványoknak,...azaz rosszul alkalmaztad a Márk 16:15-t. Ennyi, punktum. Előfordul az ilyen.
TörlésEgyébként még teljesen jól nem vagyok, de már alakul.
Ő az egyik apostol reinkarnációja, nem értelmezett félre semmit. :)
TörlésNéhány gondolat:
TörlésKároli ároli óta a "regnum Dei" kifejezést "Isten országának" fordítják. Az archaikusabb magyar nyelvben az "ország" még "uruszág" (uraság), amely implicite hordozta a szakrális hierarchia jelentést is, az utóbbi időben azonban olyannyira kikopott az ország szóból bármiféle magasabb tartalom, hogy az "Isten királysága" (Kingdom of God) kifejezés sokkal helyénvalóbb lenne.
Valamit vegyünk figyelembe. Az emberek sosem voltak egyformák. Kiváltképpen az Istenhez vezető út tekintetében nem. A vallás közösségi "exotérikus" formájának fő jellemzője a szakralitás, ami egyfajta védőhálónak tekinthető. Ez esetben az erkölcs mint parancs jelenik meg, a "hétköznapi vallásosságra" az intenzív Istenre irányultság (önmeghaladás) kevéssé jellemző. Emiatt a hit és a kegyelem fokozottabb jelentőséget kap. Célja tulajdonképpen a kárhozat elkerülése. Passzív hozzáállás.
A belső vallásosság már nem kollektív térben zajlik. Egyéni út, az önmeghaladás intenzív igényével, jellemzője a (helyesen értett) spiritualitás. Az erkölcs, mint védőkorlát jelenik meg számára, a hit pedig - mint megelőlegezett transzcendens bizonyosság - bölcsességgé transzmutálódik. Végcélja az Unio Mystica, az Istennel való teljes egység.
A belső út aktív hozzáállást igényel és csak kevesen képesek járni rajta. Erősen feltételezhető, hogy Jézus környezetében is voltak ilyenek emberek, nekik szólt Jézus "belső" tanítása.
Némelyek szerint a Pistis Sophia evangéliuma tartalmazza ezeket a tanításokat. Én személy szerint kétlem, hogy írás formájában ez továbbadható.
A reinkarnációnak én sokkal kisebb jelentőséget tulajdonítanék. Ennek túlforszírozott tételezése biztosan eltávolít a krisztusi tanítás lényegétől. Arról nem is beszélve, hogy a reinkarnáció tana - ahogyan azt manapság nyugaton értelmezik - nem is található meg (!) a keleti tradíciók magasabb tanításaiban.
(Na most kapok a fejemre....)
:)
TörlésA keleti tradíció magasabb tanításaiban a koncepciók elengedése a cél, míg a nyugati ember vagy ragaszkodik hozzájuk, vagy újakat gyárt, vagy reinkarnálja őket.
A mai hangzavaros végkor legnagyobb tragédiája pedig az, hogy programozottsága folytán kizárólagosan tudja és ismeri a valóságot, ragaszkodik is hozzá, újakat is gyárt hozzá, sőt még reinkarnálja is őket.
Nem emberi szemmel nézve olyan érzetű ez fogvatartásunkra épült valóság mint a sárga kénfüst.
TörlésEgy kicsit is tudatosabb ember rögtön megérzi, ha próbálják vele bekeríteni, befogja az orrát, és elillan onnét.
Koncepciók elengedése. Valóban így van. Végső soron nem kell mást tenni CSAK felébredni, a magunk teremtette álvalóságból. Csakhogy ezt nem tudjuk megtenni. Kiváltképpen a nyugati ember nem. Ezért jöttek létre az utak. Az "Ellobbanáskor" Felébredéskor persze "kiderül", nincs sem szenvedés, sem alávetettség, sem Út, még bukás sem, de ez most rajtunk nem segít.
TörlésA "tulajdonképpen nem kell tenni semmit" típusú megközelítésekkel pedig nagyon csínján kell bánni, mert ezek több, mint életveszélyesek és rendkívül meredekek (dzogcsen)
Mit értetek a keleti tradíció magasabb tanításain és hol jellemző az, hogy koncepciók elengedésére törekednek?
TörlésHa vesszük, mondjuk a hinduizmust, akkor az ember egy olyan végeláthatatlan mely erdő közepén tálalja magát, azt sem tudja hol az eleje meg a vége. :)))
Elég sok mindent elolvastam és pont azzal a nehézséggel tálaltam magam szembe, hogy hatalmas a vallási rendszere eleve, kezdve a Védák, amikhez jönnek az Úpanisádok stb.
Magasabb tanítás, melyik az? Hisz minden irányzata azt mondja magáról ő a magasabb.
Keleten igazán elmondható hogy még 2 egyforma koncepció sincs, elengedésről nem igazán van szó, pont a ragaszkodásról. A személytelen Brahman irányzatokra és talán a Buddhizmusra jellemző lehet…de mi az a magasabb tanítás szerintetek?
Ahová eljárok jógázni, néhány alkalom erejéig megjelennek bizonyos hölgyek, akik nagy erőfeszítéseket tesznek, közben lihegnek, és a végén elmondják, milyen jól megmozgatták az izmaikat :)
TörlésA nyugati koncepció szerint az óegyiptomi papok is politeista, állatimádó barbárok voltak :)
Kedves Ildi!
TörlésNagyon jó kérdések. Ha rövid választ szeretnénk adni, elmondhatjuk, hogy a hat ortodox hindu irányzat közül a védanta, azon belül is az advaita (nemkettősség) védanta a legmagasabb, A buddhizmusnak a vadzsrajána, illetve mahámudrá, jógacsára, zen, dzsogcsen iskolái nevezhetők magas irányzatoknak. Ezekre jellemző, hogy messze a vallásos szint fölötti önátalakítási módszerekkel operálnak, olyanokkal, amelyek valószínűleg a korábbi világkorszakból hagyományozódtak át a keleti mesterekre.
Egy tan annál magasabb rendű, minél teljesebb és végsőbb önazonosságot képes felmutatni a követői előtt. A kereszténység vallásos arculata a teremtmény legmagasabb lehetőségeként az üdvösséget jelöli meg. Az üdvösség (salus) mindenek helyreállása, gyógyulás, az Eredeti Ember (Ádám Kadmon) kozmikus helyreállítása. Ez a mai ember szemével tekintve felfoghatatlan magasságot jelent. A buddhizmusban és a hinduizmus magasabb irányzataiban ez azonban csak előfeltétel. A buddhista nirvana (ellobbanás, minden feltételhez kötöttség végső meghaladása) viszont egy sokkal magasabb állapot. A nirvánába az üdvösségen keresztül vezet az út.
A exoterikus kereszténység természetesen hallani sem akar erről, mivel az ember teremtményi minőségét egy végleges önazonosságként tételezi. A keresztény misztika viszont bőven szolgáltat példákat egy magasabb önazonosságra is (Eckhart mester, Angelus Silesius, Avilai Teréz, San Juan de la Cruz, stb), az iszlám misztika gyöngyszemeiről (szufi) ne is beszéljünk.
Hulivili! Aki az egyiptomi misztériumok mögött, politeizmust (ami egyébként egy metafizikai nonszensz), animálizmust feltételez, egy szó nem sok, annyit nem ért Egyiptom szellemiségéből. Ők általában az egyiptológusok... :-) Sokat tudnak róla, csak nem értenek semmit...
Kedves Hulivili!
TörlésNagyon jó a megjegyzésed a jógával kapcsolatban. Patandzsali röviden így fogalmazza meg a jóga lényegét: "az elmében lezajló alakulásoknak a megszüntetése" - ez pedig egy - az Istenhez vezető - nagyon magas belső út.
Ehhez képest az általad említett hölgyek (feltételezem jobbára középkorú vállalkozó feleségek) a szexuális vonzerejük fenntartása céljából "jógáznak". "A jóga segítségével az üzleti életben is jobban megállom a helyem! Tényleg! Olyan már a fenekem, mint egy 18 évesnek?" Minden tiszteletem a kivételnek. :-)
Kedves Ildi!
TörlésAz elengedés azért fontos, mert ezáltal az ember leveti magáról a maszkokat, minden olyan átmenetiséget, amely lényegileg (!) nem ő. Ez pedig azért fontos, mert ha olyan dologgal azonosítom magamat, amely elmúlásra van ítélve (test, gondolatok, ego) akkor osztoznom kell azok sorsában. Tehát halandó leszek. Ha pedig önmagamat Önmagam idő- és változás feletti aspektusaival azonosítom, halhatatlan vagyok. Ez a tét.
Köszönöm a válaszod, és amiket írtál. Igazán nagyon tájékozott vagy ezekben a kérdésekben, nekem sok hiányosságom. Amivel én próbálkozom, hogy amit értékesnek találok (bármi lehet az vallás, filozófia stb) azt az élet gyakorlati oldalán is mérlegre teszem, mert hiába a sok a szép eszme, ha az életben meg nem működőképes számomra.
TörlésÉrdekes kérdés az, hogy mi vajon a magasabb filozófia? Megközelíthetjük úgy is,,mindenkinek az, amit annak tart és megvalósítani szándékozik. Pl. Ha a védantán belüli másik irányzatot kérdeznénk, erről, mondjuk a vaisnavavizmus egyik hívét: Mi a legmagasabb önmegvalósítás Isten felé, esetleg Brahman? Az illető rögtön rávágna, hogy még mit nem, a személytelen Brahman az visszaesés, mert a legfelsőbb az Isten kettősi princípiuma, nem a nagy boldog Semmi. Az Isten csakis a női princípiummal az oldalán teljes, tehát a legmagasabb út Rádha:-Krsna együtt stb.
Az a baj, nehéz dolog meghatározni melyik a magasabb üdvös út, már abban is nagy különbségek vannak, ki hova akar egyáltalán eljutni annak az útnak a végén. Ráadásul ezek a mennyországok is annyifélék, az ember hirtelen nem is tudna választani, hol lenne jobb eltölteni azt az öröklétet. :))
Nyilván, ha már meg van az irány, hogy melyik mennyországra esik a választás, onnan már nem lesz kétség melyik a legmagasabb út hozzá :))) . Szóval nagy tanácstalanságban vagyok én, tetszik az Atya jobbján Jézussal (csak ez főleg Isten férfi energiája, de szerencsére azért Mária is ott van) érdekes lehet a Nirvána ( csak nem-e lesz ott kissé unalmas) de tetszik, a valamiféle egységélmény égi őrök szerelemben lenni Istennel és mindenséggel. Ami még megnehezíti a választást, hogy a vonzó mennyországok mellé, mindig adnak valami riasztó alternatívát is (különböző pokoli helyek) amennyiben nem mennének a dolgok gördülékenyen (ebben a buddhizmus sem kivétel).
Viccet félretéve, talán hasonlóan gondolkozunk… csak másképp. Én úgy vagyok vele, biztos meg vannak valamiféle „helyes” „magasabb” válaszok akár a vallásokban is és magukat a vallásos szint felett meghatározó irányzatokban is. Mindenesetre jól fel kell kötni a gatyát, mert azok már igen mélyre el lettek ásva. A legvastagabb réteg, amit a magasabb rétegekre mindig örömmel rápakoltak, az a valamiféle kontrol, fenyegetés, szabályozottság és kiszolgáltatottság, amik csak arra szolgálnak, hogy távol tartsák az embereket Istentől.:))
A régi korokból származó felsorolt önátalakítási módszereket én nem igazán ismerem. Igazán, csak bizonyos alapokat pl. a nem ártás elve (amímsa) ugye ezt nagyon fontos lenne betartani, ha kérdezem buddhista ismerősöm betartja-e: „á azt nem lehet”. Nem tudja feldolgozni, hogy otthagyták, pedig a másik fontos alapelve lenne a nem-ragaszkodás elve, de buddhistának vallja magát… csak egy észrevétel, hogy nehéz bizony az elvek megtartása, ha ilyesmi utat választ valaki.
:))
(Jó sokat szövegeltem, ráadásul a gázai helyzethez sem kapcsolódik )
Kedves Ildi!
TörlésAmit felvetsz, tulajdonképpen a legfontosabb kérdések, amik a kereséssel kapcsolatban felmerülhetnek. Lehet, hogy kissé eltávolodtunk a gázai agressziótól, de a konfliktussal kapcsolatban érzett tehetetlenség bírhat orientációs erővel is, egyrészt azért, hogy túlléphessünk a vulgáris antiszemitizmuson, másrészt, hogy megtalálhassuk, mi is a dolgunk is ebben a zűrzavaros világban.
Felvetetted a "krisnásokat". 15 évig társultam velük, ugyan felavatást nem kértem, de meglehetősen mélyen megismertem a vaisnavizmusnak eme sajátos interpretációját. Érdekes, hogy míg náluk Síva a pusztítás, lebontás princípiuma, addig a kasmíri saivizmusban az (transzperszonális) Abszolútum megnevezése. Tehát vallásos szinten valóban meglehetősen konfúzus a helyzet.
A tájékozottságnak legfeljebb annyi a szerepe, hogy némileg segít a döntésekben és a helyes orientációban, egyébként önmagában semmi valódi értéket nem képvisel. "Isten szemében bolondság e világ tudománya" Ami számít az ember eredeti állapotának helyreállítása. Krisztus igazi követése.
Hadd idézzem most kivételesen Hamvas Béla szavait a Scientia Sacrából. Ő a legmagasabb célt az ember eredeti állapotának helyreállításában látta. Ezt "alapállásnak" nevezte. "Hagyománynak" pedig azt a tudást amely ehhez elvezet. Érdemes elmélyülni az alábbi mondatokon:
"Vallás, filozófia, tudomány könnyíteni akar, mint mondják, az élet terhein, a hagyomány az embernek visszaadja önmagát."
"A vallásnak az alapállásról nincs tudomása. A vallásokat a népek saját terheik megkönnyítésére alkották. A vallás történeti és szociális képződmény és merő exotéria."
"Az alapállás nem vallás, nem filozófia, nem tudomány, mert valamennyi alapja. Az alapállás értelemteremtő tevékenység. Semmi sem marad meg, csak amit az ember saját életében és életével realizál."
"A vallás a korrupt lét terméke. A hagyomány tudás az eredeti létről és a korrupció felszámolása."
És mégis fontos a vallás:
"A megszabaduláshoz az utat csak a pillanathoz való hűség nyithatja. A pillanatban való élethez a vallás elengedhetetlenül hozzátartozik, ezért kell, hogy minden embernek legyen vallása."
Ezen az úton csak egy erős egészséges öntudattal lehet (különben könnyen eltévedhetünk a spiritualitás útvesztőjében). Ezért: legyünk konzervatívok, alakítsunk ki egy jó értelemben vett "régivágásúságot", arisztokratikus eleganciát, erényességet, és persze tartsuk magunkat távol - amennyire csak lehet - a liberalizmus, a demokratizmus, és minden modern "izmus" befolyásától. Legyen végcélunk az Alapállás, eredeti létünk helyreállítása.
Az ember szakralitásában is közösségi lény, ezért fontos egy valláshoz való tartozás. Azonban három dolog van, amelyben teljesen egyedül kell, hogy legyen: a születésben, a halálban, és a Hazatérésben.
Kedves Ildi!
TörlésUnalmas-e a Nirvána?
http://utonlevo.blogspot.hu/2014/03/mert-az-angyalok-faztak-az-urben-fent.html
TörlésKedves Viator! :) Ha jól emlékszem pár hete itt ajánlotta már valaki, Hamvas Béla gondolatait Scientia Sacrá-ból, nagyon forradalmi, bátor gondolatok!
Magamra vonatkozólag úgy gondolom, Isteni erő által van a létezés, benne a mindennel, csak vallást nem szeretnék hozzá választani, nem hiszem, hogy azt kellene tennem. Nézegettem, tapasztaltam, láttam, a jó szándékom is megvolt, de nem tálaltam a megfelelőt. Egy jó vallási közösség, az odatartozás érzése, hogy az ember nincs egyedül, ez nagyon szép és irigylésre méltó dolog. Elfogadom azt is, hogy vallás, vallásos közösség nélkül, el lehet tévedni a világban, ez nem kérdés. Nyilván, hogy ellehet tévedni, de az úgyis csak az önmegismerési folyamat része, ami soha nem egyenlő ( szerencsére) a vallásos eltévelyedés szerinti fehér vagy fekete, büntetés vagy jutalmazás alapú, menny vagy pokol skatulyákkal.:))
Ha valami Isteni inkarnáció megtestesülne és létrehozna egy vallást, amiben az alábbi elemek lennének: 1.Isten és mi jelenleg sem vagyunk elválasztva egymásról, elvághatatlan ez a kapcsolat, alanyi jogon a miénk 2.valamiféle mátrix (illúzió) megfogalmazása is benne lenne 3. csak egy szabályozottság lenne, de az is inkább ajánlás, a nem-ártás elve, biztos választanám ezt a vallást. Mivel nem jellemző, hogy keletkeznének valamiféle újabb és nagy vallási irányzatok, már lassan kétezer éve, talán ez nem véletlen. Két dologgal függhet össze, a tudomány fejlődése, az kicsit kenterbe verte a vallásos alternatívákat, a másik ok, hogy a vallásoktól a társadalom szabályozását átvette a politika. Szóval, nem keletkeznek újak, a világ meg ráadásul dinamikusan változott, folyamatosan változik, a régi vallásos elveknek meg az a jellemzője, hogy azok statikusak, megállt felettük az idő, és gyakran érinthetetlenek is. Nyilván, ahogy beszéltük is, némelyek őrzik ott mélyen a tiszta, Isteni üzenetet, de ami ezekre emberi szándékok alapján hordalékként ráépült, Isteniként meghatározva, az inkább riasztó. :(
Az ember miért ne lehetne csak úgy Isten egének temploma alatt, hogy nem választ ahhoz vallást, és ahhoz intézményt sem, ahogy Hamvas is megfogalmazza csak úgy az „alapállást” megtalálni, „önerőből.” de abszolút Isten kegyére bízva élni. :)
Minden jót!
( Köszi, az ajánlást, elolvasom :) )
hulivuli!
Törlés"Ahová eljárok jógázni, néhány alkalom erejéig megjelennek bizonyos hölgyek, akik nagy erőfeszítéseket tesznek, közben lihegnek, és a végén elmondják, milyen jól megmozgatták az izmaikat :) "
Na jah, de alényeg, hogy te érted az Yoga = egyesülés lényegét.
“There is no physical yoga and spiritual yoga. If it is exclusively physical, it won’t be yoga. Yoga is dealing with the entirety; it is a union.” – Prashant Iyengar, son of B.K.S Iyengar
Bővebben itt:
http://hafsite.org/media/pr/yoga-hindu-origins
Egyik jógaoktatóm intelme: "Minél többet olvasol a jógáról, annál zavartabb lesz az elméd." :)
TörlésDe hogy én is mondjak értelmeset neked. Ha küzdeni akarsz valami ellen, örökre hozzákötődsz.És ez mindaddig tart, amíg küzdesz vele, és ugyanannyi erőt adsz neki, mint amennyit arra fordítasz, hogy küzdj ellene. Csak a légzésedet figyeld és észreveszed ! ;)
Látom agyilag már készen állsz a shaktipat beavatásra,....már csak egy "tehetséges" guru kell Mo-ra látogasson és jöhet a kundalini kígyó. Szomorú, hogy ide jutottál, de hát ez sajnos várható volt.
Törlés"Látom agyilag már készen álltál" a válaszra. :)
TörlésAmúgy nem követek senkit, az egyetlen mesterem pedig Jézus, aki viszont belülről vezet, így a legnagyobb szabadságot képes megadni nekem, "mert ahol az Úr lelke ott a szabadság".
És a fentieket alátámasztva még ő is azt mondta, hogy "Ne szálljatok szembe vagy ne álljatok ellent.. (Mt 5,39)
A hitet sok minden megingathatja, biztos egy joga óra is, de akkor abban a joga óra a hibás? :))
TörlésA hit az nem egy tárgy, ami elveszhet, majd aztán megkerülhet.
Ha elveszik a hit, akkor az valószínűleg meg sem volt.
Ha megvan a hit, azt nemhogy egy joga óra, de még ha a világ kifordulna a négy sarkából, az sem tudná elvenni.
Persze az egy kényelmes dolog, ha hibáztatjuk a mindenféle „kísértő” körülményt, ami a hitet ugye elrabolhatja, de az csupán csak a magunk felelősségének átruházása.:)
Kedves Ildi!
TörlésRátapintottál Redneck kígyójának lényegére :)
Egy hívő embernek a legnehezebb számításba venni azt, amit kizárt, ill.belátni, hogy téved.
Függőségi viszonyt, azonosulást, és ezek által ragaszkodást nem csak a világgal, emberekkel, tárgyakkal lehet létrehozni, de legfőképp a hittel ill. programozottsággal.
Melyik nehezebb? Belátni, hogy tévedtem, vagy a gyűlöletért szeretettel fizetni ? Létezhet ellenség kívül, ami nincs meg ugyanúgy belül?
Kedves keresztény tesók! Idézzek a bibliából ? "Ha Isten velem, ki ellenem!" - "Ember vedd észre végre: senki sincs ellened, legfeljebb ha magad magadat ellenséggé nem teszed.A te ellenséged csak te, magad lehetsz! Mert te, magad alkottad meg magadból saját ellenségképedet.Ám ha ezt a hamis énségedet (negatív tükörképedet) megszünteted, lényed mélyén igazi énedet megleled..."
És csak akkor fogod tudni igazán szeretni embertársadat, mikor ezzel a megtalált éneddel látod őt igaz valójában , mint ahogy önmagadat is.
Nem tudom ki hogy van vele, de engem elsősorban viszolygással tölt el Redneck kígyójának a tapogatása... :S Még akkor is ha kicsi és ártalmatlan.
TörlésRedneck! Azért - mint testvér a testvérnek - elarulhattad volna, hogy hagytad magad tapogatni... Ezennel kizartunk a közösségbol. A kundalinirol pedig illett volna bovebb magyarazatot adnod, ha mar feldobtad a témat.
TörlésHát nekem továbbra is homályos, ki kinek a testvére itt, ki kivel van és tulajdonképpen miért is és ki ellen…de bizonyára ti ezt jobban tudjátok és ez a legfontosabb. A lehetőség mindig megvan építő párbeszédeket folytatni, de nyilván könnyedebb, vicces vizekre terelni a dolgokat, biztosan ez is fontos.
TörlésEzekhez a vallási iszapbirkózásokhoz, hogy ki a jó hívő és ki nem, sokat továbbra sem tudok hozzátenni, ez inkább a ti dolgotok, inkább visszakanyarodok a joga rendszerekhez.
Sokan nem ismerve ezeket, úgy gondolhatják, ideológia eltévelyedést okozhatnak. :))
Indiában a joga rendszerek élesen elkülönülnek egymástól, de alapvetően két fő ága van testi és szellemi joga. Az Iyengar joga, tipikusan a hatha joga rendszerébe tartozik, aminek nem vallási, hanem a testi formálás a feladata.
Persze a nyugatra szakadt hatha jogi guruk többsége igyekszik, időnként valami kis szellemi útmutatást is adni a szegény népeknek hozzá, egy kis relaxáció, meditáció, de ez nevetségesen kevés, más nagyobb szellemi joga rendszerekhez képest. A hatha joga igazából semmi veszélyt nem jelent egy egészséges keresztény szellemiséggel rendelkező számára.
Amennyiben valaki belefog valami szellemi joga irányzatba: bhakti, gjana stb. az rendesen át is fogja formálni az illetőt, de hát nyilván nem kényszerítve van erre, hanem maga is ezt akarja.
Ezek mind a Sátán furmányos félrevezetései. Nem ír róla a biblia... ráadásul még ilyen homályos, okkult meg ördögi is. Félrevezeti a lelket Jézus tanításától. Maradj távol tőle kedves Ildi. Látod Indiába milyen borzalmas az élet, ahogy a Sátán ott sokkal jobban el tudta terjeszteni ragadós csápjait. Áldd az Urat, hogy a civilizált nyugatra születtél, térj meg Jézushoz mihamarabb; mert csak Ő adhat neked igazi megnyugvást és megszabadulást az ilyen sátáni intrikáktól. Ha gondolod nagyon szívesen küldök neked privátban egy imádságot, amivel behívhatod őt az életedbe. És akkor végre megtapasztalhatod az igazi atyai szeretetet. Én már érzem, az én életemben már elkezdett munkálkodni. Jó embernek tűnsz, kár volna a kénköves pokolban folytatnod ezt az ígéretes életpályát.
Törlés(Feladat: "Hol a hiba?" - A szerencsés válaszadók között... szétcsapok! :P )
Köszönöm kedves jóindulatú szavaid, komolyan … a neved, talán inkább engem illetne, mert én még kereső vagyok és gyakran elveszettnek is érzem magam. Jézus személye nekem is nagyon sokat jelent, de nyílván én még nagyon messze állok tőle.
TörlésVolt egy szerencsés időszak az életemben, amikor sokat utazhattam, több országot, több kultúrát megismerhettem, Indiában is voltam többször. Életemben nem tapasztaltam ekkora szegénységet és nyomort, de ugyanakkor ekkora kedvességet, szeretet sem sehol a világon, tényleg egyedüli, ahogy ezek az emberek elfogadják sorsukat mondhatni „keresztjüket” .
Én ennyi boldog, mélyen vallásos embert sem láttam sehol, akiknek semmije nincs, de szó szerint semmije (el se tudjuk az képzelni mi az ) hogyan is élhetné túl az az életét, ha nem Isten kegyére bízná azt…
…hogy ígéretes életpályám van-e?... magam nem tudom ezt megítélni, de örülök, hogy így látod. Az más kérdés, hogy ha az is van, eljutok-e valahova, ezt sajnos én nem tudom, csak azt, hogy szívből próbálok élni, cselekedni, és ami ezért „jár” azt el fogom tudni fogadni.
Még egyszer köszönöm kedves segítő szavaidat, elgondolkozom rajta.
Nem figyeltél a "feladat"-ra! :) De ez bocsánatos bűn lévén, hogy nem ismersz. Ha ismernél tudnád, hogy ez csak szarkazmus lehet a részemről. :)
TörlésMinden esetre díjazandó a béketűrésed. :)
TörlésKedves Elveszett Kereső! Uppsz :)) tényleg… és oly annyira nem figyeltem, hogy azt az utolsó sort, egyáltalán nem is láttam :)) (hát így működik ez a mátrix )
TörlésPlusz az ember ugye magát is állandóan félreérti, nemhogy azt a szegény másikat.:)
Mint fentebb is írtam, új vagyok itt, és ezekben a vallási megnyilatkozásokban, tényleg nem ismerem még fel, ki mit és miért mond. Ria például mindig komolyan mondja ezeket az intelmeket, gondoltam jobb, ha én is elkezdem megfontolni, meg hát tényleg olyan jóindulatúan is írtad, semmi bántó nem volt benne.
Az meg ugye különlegesen jól tud esni az embernek, ha valaki aggódik a lelki üdvéért.:)
Szóval, akár én is lehetnék egyszer egy béketűrő keresztény hívő?
(lehet már csak akarnom kéne…)
Kedves hulivuli!
TörlésIgen, valóban készen álltam azzal a válasszal.
Én csak egy-egy hiányzó puzzle darabra szeretek időnként rámutatni, a többit meg rábízom az illetőre, az olvasóra. Ha tudtok vele mit kezdeni jó, ha nem talán majd legközelebb. Ennyi.
Egy újabb puzzle darab: https://www.youtube.com/watch?v=75M1XXEZciU
"szükségünk van 144.000 ember"
VálaszTörléshttp://2012portal.blogspot.hu/search?updated-min=2014-01-01T00:00:00-08:00&updated-max=2015-01-01T00:00:00-08:00&max-results=21
Hinni
VálaszTörléshttps://www.youtube.com/watch?v=dLFMeZfDkrI#t=175
Nagy őszi offenzíva indul a nácionisták ellen annak dacára, hogy az összeesküvés tömeggyilkosságokkal fenyeget
VálaszTörléshttp://ujvilagtudat.blogspot.hu/2014/08/nagy-oszi-offenziva-indul-nacionistak.html#.U_zRIsV_vko
Buddha Laci!
VálaszTörlésÍrhatnál egy posztot a világban nem sokára bekövetkező ISIL "féle", False Flag, terror támadásokról. Csak a hülye nem látja, hogy a mainsteam (még az itthoni is) erre készíti fel az embereket. Szerintem nagyon brutális lesz (amolyan ISIL-re jellemző) és több is lesz belőle. Van egy olyan érzésem, hogy az első ilyen akció egy dupla támadás lesz, ami egy időben fognak kivitelezni a titkosszolgálatok. Az egyik az USA-ban a másik pedig itt Európában lehet, én erre tippelek. Nem véletlenül "reklámozzák" a mainstreamben, hogy milyen sok külföldi csatlakozik a kegyetlen ISIL-hez, meg hogy azok egyszer haza is térnek. Ne legyen igazam, de szerintem csak idő kérdése, hogy összehozzanak egy újabb 9/11-et, amit majd megint jól meg fognak tudni lovagolni.
Így legalább végre egy olyas valamiről is írhatsz, ami be is következik.
Igazad van redneck és gondoltam már rá egy párszor, hogy leírom ez (vagy inkább, hogy mi várható) ... Ezzel viszont megint a jövőbe megyek és feldobok egy magas labdát, hogy azonnal rémhírkeltésnek titulálják a "népek" és persze mivel eléggé olyan eseményt várok, amely felül fogja múlni az eddigi képzeletünket is, így garantáltan a "magas labdában" ott rejlene az, hogy mi van, ha nem úgy vagy nem a közeljövőben következik ez be.
TörlésDe itt azért elmondom, hogy egy szempillantás alatt fog akkorára nőni az iszlám fenyegetésnek titulált, de az ISIS - ISIL-ből kinövő terror, hogy mind Európát, mind az USA-t igenis fenyegetni fogja.
Még a kutatókat is meglepi, mekkora rövid idő alatt nőtt 100.000 fő fölé a mostani Iszlám Kalifátus (Levantei Állam) területén a hadseregük és exponenciálisan nő és nő....
Hamarosan hatalmas fegyverzetük, nukleáris arzenáljuk és biológiai / vegyi fegyvereik is bevetésre állnak készen....
Csak idő kérdése.
Egy dolgot viszont már most be merek vállalni "jóslás" ide vagy oda:
Hamarosan beindulnak és megjelennek a brutális gyilkosságok, lefejezések a Nyugaton is (Angliában, Németországban, USA-ban)
Mindezt az iszlám jegyében persze, ahogy meg van tervezve (nevezzük most akkor az Abu Bakhr Al Bagdadi -féle Kalifátus szellemiségében) ...... Drasztikus lesz, kiábrándító és természetesen a Nyugatot, de elsősorban a hétköznapi embereket ugyanolyan felkészületlenül éri majd a sokk...........
Ahogy az afrikai bevándorlókkal kapcsolatos helyzet is hamarosan átlépi a kezelhetetlen státuszt. Ezrével szállnak partra ugyanis Olaszországban, Spanyolországban a menekültek már most is, akikkel nem fogunk tudni mit kezdeni........
Buddha Laci!
TörlésPedig annyira egyértelmű. Kell annál több, hogy ezt még be is mondják előre? Ez nem a félelem keltés kategória, hanem az egyértelmű tények (valójában fabrikált) jelek előre vetítése. Aki tudja mi fog történni,vagy mi miért történik az akkor nem fog félni.
Még a propaganda gépezet is azt mondta be minap, hogy az ISIS-hez csatlakozók nagy része kelet európai származású. Egy másik magyar cikkben meg azt olvastam, hogy ezek a dolgok miatt a TEK is figyel, megfigyel. Ezúttal mi sem maradunk ki a "buliból". De te tudod,...én előre szóltam. )
http://www.newsmax.com/Newsfront/cia-officer-isis-
http://www.aplatestnews.com/usnewsvideo.php?idx=other-americans-already-within-isis-ranks-2014-08-26&vidtype=1&src=otvfeed ("érdekes", itt néhány másodperc erejéig a CNN fehér bőrű csatlakozók fej képét mutatja be. Gondolom már te is kitaláltad mire megy ki a játék. A mostani terroristák akár olyanok "lehetnek" mint te meg én, mindennapi kinézetű állampolgárok. Vigyázat, még az is lehet, hogy a te szomszédod is egy terrorista! )
http://www.breitbart.com/Big-Government/2014/07/08/Muslim-Prayer-Rug-Found-on-Arizona-Border-By-Independendent-American-Security-Contractorshttps://www.youtube.com/watch?v=J8Hlw1_5rEQ
https://www.youtube.com/watch?v=z9fN0Nx4Zcs
És még folytathatnám.....
Akartam mondani: "Még a magyar propaganda gépezet is azt mondta be minap,..........."
TörlésBizony ilyen ez. Össze is féltem magam jól. Hisz akár tenorista is lakhat a szomszédomban.
TörlésMeg... akár politikus is.
Viszont. Magát a végeredményt tekintve (vagyis azatat; a jelenlegi szintünkön előbb-utóbb úgyis mind megdöglendünk) valahogy nem tud lázba hozni a eshetősége annak, egy ideges tekintetű Allah hívő üti be a arcom fejszével. Vagy, esetleg egy sima modorú öltönyke hülyeségére megy rá a húsrucim.
Hisz ha elvégeztem (nagyrészt) azt a advanced quest-sorozatot amiér' beszálltam ebbe a jáccásba, akkó úgyis itt hagyom ezt a egész bohóckodást. A kiszállás módja pedig ismételten nemigazán számít. (Persze... maga az esemény pillanatnyilag okozhat kisebb-nagyobb kellemetlenségét/fájást.)
Redneck!
TörlésNem gondolod, hogy (nem) kicsit "huncut" vagy?
Hányszor ugrottál Buddha Lacinak, hogy "dezinformál"? Hogy, a meredekebb kritikáidat ne is említsem!
Most is bepróbálkozol és ki akarod ugrasztani a nyulat a bokorból! / Nagyon úgy érzem, hogy nálad egy ilyen program fut a háttérben! /
Lacinak, meg annyit, hogy mielött lépnél gondold végig az ehhez hasonló "felkérést"! / Tudom, hogy nem szorulsz rá az okosságomra! Nem is azért mondtam! /
Áldás és Béke!
Erik Wiiking!
TörlésÚgy gondoltad, hogy ráveszem Lacit egy olyan posztra ami "tuti biztosnak" tűnik, miközben nem az,....aztán, amikor az mégsem következik be, jól megvádolom félelemkeltéssel?
Hááát,....mondani tényleg mondtál valamit, de nem okosat. Mentségedre szolgál, hogy saját elmondásod szerint sincs túl sok eszed :) Így egyedül csak magadra haragudjál és nem én reám.
Egyébként neked mi a véleményed Erik? Lesznek 2014 szeptember 11-én ISIS merényletek, vagy nem. Nem is tudom hogyan jutott eszembe pont ez a dátum? Jah, tudom már. A "The Company" fejével próbálok gondolkodni.
Beérem egy IGEN-nel, vagy egy NEM-mel. Sőt, megköszönném, ha nem írnál lyukat a hasamba. Egy egyszerű kérdésre, egyszerű választ kérek,...ha bemered vállalni. Jujj :)
Ui. Amit Drábikrol írtál az viszont tetszett. Na áruld csak el, hogy ki segített? ;) Jó látni, hogy nem mindenkit tudnak becsapni Vittorioék oda-idehaza. Erre kapsz tőlem egy nagy LIKE-ot.
Redneck!
TörlésNagy az arcod, mint mindig! :)
Ugyan kérdésemre NEM feleltél, de ennek ellenére "provokálsz" szokásodhoz híven! Ha, ez neked jól esik és egyben lelki ejakulációt is okoz, akkor csak hajrá!
Csak azt olvasd amit megjelölök ahogy kérted, ne hogy szemizom gyuszit kapj véletlenül! :D
Kérdésedre! >>>Ha, az életben minden olyan egyszerü lenne, hogy FEKETE/FEHÉR, IGEN/NEM-mel lehetne válaszolni, akkor valószínü, hogy az "alulinformáltak" visítanának örömükben! ----------
De, biza nem így müxik a világ!
/Innen már csak saját felelösségre olvasd tovább!/
A szept. 11, mint "prófétikus dátum" lehet, hogy némelyeket eufórikus extázisba hoz, de én folyamatában szeretem nézni/látni a történéseket!
Bevallom, csábítónak tünnek a misztikus számjegyek/dátumok, de nem függvényei az életemnek/világnézetemnek!
Lásd a próféciákat amelyekhez mindenféle magyarázatok születnek., ha az önjelöltek prófétáknak a várt idöpont nem jött be, sebaj, kreál újabb hipotéziseket! Oszt, még ettöl sem es(t)em kétségbe!
Redneck!
Azért c@r dolog lehet ilyen okosnak lenned! Minden hónapban nagyobbra kell cserélni a sapkádat! :D
U.i. Örülnék ha csalódnék benned, .. egy lezsírozott like-ot én is tartogatok neked! Várom, hogy nyomhassam a "tetszik" gombot! :)
Drábik? Hmm... a vastyúk is talál szeget! ...hibázhatok én is, emberböl vagyok :)
Wiiking!
Törlés1. Nem nem gondolom.
2. Már nem emlékszem, de többször is, de ha ez jobban tetszik...sokszor.
Most akkor megkapom azt a Like-ot vagy sem?
Ha jól értem a "nem mered bevállalni" opciót választottad. Rendben, ez is ott volt a lehetőségek között.
Redneck!
TörlésTudod? Óvatos "duhaj" vagyok! Kinöttem már a kiscsikó korból, ezért próbálok bölcsnek látszani! :)
Azé´ segíthetnél, hogy mellik a - szerinted - helyes válasz? Nem szeretnék "jégre futni", aztán meg magyarázkodni!
Legalább a (béka/madár) perspektíva aspektusát villantsd meg! Merre, hol a jó irány?
Megjegyzem: - Távol álljon tölem, hogy "hézagos" ismereteimmel esetleg befolyásoljalak! :)
Az a tény, hogy az események/hírek amik ránk zúdulnak még az oly felkészült elemzöket is zavarba hozhat, mint amilyen Te vagy!
A másik szempont, hogy mit kezdesz az esszenciális konzekvenciákkal ami Neked mind ebböl lejön?
Csupán emberszeretetböl ébresztgetsz másokat? / Látod Te magad is, hogy sok esetben inkább konfliktust idézel elö=rombolsz, a helyett, hogy "építenél", eröt, hitet és kitartást öntenél az emberekbe!
Szerintem, ha Te el tudod dönteni, meg tudod fogalmazni a célodat - nem fontos publikusan, de magadba mindenképpen! - akkor valóban barátokat találsz és a LIKEs is spontán fognak jönni!
Te, sem vagy különb, a szíved mélyén neked is ugyan azok a frekvenciák adják az alaphangot! Ezek felharmonikusait viszont Neked kell megtalálni és megszólaltatni!
U.i. Ha, boldoggá tesz és segít Neked akkor itt a LIKE-od! :D Használd egészséggel! Ámen.
Majd elfeledtem! "Merni vagy nem merni!" - röviden ahogy kérted!
FATAL ERROR - RESET - RESTART :)
Boldog Nönapot ( tudom: komcsi találmány :) ), Anyák napját, Név és Szüli napot! :D
VálaszTörlésSzóval, a nöket tisztelni kell, mint "gyengébb edényeket" :), bár jó lehet némelyike keményebb, mint néhány pasi! :)
Ildit azért szeretjük, mert olyan okosságokat ír, hogy lassan beszavazzuk az elit klubba, mint Tiszteletbeli Férfit! ( Mert, ugyi a teremtés koronái azé´ mi vagyunk! :D )
De, komolyan! Ritka üdítö olvasmány amikor egy nö - bár azt hiszem az EMBER a nöben is fontosabb! - nem csak spontán érzelmi reakcióit írja, hanem a tartalmat stílussal füszerezi! Gratula Hölgyem!
(Azért, maradéktalanul nem tudom osztani nézeteidet, de hasonlóan koherens/egyirányba mutatóan gondolkodunk!
Ria! Ria!
Meg sem merek szólalni! :)
Csak, azt nem értem miért küzdesz az széllel? Ha, megismered az "elemeket" szolgáid/segítöid lesznek! Elhiszed?
A TUDATLANSÁG BÜN, A TUDÁS FELELÖSSÉG!
Erik :), igazán nagy megkönnyebbüléssel tölt el, hogy nem tudod maradéktalanul osztani a” nézeteimet”, magam is nehezen viselem, nagyon nem kívánnám azokat másnak. Bízom a változásban, de mint Riának is említettem, kevés a szép szó, sajnos az nem megy pik-pak, hiába a külső önzetlen segítség, jóakarat is kevés, az egyénre vár, hogy szépen maga ledöntse a saját nézeteit egy "korszerűbbért". Így jobb, ha mindenki marad az épp aktuális nézeteinél, az a biztos :)))…. másoké miatt meg igazán kár volna idegeskedni.
TörlésKülönben köszönöm kedves szavaidat, de azt hiszem már csak kis idő kérdése és kibújik a lóláb, hogy én tökre nem értek az itt tárgyalt dolgok nagy részéhez, bár régóta olvasom a honlapot, de igazából nem igen tudok én azokhoz a témákhoz hozzászólni, mint ahogyan eddig sem tettem. Most fut mellékesen pár ember között ez a kis vallási iszapbirkózás, meg szép eszmefuttatások kinyilatkoztatása, így adódott egy lehetőség nekem is szónokolni.
Nyilván ugye nem erről szól ez a honlap, remélhetőleg egyesek hamarosan ezt belátják, ugyanis esetleg önző dolognak is tűnhet, ha valaki vendégként a figyelmet, a házigazda munkájáról, sajátmaga térítő munkája felé terelgeti.:)
Kedves Ildi! :)
VálaszTörlésNe szegje kedved, ha megjelennek kissé karcos kritikák! Egy illen világot élünk. Míg némelyek lapulnak és pislognak mint a nokkedli a fazékból, addig a "bátrabbja" nem átall és kommentel! :D
Anno - még az internet hajnalán - kb. 3 hónap alatt sikerült jó néhány internetes sajátosságra rájönnöm!
/ Jaj, millen okoska is vagyok! :) Na, meg millen szerény is egyben! :) /
Egyet megosztanék veled is -nem az észt, mert abból nekem is hijján vanik! :) -.
AZ EMBEREK 100% EMOCIONÁLIS, ÉRZELMI ALAPON MÜKÖDNEK ÉS A REALITÁS CSAK NYOMOKBAN FEDEZHETÖ FEL AZ OLDALAKON!
Még mielött kinyílnának a "bicskák", sietek bevallani, hogy én magam is ímigyen vagyok programozva!
Ami nekem segített, hogy hosszú évek munkája és hobby-ja találkozott amikor a legszebb hivatást gyakoroltam : a személyiség kutatás és fejlesztés területén! / Nem vagyok szerénytelen, de nem is vagyok büszke minden munkámra! Föleg a reklám-pszichologia területén végzettre! :( /
Az a tény, hogy belefutunk minduntalan pl. egy "vallási iszapbirkózásba", mondhatnám természetes!
Egy tudás halmazon/dobozon - értsd: jelen kultúrkörünkböl/neveltetésünkböl adódóan - belül minél többször próbáljuk szélesíteni/határait feszegetni tudás-szintünknek, óhatatlanul is bele ütközünk a doboz falaiba!
Nálam az áttörést az kvantum tudomány/filozófia hozta meg! Valamint annak megértese, hogy az élet-halál szimbiózisának megértéséhez elég a józan paraszti ész!
Az egyensúly, az univerzum egyensúlyának mindentöl független logikája!
No, akkor további jó együtt gondolkodást kívánok!
Áldott napot!
Kedves Erik :).. köszönöm :) ... sajnos sokszor elfelejtem ezeket a " :))" jeleket berakni a mondandómba, talán minden sorban kellene, mert gyakran félreértenek (nyilván én is másokat pl. Riát).
TörlésRiát sem akartam megbántani, de lehet mégis akaratlanul ezt tettem, ha így van, sajnálom és nagyon remélem megbocsájt nekem :))
Próbálom ironikusan, humorosan szemlélni a világot és másokat is, benne saját magamat is humorral, és némi megértéssel is. Még ha csipkelődő is vagyok másokkal, az mögött azért tisztelet is van, legalábbis ebbe az illúzióba ringatom magam.
Vér komolyan túl sok mindent nem érdemes venni, az ugyanis árt a mentális egészségnek.:)
Bár a doboz falai, ahogy írod néha keménynek tűnnek, ütközhet is az ember másokkal vagy mindenféle korlátokkal, de valójában a határok flexibilisek, az én határait legalábbis mindenképpen lehet tágítani.Minden jót neked! :))
VálaszTörlésEzt itt pedig mindazok figyelmébe ajanlom, akik oly figyelmesen olvassak az ezen az oldalon megjeleno bejegyzések alatti kommenteket:
Idézem Buddha Lacit innen (2014 julius 25. 1:35):
http://vilaghelyzete.blogspot.com/2014/07/izrael-ukrajna-megszallasi-emlekmu.html#comment-form
"Redneck és Ria, én mindkettőtöket igazi "régi törzs-tagnak" tartalak az oldalon és akkor is, most is nagyon hasznosnak és élvezetesnek tartottam a beszélgetéseiteket, melyek sokat hozzátettek mindahhoz, amikre nekem sem volt vagy figyelmem, vagy tudásom, energiám...stb....
Mondanám, hogy 'régi szép idők', de a jelen időknek is meg van a maga küldetése.
Mint látszik, én sem vagyok mindig a top-on... Volt, hogy sokáig nem tettem ki semmit.... Van, hogy a való élet sokkal fontosabb, mint a virtuális... Van, hogy a kutatgatás köt le jobban, mint, hogy leírjam a gondolataimat..... Van pedig, hogy ihletet kapok és mindent, ami bennem van összegyűlve és robbanásig feszülve...azt szeretném elmondani a világnak....
Mindannyian fejlődünk, változunk.... Neveztek engem már sokan ismeretlenül konteós riogatótól, jobboldali magyarkodó illuminati-fannak is, akit megvett kilóra az Illuminati...
Szóval ha Ria visszatér és olvasgat, írogat, annak ugyanúgy fogok örülni..... Szerencsére nincs egyedül ezzel és beszéltem én már sok olyan emberrel, aki hónapok után mondta azt nekem, hogy basszus Te már januárban mondta nekem, hogy Ukrajnát szét akarják darabolni és háború lesz. Pedig akkor még csak a Majdan-téren épphogy elkezdődtek a tiltakozások.... na azóta ő is olvasgat, kérdezget....
De persze ilyenből tucatjával tudnék esteket sorolni....
Vannak, akik azóta már fejlődtek... tényleg képezték magukat, tájékozódtak, ébredtek, ahogy mindig is hirdettem a dolgot..... És azóta kérdezgetnek ezt-azt, ha belebotlanak az igazságba.
És vannak olyanok is - még saját munkatársaim is ....értelmiségiek - akik még a fáradságot sem fogják venni soha, hogy a régi nézeteikkel, beidegződésekkel ellentétes igazságokat akár csak megvizsgáljanak.... Úgy látszik, az emberek már csak ilyenek.....
Szóval örülök, ha bárki bármit hozzá tesz az igazságkutatáshoz és annak megosztásához másokkal... "
Egy ehhez hasonlot irt Buddha Laci 2013-ban is.
Úgy tűnik minden a terv szerint alakul...sajnos.
VálaszTörléshttp://www.bbc.com/news/uk-28986271
http://www.bbc.com/news/world-middle-east-27952465 (figyeljetek oda mint mond Lahur Talabani a kurd
titkosszolgálatok vezetője, kb. 2. perctől.)
http://www.foxnews.com/world/2014/08/29/laptop-reportedly-seized-from-isis-hideout-hints-at-biological-weapons/
Csak mert valaki feljebb a "nyúédzs" vallást említette és mert még jól jöhet valakinek.
VálaszTörléshttp://new-age-kritika.blogspot.hu/2013/03/az-antikrisztus-uralma-fele-new-age.html
"Én és az Atya egy vagyunk". (Jn. 10:30-33)
VálaszTörlésKÉT SZEMÉLY EGY AKARAT!
Ugye, így értendö?
Csak a miheztartás végett!
VálaszTörléshttps://www.youtube.com/watch?v=Ow4yNkCeeaY
Csak óvatosan a Minden vallás Istenhez vezet! kijelentéssel!